Inlägg från: Anonym (tvillingmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvillingmamma)

Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar

Anonym (Jaha du) skrev 2022-03-05 17:45:45 följande:
    Om jag skulle ha orimligt mycket pengar tror jag faktiskt att jag ändå skulle fortsätta arbeta, men kanske 50%. Jag gillar strukturen med att gå till jobbet, jag jobbar ihop med min bästa vän, och jag gör skillnad för otroligt många andra genom mitt jobb (är läkare). Det bidrar till mitt välmående och min livslycka. Jag är inte säker på att jag hade blivit mer lycklig av att inte jobba alls, men jag hade velat vara mer ledig, åka på långa resor, bida min tid och vara i naturen

Jag skulle inte heller vilja sluta jobba helt, även om jag hade mycket pengar. Däremot skulle jag jobba mindre. Den möjligheten har jag egentligen redan, men vill inte byta tjänst just nu. Men inte en chans att jag skulle försörja nån slöfock. I så fall hellre att pengarna gick till de som inte KAN jobba, att de slipper leva på existensminimum.
  • Anonym (tvillingmamma)

TS skulle för övrigt kunna lösa det genom att jobba så lite som möjligt och sen leva väldigt billigt. Ger ingen vidare pension men det går ju. Nu tror jag inte att tråden är seriös, men i alla fall.

Svar på tråden Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar