Inlägg från: Anonym (O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (O)

Älskar man personen man bedrar ?

molly50 skrev 2022-03-20 11:15:42 följande:
    Då frågar jag igen. Tycker du det verkar som att han ens har fått en chans att välja när hon skriver rakt och tydligt att det bara är hon som får ligga med andra?

Återigen,jag jag utgår inte från att andra ska värdera ärlighet på samma sätt som mig.
    Jag skrev dessutom att jag inser att det inte är så.
    Det är bara min åsikt att jag tycker man ska vara ärlig mot sin partner.
    Och den måste jag få ha likaväl som att du får ha din.
    Jag vet inte vad det verkar som, är det någon idé att gissa när vi ändå inte vet svaret så länge hon inte förtydligar den detaljen?

Jag har aldrig skrivit att du inte får ha din åsikt, men du skriver på ett sätt som att ärlighet är vad som alltid ska värderas högt, av alla. Annars hade du inte använt det som ett argument.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 12:06:11 följande:
    Jag frågade bara om du tycker att det verkar så.
    Men eftersom du inte verkar kunna svara på det så är det väl ingen idé att fortsätta den diskussionen.

Det har jag aldrig skrivit.
    Jag skrev att det var min åsikt att man ska vara ärlig mot sin partner.
    Inte att jag anser att alla ska värdera ärlighet på samma sätt som jag.
    Det blir svårt att försöka diskutera när du läser in saker jag aldrig har skrivit och tillskriver mig åsikter jag inte har.

Vad tänker du att det spelar för roll vad jag tycker det verkar som? Det verkar inte som någonting för det har inte framkommit, så varför tog du ens upp det? Hur är det relevant?

Om du hade ansett att inte alla ska eller bör värdera ärlighet, så hade du ingen anledning att argumentera: det är iallafall ärligare.
     Ett sånt argument blir ju värdelöst att använda om du hade trott att alla som läser inte bryr sig om ärlighet.

• Anonym (O)

Om han inte ser någon anledning att lämna så är det hans val. Vilket du inte vet, han kanske gjorde slut igår.
    Han kanske också vet eller har sina aningar men ändå välj att stanna? Lönlöst att du spekulerar

molly50 skrev 2022-03-20 12:09:16 följande:
    Men om förhållandet är bra i övrigt och han är nöjd med sexlivet så kanske han inte ser någon anledning att lämna.
    Framförallt inte när han inte vet att hans partner ligger med andra bakom hans rygg.
    Visste han det så hade han kanske sett annorlunda på saken.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 13:03:20 följande:
    Det framgår inte heller om han har fått valet att själv få sätta sina villkor.
    Så du kan ju heller inte förutsätta att han har fått det.
    Du verkar tycka att det är helt ok att bara den ena i förhållandet ska få diktera villkoren för båda.

Det sista stycket är ingen idé att diskutera vidare om då du bara gör dina egna tolkningar av det jag skriver.
    Då blir det svårt att besvara.

Och eftersom det inte framgår så var det meningslöst att du ens tog upp det.

Det är fullt rimlig att anta att en person som trodde att den stora läsarskaran inte brydde sig ett dugg om ärlighet, aldrig skulle använda sig av argumentet: Det är iallafall ärligare.

En person som däremot förutsätter att de flesta värderar ärlighet skulle absolut kunna trycka på något sådant.

• Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 13:04:07 följande:
    Så kan det absolut vara.
    Men hur vanligt är det egentligen att den som är otrogen berättar det för sin partner?
    Jag har ingen statistik på hur vanligt det är, men han kan ju ändå ha sina misstankar men ändå vilja stanna, och kanske också inte vilja veta.
  • Anonym (O)
    molly50 skrev 2022-03-20 17:26:53 följande:
    Ja,så kan det absolut vara.
    Men det är också många som inte hade velat stanna om de hade fått veta att deras partner är otrogen.
    Och tydligen vad jag läst på forumet så blir en del bittra och sura att partnern berättade för de ville hellre leva lyckligt ovetande. Så det är inte alltid självklart att säga sanningen är det bästa. Många gör det av själviska skäl med för de vill slippa stå ut med sitt dåliga samvetet.
  • Anonym (O)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-21 11:18:10 följande:
    Ja du KAN sno din grannes cykel oxå men det betyder ju inte att det är ok, eller hur?

Du KAN oxå tycka att det är ok att du snor grannes cykel men han får inte sno din men det är ju ett väldigt sjukt sätt att resonera som absolut inte går att rättfärdiga med att "man inte måste ha lika villkor"  // Drömmer
    Det är fritt för grannen att ställa samma krav om han vill och jag kan inte tvinga honom vara min granne
  • Anonym (O)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-21 11:23:53 följande:
    Lite som att säga, du kan när som helst välja att söka vård för din cancer trotts att du inte vet om att du har cancer.Drömmer

Vilket otroligt bisarrt resonemang...
    och vi vet fortfarande inte vad hennes kille vet
  • Anonym (O)
    Anonym (W) skrev 2022-03-21 09:49:48 följande:
    Jag skulle säga tvärtom, vill man själv sätta alla regler på egen hand ska man nog inte ingå i en relation.

Och om man själv sätter regler bör man framför allt vara ärlig och öppen om dem, och inte gå bakom ryggen på sin partner.

"Vadå, enligt mina regler får jag knulla andra..."
    Man kan sätta vilka orimliga krav man vill för att vara i en relation, det är upp till var och en eftersom ingen kan tvinga en att vara i en relation med förutsättningar som man inte accepterar.
  • Anonym (O)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-21 14:19:36 följande:
    Nja, det är snarare som så att ingen går omkring och förutsätter att deras granne är en idiot som snor andras cyklar utan deras tillåtelse utan det är någon normalt funtade människor helt enkelt utgår ifrån att deras granne inte kommer göra.

Och om grannen då är sån idiot att hen snor andras cyklar så duger det inte med att försöka rättfärdiga med att "grannen borde sagt att jag inte fick sno hans cykel"

Ditt resonemang är otroligt bisarrt.
    Det var du som började resonera om grannar och cyklar det är egentligen inget som jag bryr mig så mycket om faktiskt
  • Anonym (O)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-21 15:11:23 följande:
    Nja det är snarare mer regel än undantag att diskussioner med människor som gör allt för att slippa ta ansvar för sina handlingar alltid blir väldigt bisarra.

Diskussionen blir nåt i stil med...

-Lisa varför snodde du min cykel?
    - Du har inte sagt att jag inte fick sno den, det borde du ha sagt, det är ditt fel att jag snodde den.
    - Va? Men du fattar väl att man inte kan sno andras cyklar?
    - Om du inte ville få din cykel snodd så borde du inte ha flyttat in här, du valde ätt bo här och då är det ditt ansvar att jag snodde din cykel.

Osv, osv....Drömmer
    Jaha men det tar jag inte på mig för det där resonemanget har du hittat på helt själv.
  • Anonym (O)
    Anonym (Rigida svar) skrev 2022-03-21 16:16:53 följande:

Man sätter villkor för sig själv. Om man öppet villkorar har den andra parten valet att ta ställning till det. 

Att något är villkorat innebär det inte att man tänker sig att det kommer att förändras eller att man själv ändrar inställning med andra faktorer.

Ett villkor kan vara att man får leva med olika villkor. 

Vissa ingångsvärden är oföränderliga, andra inte. 

Vet inte riktigt vad du vinner på att vara så rigid. Och verkligen inte varför du försöker få andra att resonera som du gör? Människor är komplexa och olika, det förändras inte för att du tycker att det känns jobbigt.

Personen är mycket intresserad av alla trådar om otrohet och alltid med en otrevlig, arrogant och inskränkt attityd.
  • Anonym (O)
    MammAmma skrev 2022-03-21 16:31:05 följande:
    Kettle, meet pot Drömmer
    Jag hittar åtminstone inte på en massa om vad andra i tråden tycker och resonerar och att de är otrogna själva dessutom. Inte anser jag mig vara allenarådande över rätt och fel heller.
  • Anonym (O)
    MammAmma skrev 2022-03-21 16:58:21 följande:
    Det är just vad du gör. Så ännu en gång, meet pot. 
    Ok då vet jag inte vad du syftar på.
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?