Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Älskar man personen man bedrar ?

Anonym (AAA) skrev 2022-03-15 15:58:29 följande:
    Jag vet inte hur andra funkar men jag skulle aldrig vara otrogen så länge jag älskar min partner.
    Jag skulle snarare vilja påstå att så länge man är i ett förhållande så är man inte otrogen punkt slut, oavsett om man är kär eller inte.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-03-16 17:17:37 följande:
    Om vi lever ihop i 40 år och hon ligger med någon annan i fyllan, så vill jag inte veta det. Jag vill inte veta, det är min poäng. Du undrar "hur ska du kunna veta", men jag vill ju inte det.

Mitt ex var otrogen, vilket hon berättade flera år senare, när vi hade tuffat vidare, skaffat ett barn till etc. Jag blev ganska knäckt av att få veta det och har svårt att förlåta att hon sa det. Jag tror inte att hon berättade för att hylla den heliga Ärligheten, utan för att mildra sina egna skuldkänslor.

Det man inte vet lider man inte av. 
    Du skriver "och hon ligger med någon annan i fyllan så vill jag inte vet det".

Men frågan är vad får dig att tro att hon kommer berätta det för dig vare sig det var i fyllan en gång eller 30 ggr spiknykter?

Så du stoppar hellre huvudet i sanden och låter andra göra som de vill mot dig för att slippa bli sårad?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-03-17 09:47:00 följande:
    Vi har kommit överens om att i så fall är det något fel på vår relation, och då ska hon berätta och lämna mig. Samma sak omvänt.
    Fast jag tycker ff att du missar poängen litegrann...

Du skriver... vi har kommit överens om... dvs du förlitar dig på att hon kommer hålla det ni kommit överens om...mao ärlighet.

Vilket rimmar illa med det du skrev tidigare om att ärlighet är överskattat. För hela ditt resonemang bygger liksom just på ärlighet... på att du kan lita på att det ni kommit överens om kommer hållas. Och då är ju inte ärlighet överskattat utan snarare som du skattar så högt att du tar det för givet Flört
  • Anonym (sådär)
    Anonym (O) skrev 2022-03-19 15:20:17 följande:
    Men alla måste inte vilja ha lika villkor som sin partner. Varför anser du dig ha tolkningsföreträde vad han skulle välja?

Det är hela min poäng som du just bekräftade. Du utgår ifrån att andra ska värdera ärlighet lika mycket som du.
    Du missar poängen med några kilometer... det handlar inte om exakt vilka villkor man har, det handlar främst om att ha rätten att själv välja vilka slags villkor man ska ha.

Om en person själv medvetet går med på att ha olika villkor så är det helt ok för då har personen själv valt det vilket INTE är samma som som att du lurar personen till andra villkor genom att gå bakom ryggen på personen och göra valet åt dem.

Att A själv VÄLJER att låta B knulla andra om hon vill är INTE samma sak som att B fullkomligen skiter i vad B tycker och springer runt och knullar andra bakom ryggen på A.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (O) skrev 2022-03-19 13:09:48 följande:
    Han får också sätta sina villkor.

Alla värderar inte ärlighet som du gör men du skriver som att det är en självklarhet.
    Och hur har du tänkt att det ska gå till när han inte får veta vad hans partner pysslar med?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (O) skrev 2022-03-19 12:37:21 följande:
    Hon får väl ha vilka villkor hon vill i sitt eget förhållande?

Misstaget du gör är att förutsätta att alla ska tycka att det är något bra att vara ärlig.
    Nejdå, Hon kan inte alls sätta villkoren i förhållandet på egen hand, det är något man bör göra tillsammans.

Misstaget du gör är att tro att gränserna för ett förhållande kan sättas av en och inte båda.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (O) skrev 2022-03-19 14:07:01 följande:
    Varför ska han vilja ha exakt samma villkor som henne för en relation?

Och den åsikten delas inte av alla. Men du skrev som att alla skulle hålla med dig om att ärlighet är en självklarhet. ?Det är iallafall ärligare? blir ju inget argument om man skiter i ärlighet.
    Ingen har sagt att han ska vilja ha exakt samma villkor som henne.
    Det som sägs är att han borde få chansen att välja det själv.

Men du verkar inte tycka att han ska få den chansen?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 01:39:45 följande:
    Det kan hon tydligen efter vad hon berättar i tråden.
    Ja du KAN sno din grannes cykel oxå men det betyder ju inte att det är ok, eller hur?

Du KAN oxå tycka att det är ok att du snor grannes cykel men han får inte sno din men det är ju ett väldigt sjukt sätt att resonera som absolut inte går att rättfärdiga med att "man inte måste ha lika villkor" Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (O) skrev 2022-03-20 01:38:16 följande:
    Han har alla chanser att sätta precis vilka villkor han vill för att vara i en relation. Hon kan ju inte tvinga honom att  stanna.
    Lite som att säga, du kan när som helst välja att söka vård för din cancer trotts att du inte vet om att du har cancer.Drömmer

Vilket otroligt bisarrt resonemang...
  • Anonym (sådär)

Otrogna människor och deras lama ursäkter .....

Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?