Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Älskar man personen man bedrar ?

Anonym (Eva) skrev 2022-03-09 09:58:17 följande:
    Alla handlingar har inte konsekvenser. Har genom åren haft sex men många gifta personer utan att det lett till några som helst koncekvenser i deras relationer. 
    Dina handlingar har kanske inte konsekvenser för DIG, men det betyder inte att de inte har konsekvenser. För kvinnorna som blir bedragna har det jävligt stora konsekvenser. De manipuleras att leva i en lögn och slösa bort sitt liv på en partner de förmodligen inte valt att leva med om de vetat.

Det får konsekvenser för dig med iom att du inte inser hur egoistisk du är eftersom du aldrig behöver ta del av konsekvenserna för det du är med att skapa. 
    Är tillräckligt sund i min mentalitet att våga sätt mig själv i först rummet för att orka vara ett stöd åt andra. Jag lever inte genom min partner utan genom min egen styrka och när jag mår bra rinner det oftast över på min partner. 
    Att enbart tänka på sig själv och fullkomligen skita i andra är inte sunt på nåt sätt. Det är oftast så människor med grava problem med empati eller narcissism resonerar. Världen kretsar inte kring dig och vad du vill, du delar den med andra.
    För övrigt kan jag inte vara otrogen då vi har en helt öppen relation och ibland har vi sekundära relationer. 
    Har ni ett öppet förhållande så kan du inte vara otrogen genom att ha sex med andra. Men den dealen gäller bara dig och din partner. Ligger du med personer som bedrar sin partner så deltar du i det och allt som drabbar den som blir bedragen har du varit delaktig i.
    Nu handlade frågan inte om olika sätt att leva på och olika moraliska värderingar utan om man kan älska en partner även om man går bakom ryggen och har sex med andra och svaret på den frågan är att det kan man självklart göra. 
    Det kan man säkert, men det som är väldigt säkert är att man inte älskar sin partner nog för att låta bli att riskera att såra och förnedra personen väldigt mycket utan är helt ok med att ta den risken för att få det man vill ha.

Det blir lite som att säga, jag älskar mina barn över allt på jorden, men jag skiter i att ta på dem bilbälte och kör gärna i 120 på hala vägar. Det klingar väldigt falskt, om man säger så...

• Anonym (sådär)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2022-03-14 16:10:24 följande:

Om min fru hoppar i säng med någon annan så vill jag inte veta det, så länge det är en engångsföreteelse.

Om hon inleder en längre sexuell relation som går på djupet så vill jag att hon skiljer sig från mig, för då trivs hon inte med mig.

Samma gäller omvänt. Och vi har den dealen - Inte fråga, inte berätta.

Ärlighet är överskattat. Alla människor småljuger varenda dag.

Problemet är bara, hur ska du kunna veta om det är en engångsföreteelse eller flitigt knullande i 2 år om du inte får reda på något? Och hur ska andra veta vad de ska avslöja för dig och vad de inte ska avslöja?

Om din fru går bakom din rygg så skiter ju hon i vad du vill, för om hon hade brytt sig  så hade hon ju inte gått bakom din rygg öht.  Så vad får dig att tro att din fru kommer respektera dina önskemål och bara vara otrogen en gång och aldrig mer när du uttryckligen sagt att du inte vill veta?

Om ni gjort dealen att det är ok att gå bakom ryggen på varandra och man får inte fråga eller berätta så är det ju fritt fram för var och en av er att göra precis som man vill för så länge den andra inte vet så är det ok vad det än må vara.

Nej ärlighet är inte alls överskattat, ärlighet är det som ALLA slags relationer bygger på. Och det gör även du när du förväntar dig att din fru ska respektera dina önskemål om att inte säga något om det varit ett engångsknull med vara ärlig nog att skilja sig från dig om det varit mer än så...det du förväntar dig av henne är just ärlighet och respekt.

Att likställa att ljuga om att man nallade godis från godispåsen på en måndag med att ljuga om att man knullat sin partners bästa kompis i 2 år är en VÄLDIGT grov generalisering. Nej alla människor springer absolut inte runt och bedrar sin partner eller ljuger om saker de vet är avgörande för förhållandet.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Ja det kan man.) skrev 2022-03-14 17:25:31 följande:

Men man kan också älska den man mördar för att ta ett annat exempel. Kärlek kan existera separat från svek, tortyr och tom. hat. 

Så att den otrogne kanske ändå älskar den denne bedrar är inget som mildrar sveket, tvärtom det gör det på sätt och vis värre.

Jämför med att ge någon en örfil. Det krävs inte så värst mycket ondska att lappa till någon man är arg på, men en speciell sorts obehaglig mentalitet och ondska att lappa till någon man är glad på.

Exakt, det är precis därför just svek gör så mycket skada. För att det kommer från någon du litade på, någon du tyckte om. Vilket gör det till ett grovt missbruk av ditt förtroende och din kärlek.
  • Anonym (sådär)
    Stefano82 skrev 2022-03-15 12:43:09 följande:
    Själv önskar jag att mitt liv var precis som ditt. Min fru kommer också fort och sen är det lite liksom bra. 
    Vadå så du önskar att du bedrog din fru och manipulerade henne att leva i en lögn så du kunde få ha det roligt vid sidan av? Du önskar att du vore en skrupelfri egoist? Är det något att sträva efter?

Dessutom så kan kvinnor till skillnad från män fortsätta ha sex efter att de kommit och få flera orgasmer och flesta män skulle nog se att det går fort för frun som något positivt för det innebär ju oftast att hon kan få flera orgasmer på raken. Så exakt vad är det som förhindrar att ni fortsätter ha sex efter att hon kommit tills du oxå kommer? 

Och varför är att ge sig ut och knulla naprapat den enda lösningen på ert "problem"?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Jannica) skrev 2022-03-15 13:06:33 följande:
    Jag har verkligen ansträngt mig för att hjälpa honom och vår relation till mer jämlikt sexliv men det han gör funkar verkligen inte för mig. O jag har försökt att prata om det och visa honom hur jag vill att han ska göra men han kan liksom inte hålla sig. Han värderar uppenbarligen  inte mina behov...så jag tillfredsställer hans...och mina egna på annat håll.
    Ja, vissa människor tycker ju att när man inte kan komma överens om något med andra så är det ok att gå bakom ryggen på dem och ljuga. Andra tycker att det är bättre att gå isär och hitta någon man matchar bättre med.

Vilket av dessa tror du din partner hade föredragit?
    Och varför anser du dig ha rätten att välja åt honom?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Jannica) skrev 2022-03-15 13:24:44 följande:
    Men sluta, ingen av oss lider av det vi har nu. Han får allt han vill ha...jag får nästan allt... utom det sex jag vill ha av honom...
    Säger du ja, men det är ju vad DU tycker, vad HAN tycker skiter du tydligen fullkomligen i eller hur?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Jannica) skrev 2022-03-15 13:37:25 följande:

Nej jag skiter inte i vad han tycker eller vill. Han får knulla hur mkt o ofta han vill.

Han får allt han vill ha på den fronten och alla andra i en relation.

Jag får allt utom bra sex. Som för mig är jävligt viktigt.

Att han inte skulle stå ut med att jag är otrogen struntar jag i...eftersom han inte vill lyssna eller lära sig bemöta mig på det sätt jag behöver...även fast jag offrar mig för hans skull.

O han kommer aldrig få vet något om det heller så....

Och hur har du tänkt dig att han ska veta att det är ok att knulla andra som du gör när du håller ditt knullande med naprapaten hemligt för honom?

Du hittar ju bara på en massa väldigt dåliga ursäkter för att rättfärdiga din falskhet.

Ja att du får det bra tror jag säkert, det är ju därför du gör det. Frågan är bara att om din man är ok med att du knullar naprapat och varför du tycker att det är ok att manipulera honom att leva med dig genom att undanhålla det för honom?

Han har väl oxå rätt att ha en åsikt om vilket slags förhållande ni ska ha?

Ja alla som är otrogna inbillar sig att ingen kommer få reda på det någonsin, men sen åker ju rätt många dit på det ändå. Men det är helt irrelevant, för bara för att han inte vet något så betyder inte att de du gör mot honom är ok.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Mizz S) skrev 2022-03-15 13:39:39 följande:

Sex och kärlek är inte samma sak.
    Man kan vara otrogen och hoppas på att partnern aldrig  får veta ,
    jag tror inte att människan är skapt för monogami och sköter man det bra och rätt så kan det även rädda ett förhållande.  

Vad har polyamori med svek och lögner att göra?

Om man inte vill leva monogamt, varför ger man då sig in i ett monogamt förhållande öht?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Jannica) skrev 2022-03-15 14:17:07 följande:
    Det är inte ok för honom att knulla andra.
    Ok spå det är inte ok för honom att knulla andra men helt ok för dig?
    Du bestämmer vad som är ok och inte ok för BÅDA
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-03-15 16:28:57 följande:
    Precis, du kan ju inte det. SÅ mycket förstår du tydligen. Fint så Solig
    Jag tycker det låter mer som att du snackar BS för att slippa svara på en ganska enkel fråga eftersom du vet att ditt påstående om att det är helt ok att göra vafan man vill mot andra bara de inte får reda på det inte är något annat än ren BS!

För om du verkligen tyckte att det var ok att göra vafan man vill mot andra bara de inte får reda på det så skulle du ju självklart vara ok med att någon annan pissar i ditt kaffe bara du inte får reda på det...eller?
Svar på tråden Älskar man personen man bedrar ?