Inlägg från: Anonym (WTF?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (WTF?)

Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar

Tråden säkert skapad bara för att provocera - men ...
    Sådant här tänkande får mig att vilja styra till vilka ändamål mina skattepengar går.
    Jag har fan ingen lust att stötta snyltare.
    Har jobbat hela mitt liv och betalar gärna skatt för pengar som går till barn, sjukvård m.m
    Någon jävla free-rider tänker jag INTE subventionera.
    Du kan ta dina jävla idèer om "jag ska inte behöva jobba för jag är sååå trött" och stoppa upp helt enkelt.
    Vi människor lever tillsammans i ett samhälle som vi alla bidrar till.
    Eller .... tydligen inte alla

• Anonym (WTF?)
    Anonym (abc) skrev 2022-03-04 21:47:55 följande:

Fredag idag, lördag imorgon och sedan söndag. Sista dagen innan måndagen. Sedan är det bara att återgå. Fram till pension.

Hahaha, så är det
  • Anonym (WTF?)
    Anonym (Jaha du) skrev 2022-03-05 17:39:19 följande:

Ja, vi blir ju alla trötta av att gå upp tidigt på morgonen, komma hem sent och få vardagen att fungera. Som tur är väljer ju många att göra det, vilket gör att sjuka människor tas om hand av vården, brott utreds, paket kommer fram, affärer hålls öppna, bränder släcks, skolan undervisar barn och ungdomar. Bussar och tåg för oss mellan platser 

Det låter för mig helt rimligt att du inte får pengar.

+1
  • Anonym (WTF?)
    Anonym (Jaha du) skrev 2022-03-05 17:45:45 följande:

Om jag skulle ha orimligt mycket pengar tror jag faktiskt att jag ändå skulle fortsätta arbeta, men kanske 50%. Jag gillar strukturen med att gå till jobbet, jag jobbar ihop med min bästa vän, och jag gör skillnad för otroligt många andra genom mitt jobb (är läkare). Det bidrar till mitt välmående och min livslycka.
    Jag är inte säker på att jag hade blivit mer lycklig av att inte jobba alls, men jag hade velat vara mer ledig, åka på långa resor, bida min tid och vara i naturen

Har också alltid haft den tanken men .... som 50 + skulle jag inte arbeta mer.
    Det har jag gjort sedan jag gick ut gymnasiet.
    Har man pengar från  så lär man ju ändå bidra till samhället med skatter, moms med mera.
    Att vi har ett samhälle där man kan åka snålskjuts utan att vara sjuk eller handikappad utan bara lat och intelligensbefriad gör mig fan mörkrädd.
Svar på tråden Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar