Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Älskar man personen man bedrar ?

Anonym (O) skrev 2022-03-21 13:38:53 följande:
    Det är fritt för grannen att ställa samma krav om han vill och jag kan inte tvinga honom vara min granne
    Nja, det är snarare som så att ingen går omkring och förutsätter att deras granne är en idiot som snor andras cyklar utan deras tillåtelse utan det är någon normalt funtade människor helt enkelt utgår ifrån att deras granne inte kommer göra.

Och om grannen då är sån idiot att hen snor andras cyklar så duger det inte med att försöka rättfärdiga med att "grannen borde sagt att jag inte fick sno hans cykel"

Ditt resonemang är otroligt bisarrt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-03-21 11:28:37 följande:
    Trogna människor och deras tråkiga liv...
    Jag kan absolut förstå att trasiga människor inte kan förstå hur man kan ha kul utan att svina mot andra, men det går faktiskt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (O) skrev 2022-03-21 14:35:24 följande:
    Det var du som började resonera om grannar och cyklar det är egentligen inget som jag bryr mig så mycket om faktiskt
    Nja det är snarare mer regel än undantag att diskussioner med människor som gör allt för att slippa ta ansvar för sina handlingar alltid blir väldigt bisarra.

Diskussionen blir nåt i stil med...

-Lisa varför snodde du min cykel?
    - Du har inte sagt att jag inte fick sno den, det borde du ha sagt, det är ditt fel att jag snodde den.
    - Va? Men du fattar väl att man inte kan sno andras cyklar?
    - Om du inte ville få din cykel snodd så borde du inte ha flyttat in här, du valde ätt bo här och då är det ditt ansvar att jag snodde din cykel.

Osv, osv....Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-03-21 14:32:26 följande:
    Fel, jag förstår att DU inte förstår. Som jag redan sagt flera gånger tidigare...
    Och jag har påpekat flera gör att jag skiter fullkomligen i vad du tror att jag tror Flört
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-21 16:16:53 följande:

Man sätter villkor för sig själv. Om man öppet villkorar har den andra parten valet att ta ställning till det. 

Att något är villkorat innebär det inte att man tänker sig att det kommer att förändras eller att man själv ändrar inställning med andra faktorer.

Ett villkor kan vara att man får leva med olika villkor. 

Vissa ingångsvärden är oföränderliga, andra inte. 

Vet inte riktigt vad du vinner på att vara så rigid. Och verkligen inte varför du försöker få andra att resonera som du gör? Människor är komplexa och olika, det förändras inte för att du tycker att det känns jobbigt.

Tja, moraliska frågor är ju rigida, fel blir inte rätt bara för att man hittar på en massa fina ursäkter och "förklaringar".  Bara för att man har ett extremt flexibelt samvete som kan töjas och hur mycket som helst så betyder inte det att rätt eller fel bara försvinner i ett litet poff. Det här verkar egoistiska människor ofta glömma och tror att bara man själv kan rättfärdiga sin egoism för sig själv så är det per automatik ok för deras partner medDrömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 12:00:30 följande:

Eller motsatt? Ju större ego, desto snävare gränser, desto mer oförstående för partners och deras behov. 

Du väljer ju uppenbart dina villkor, du har en väldigt klar bild om var du "drar gränser" för att du ska må bra. Allt som bryter dina gränser är respektlöst mot ditt ego. Och du har ju själv kokat ned det till något fyrkantigt. Det betyder ju såklart inte att det kan vara komplext för andra. 

Det vore spännande att se hur många svar du skulle få på en kontaktannons med din ärliga kravbild. 

Ett behov behöver ju inte hanteras genom att bete sig illa mot andra. Det går att hantera på ett värdigt sätt oxå. Så det är väl snarare egoistiska människor stora ego som gör att de skiter i bry sig vad deras handlingar får för konsekvenser för andra.

Nope, jag väljer BÅDAS villkor, för till skillnad från dig anser jag att villkoren för ett förhållande sätts av BÅDA och inte godtyckligt av vad en tycker passar den bäst just nu.

Jag tror faktiskt jag skulle få ganska många svar eftersom de allra flesta människor föredrar ett förhållande med en ärlig person och väldigt få vill ha ett förhållande med en falsk person som sviker och ljuger. Jag är ganska säker på att till och med människor som själva är oärliga mot andra helst vill att andra ska vara ärliga mot dem, jag tror att det kallas för dubbelmoral Flört
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 14:22:25 följande:

I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?

Det faktum att du tycker att du kan sätta villkor för andras behov, drifter och känslor efter ditt eget tycke säger mycket om din självbild.

Du kan ju inte ens kontrollera dina egna. 

Nja, det där är hur DU skulle forma min annons baserat på hur DU tolkar saker... men dina fantasier och tolkningar får stå för dig.

Jag skulle snarare skriva något i still med att jag respekterar personens vilja och åsikter och kommer därför aldrig gå bakom ryggen på personen och göra som det passar mig bäst för stunden utan alltid köra med öppna kort och göra personen delaktig i att forma vårt förhållande.

Det faktum att du inte kan förstå skillnaden mellan att BÅDA sätter villkoren för förhållandet tillsammans... och.... en bestämmer själva villkoren som det passar den för stunden och manipulerar sin partner att vara kvar genom att undanhålla det säger en hel del om dina värderingar och egoism som tangerar narcissism.

För det du i grunden säger är att.... andra måste acceptera att du får göra precis som du vill mot dem för om de inte gör det så försöker de kontrollera dig och mina behov... där kan man ju verkligen snacka om svullet ego deluxeDrömmer

Att ställla krav på att det man kommit överens om hålls och att man får vara delaktig i att sätta gränserna för det gemensamma förhållandet är inte att kontrollera... det är en självklarhet... du verkar ha svårt för att förstå hur samarbete fungerar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (W) skrev 2022-03-22 14:45:30 följande:
    Jag tycker snarare att det låter som att du anser dig ha rätten att sätta dina egna regler, och dessutom ändra dem då det passar dig.

De flesta vill ha en partner som kan tygla sina tillfälliga nycker och är ärliga nog att göra slut om förhållandet inte anses vara värt att bygga vidare på.

Tillit kräver bådas ärlighet och omtanke. Om du säger till din partner att du inte vill ha villkor för dina behov, drifter och känslor tror jag att din partner kommer känna sig otrygg  i förhållandet.

Om du däremot säger att villkoren för ett förhållande sätts av BÅDA och inte godtyckligt av vad en tycker passar den bäst just nu tror jag att de flesta skulle känna sig tryggare.
    Exakt, han propagerar för att det är ok att köra över sin partner och sätta gränserna i förhållandet lite som man själv vill och manipulera sin partner att acceptera det genom att undanhålla det... och sen har han mage att projicera det på andra och påstå att det är andra som försöker kontrollera människor.

Snacka om sjukt resonemang.....
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 14:22:25 följande:

I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?

Det faktum att du tycker att du kan sätta villkor för andras behov, drifter och känslor efter ditt eget tycke säger mycket om din självbild.

Du kan ju inte ens kontrollera dina egna. 

Tja, som sagt vad du skulle vilja skriva i andras annonser får stå för dig Flört

Om jag ska gissa hur din annons skulle se ut (om man skalade bort all BS) så skulle det vara något i stil med....

Falsk, egoistisk och manipulativ man med narcissistiska tendenser söker förhållande med naiv person som är ok med att jag gör som jag vill när det passar mig utan att bry mig om vad du tycker om det. Jag kommer inte vara öppen med vad jag gör bakom din rygg  utan svika, ljuga och manipulera dig som det passar mig bäst. Minsta lilla ifrågasättande av min frihet att göra som jag vill, när jag vill mot vem jag vill kommer bemötas med anklagelser att man försöker kontrollera mig och mina "behov".... 

Hmmm undrar hur många träffar du skulle få... Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 17:14:33 följande:

"I annonsen skulle det stå att du älskar att tala om för andra vad de känner och tänker och sedan resonera från din egen bild?"

Thanks for proving my point.

Tja, du gillar ju tydligen att hitta på annonser åt andra... så då kan väl andra gott hitta på annonser åt dig eller hur?

Men just ja, jag höll på att glömma att du inte är ett fan av samma spelregler för alla Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 18:15:06 följande:

Villkor du ställer är ju för att du ska må bra. 

Att hävda att någon annan är självisk för att de inte lever upp till dina egoistiska villkor är ett felslut. Att anse att någon ska hänsyn till dig före sig själv blir ju en egoistisk paradox, det betyder ju samtidigt att du sätter dina behov framför den andres.

Har inte det redan förklarats för dig 150 ggr i tråden?

Jag tvivlar starkt på att det någonsin kommer gå in men jag gör ett förstök till...försök nr 151... det i stort sett alla säger här är att villlkoren bör sättas av BÅDA paryner i förhållandet inte EN.

Att du sen gör om det till något annat, finns lisom bara i ditt huvud. Och därmed blir det oxå omöjligt att föra ett sakligt resonemang för du diskuterar inte baserat ifrån det andra faktiskt säger utan ifrån det du hittar på att andra säger.

Det blir lite som att diskuetra färger och någon säger att himlen är blå och du börjar pladdra på om ... varför säger du att himlen är röd för?....Tomte

Ditt sätt att argumentera är lika manipulativt och falskt som dina argument.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-22 21:50:39 följande:

Ok. Om man vill ha en diskussion och inte förstår vad den andra menar kan man ju fråga istället för att konfrontera denne med en egen fultolkning och tillskriva denne både den ena och den andra egenskapen och åsikten?
    Det är ett villkor jag ställer för vidare diskussion.

Nedan försöker jag utveckla.

Det var så jag tolkade:

"Man sätter villkor för sig själv. Om man öppet villkorar har den andra parten valet att ta ställning till det. 

Jag ställer villkor för att bekräfta eller stilla ett eget behov.
    Det mesta är villkorat.
    Vissa villkor för att ingå en relation med dig är givna och oföränderliga. Till exempel om du är lång/kort.
    Villkoret för att ingå i en relation är att jag accepterar det. Det betyder ju inte att jag är nöjd med det och ändrar mig längre fram?

Andra villkor är föränderliga. Till exempel: ?jag vill inte ha barn?. Det är din känsla och du ställer villkoret. Fast du kan ändra dig över tid.
    Din tänkta partner har att ta ställning till ditt villkor. Denne kan acceptera det på olika grunder. Exempelvis att denne känner exakt likadant, att alla positiva villkor/egenskaper överväger det negativa i just det här villkoret, att du säkert kommer att ändra dig, att denne kan å dig att ändra dig m.m.
    Fast inställningen till villkoret kan ändras. För bägge.

Att något är villkorat innebär det inte att man tänker sig att det kommer att förändras eller att man själv ändrar inställning med andra faktorer.

Ett villkor kan vara att man får leva med olika villkor."

?Precis. Jag för göra något du inte får. Vi har olika villkor.

När jag nu läser det en gång till inser jag att ordet "inte" i tredje meningen kanske inte är felplacerat?

Så ur den aspekten tar jag mig definitivt rätten att sätta egna regler/villkor, precis som alla gör. Jag tar mig också rätten att få ändra uppfattning över tid. Förståelse för att mina värderingar och behov ändras och att jag som 40-åring inte måste konfronteras med något jag sa som 20-åring.
    Det har såklart ingenting att göra med att tygla tillfälliga nycker eller vad ett förhållande byggs på.

Många villkor hämmar en partners behov och känslor. Och dem ställer du för att tillfredsställa dina egna.
    Exempelvis att den andre måste ställa upp på X eller Y, förväntas göra si eller så eller undvika B.

Att ställa den typen av villkor är själviskt såklart. Och de ställs i alla typer av förhållanden och regelverk. 

Ja och framför allt ska man inte förvränga det andra skriver och försöka få dem att diskutera dina påhittade alster istället för vad de faktiskt skrivit. Nånstans i dimman måste du väl ändå fatta att det är ett jäkligt fult sätt att diskutera och såklart inte någon andra kommer vilja göra?

Har du aldrig funderat över varför du alltid får samma respons i ALLA trådar du förpestar med din närvaro "man med egen erfarenhet"? Det är alltid samma mönster och alltid samma idiotiska cirkeldiskussioner där du aldrig kommer fram till någon poäng för vad du egentligen ville ha sagt utan bara en massa märkliga och bisarrt flum som du sen spenderar 150 inlägg med förklara vad du inte sagt men NOLL förklaringar för vad du ville ha sagt.

Antingen är du extremt förvirrad och lever i nån slags gränsland där allt är flytande eller så skriver du medvetet väldigt flummiga inlägg så att du sen snabbt ska kunna förneka att du inte alls sagt ditten eller datten... problemet är ju bara att folk är ju inte så duma i huvudet som du verkar tro och alla fattar ju precis vad du vill ha sagt och ifrågasätter det, men då startar ju genast förnekelse kalaset där du skriver 150 långa inlägg om vad du inte sagt men aldrig något förtydligande om vad det var du egentligen menade.

Så vad är din poäng? Om du känner dig så himla missförstådd, förklara då vad det var du menade?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (W) skrev 2022-05-01 20:46:04 följande:
    Även om man vet att partnern såras innerligt av det?
    +1
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Tess) skrev 2022-04-18 10:20:19 följande:
    Har tänkt på det där med öppet förhållande ibland. Det som gör ont i en otrohet är ju framförallt lögnerna... och om det nu inte finns några lögner, så ja... fast det är väl ganska naivt att tro att det skulle funka med tiden. Är väl egentligen det första alternativet som borde gälla men ja, lätt är det inte. Problemet är väl att den ena kan skilja på sex och kärlek medan den andra inte kan det. 
    Jag tror att om man ska ha ett öppet förhållande så är det något man ska ha velat även innan ens partner var otrogen. Att göra det för att man känner att alternativet är värre känns inte direkt som rätt anledning.

Sen kan man fråga sig vad för slags partner försöker tvinga igenom sin vilja på sin partner trotts att personen vet att det inte är något partner egentligen vill. Är inte det ganska respektlöst det med?
  • Anonym (sådär)

Tycker iof diskussionen blir lite märklig när det kretsar kring om man kan eller inte kan känna attraktion eller kärlek för mer än en åt gången.

Jag tror alla människor absolut är kapabla att bli attraherade av andra eller kära i flera åt gången. Men sen är det långt ifrån alla som är beredda att svika, ljuga och manipulera andra pga av det. Det är inte förmågan att känna saker som är problemet, problemet är hur man som individ hanterar sina känslor.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-05-09 12:46:28 följande:

Det är ju trådens frågeställning. Om man kan älska någon man bedrar. 

Testa att resonera kring trådämnet istället för att vrida diskussionen dit du tycker. Eller kommentera i trådar där dina åsikter hamnar inom topic. 

Det gör jag, man kan absolut älska någon man bedrar men det är inte vad man känner som avgör hur man agerar.

Testa att låta bli försöka tysta dina meningsmotståndare genom att sätta ramarna för vad man får eller inte får skriva enligt dina egna subjektiva kriterier. Det är inte din roll att agera moderator i andras trådar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-05-09 13:36:56 följande:

"Tycker iof diskussionen blir lite märklig när det kretsar kring om man kan eller inte kan känna attraktion eller kärlek för mer än en åt gången."

Hur många självmål ska du göra? 

Ser att du för exakt samma resonemang i en annan tråd. Hur kan det komma sig? 

Ja det är säkert jätte förvånande för dig att en person kan ha samma åsikter om samma ämne i olika trådar men faktiskt är det ganska vanligt.Drömmer

Som sagt, dina subjektiva åsikter om vad jag får eller inte får skriva struntar jag fullkomligen och sätter därmed punkt för denna meningslösa diskussion.
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?