• Anonym (Kyssemaja)

När har man haft sex?

Kan man säga att man har haft sex om man aldrig haft penetrerande sex med nån? Är man oskuld så länge man bara hånglat tex?

Om man tex bara haft penetrerande sex utan hångel eller oralsex versus endast hånglat, haft oralsex och kyssts men aldrig haft någon i sig eller varit inuti en annan person. Vilken person har då haft mest sex? Vart går gränsen?

• Svar på tråden När har man haft sex?
  • Anonym (Också kvinna)
    Anonym (A.) skrev 2022-03-01 08:37:07 följande:

Det är lite knepigt. Jag tycker i princip att "förlora oskulden" är att ha penis-i-slidan-sex. Hos kvinnan blir det mer definitivt, eftersom hennes mödomshinna ofta - men inte alltid - sprängs vid detta tillfälle, och det går att se att hon har haft sex. (Ja det ÄR så, det spelar ingen roll vad det sprids för lögner sedan några år tillbaka: en rättsläkare kan se om en ung flicka/kvinna - död eller levande - har blivit penetrerad eller ej.)

Men om ungdomar som tycker att detta är viktigt, och pratar om att de är oskulder och skryter om det, samt ser ner på andra som blivit gravida utan att vara gifta, samtidigt ägnar sig åt andra former av sex - ensam eller med en partner - så tycker jag att det är fusk. Även om flickans mödomshinna förblir hel, så är en flicka som blivit tagen i analen eller slickad, eller onanerat, knappast oskuld i själslig bemärkelse. Utan snarare kanske tvärtom - att det är "värre" än att ha haft samlag (fortfarande enligt hur man ser på det i dessa, nästan alltid religiösa, kretsar).

Hmmm... Jag tror i och för sig att människor som tycker att begreppet "oskuld" är relevant och viktigt, på något sätt tänker bort att det ens finns homosexuell aktivitet. Det räknas inte för att dom människorna som sysslar med det inte räknas. "oskuld" är först och främst ett begrepp som rör heterosexuella ungdomar. 
    Det heter inte mödomshinna, utan slidkrans, eftersom det inte är en hinna, utan ett slemhinneveck med öppning i (hur tror du annars att mensblodet kommer ut?). Att säga att den "sprängs" är också missvisande. Ingen explosion äger rum i slidan vid första samlaget. Slidkransen töjs ut och kan hos vissa även spricka lite. Frågan är dock varför du tycker att det spelar så stor roll om en kvinna har en uttöjd slidkrans eller inte.
  • EnAnonumius
    Anonym (A.) skrev 2022-03-01 08:37:07 följande:

Det är lite knepigt. Jag tycker i princip att "förlora oskulden" är att ha penis-i-slidan-sex. Hos kvinnan blir det mer definitivt, eftersom hennes mödomshinna ofta - men inte alltid - sprängs vid detta tillfälle, och det går att se att hon har haft sex. (Ja det ÄR så, det spelar ingen roll vad det sprids för lögner sedan några år tillbaka: en rättsläkare kan se om en ung flicka/kvinna - död eller levande - har blivit penetrerad eller ej.)

Du hävdar att en rättsläkare om en unge flicka/kvinna har blivit penetrerad.
    Ja av föremål som flaskor, metall-/glasstavar etc etc andra föremål som INTE är kroppsliga föremål .

Dock nu handlar det ju om en penis i vagina.
    Kom ihåg nyckelordet är: PENIS.

Här kommer klassiker... Ni vet vilken det är... Så nu kommer den...
    Källa på detta... En objektiv källa.

Kom ihåg att den objektiva källan skall gälla penetration av en PENIS i kvinnans vagina.

Så det är ingen ide att du kommer med en källa, på diverse penetration av icke kroppsliga föremål och försöker hävda sedan att  "det gäller ju självklart penis med".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Också kvinna) skrev 2022-03-01 08:48:55 följande:
    Det heter inte mödomshinna, utan slidkrans, eftersom det inte är en hinna, utan ett slemhinneveck med öppning i (hur tror du annars att mensblodet kommer ut?). Att säga att den "sprängs" är också missvisande. Ingen explosion äger rum i slidan vid första samlaget. Slidkransen töjs ut och kan hos vissa även spricka lite. Frågan är dock varför du tycker att det spelar så stor roll om en kvinna har en uttöjd slidkrans eller inte.
    Vill bara tillägga till detta bra svar..

Att uttöjd slidkrans kan man få av andra orsaker än penetration. Så om slidkransen ä uttänjd så behöver det nödvändigtvis inte bero på penetration.
  • Anonym (A.)
    Fast det där är ju inte sant. Jag kommer ju själv ihåg hur ont det gjorde och hur mycket det blödde. En muslimsk svärmor skulle ha varit stolt över mig! :)

Mensblodet kommer ut p.g.a. det finns ett litet hål mitt i hinnan, som är avsett just för det. Hålet görs under fosterstadiet med s.k. apoptosis, d.v.s. programmerad celldöd. Men ibland missar Naturen det, och då finns inte hålet (det kallas hymen imperforatus) när flickan föds, och det upptäcks i såfall när flickan får väldigt ont i magen någon gång runt 11-14 år. Det beror på att mensblodet inte kan komma ut, och livmodern fylls upp av det.

Då måste läkaren skära bort en del av mödomshinnan, men han brukar då fråga om flickan tycker att det är viktigt att det märks att hon är oskuld, när hon ska ha sitt första samlag i framtiden. I så fall gör han bara ett litet snitt. Jag råkar känna till de här sakerna. 
  • Anonym (A.)
    EnAnonumius skrev 2022-03-01 09:13:37 följande:
    Vill bara tillägga till detta bra svar..

Att uttöjd slidkrans kan man få av andra orsaker än penetration. Så om slidkransen ä uttänjd så behöver det nödvändigtvis inte bero på penetration.
    Vilka saker då? Låt mig gissa: en dildo..? Eller du kanske använde skaftet på toalettborsten?
  • Anonym (A.)
    EnAnonumius skrev 2022-03-01 09:01:58 följande:
    Du hävdar att en rättsläkare om en unge flicka/kvinna har blivit penetrerad.
    Ja av föremål som flaskor, metall-/glasstavar etc etc andra föremål som INTE är kroppsliga föremål .

Dock nu handlar det ju om en penis i vagina.
    Kom ihåg nyckelordet är: PENIS.

Här kommer klassiker... Ni vet vilken det är... Så nu kommer den...
    Källa på detta... En objektiv källa.

Kom ihåg att den objektiva källan skall gälla penetration av en PENIS i kvinnans vagina.

Så det är ingen ide att du kommer med en källa, på diverse penetration av icke kroppsliga föremål och försöker hävda sedan att  "det gäller ju självklart penis med".
    Det finns knappast en penis som är så liten och tunn i erigerat tillstånd, att den inte spränger mödomshinnan. I så fall är den nog för liten för att ens föras in. En normaltjock penis spränger definitivt mödomshinnan. 

Du kan ju titta i vilken förundersökning som helst, det är offentliga handlingar. När Lisa Holm mördades t.ex., kommer jag ihåg att det blev skrik på feministerna för att rättsläkaren skrev "hennes mödomshinna var inte penetrerad". Äcklet från Litauen föredrog ju att plåga sina offer i stället, och runka samtidigt. Du hittar länk på Flashback. 
  • Anonym (A.)
    Det är en hinna, och en "krans" blir det först efter defloreringen, då flikarna i den sprängda hinnan lägger sig till rätta runt slidöppningen. 
  • EnAnonumius
    Anonym (A.) skrev 2022-03-01 09:44:08 följande:
    Det finns knappast en penis som är så liten och tunn i erigerat tillstånd, att den inte spränger mödomshinnan. I så fall är den nog för liten för att ens föras in. En normaltjock penis spränger definitivt mödomshinnan. 

Du kan ju titta i vilken förundersökning som helst, det är offentliga handlingar. När Lisa Holm mördades t.ex., kommer jag ihåg att det blev skrik på feministerna för att rättsläkaren skrev "hennes mödomshinna var inte penetrerad". Äcklet från Litauen föredrog ju att plåga sina offer i stället, och runka samtidigt. Du hittar länk på Flashback. 
    Jag skiter i om man hittar länk på Flashback..
    Det är inte mitt jobb att leta upp länkar för din räkning för dina påstånden du gör, på andra forum eller webben.
    Det är DU som påstor, då skall du vacker begripa (tvivlar på att du kommer att fatta iof) att bevisbördan ligger hos dig och det är du som skall styrka ditt påstånde.

Kom med bevis som styrker ditt påstånde.
    Fram tills dess du har kommet med objektiva länkar, som som styrker ditt påstånde. Så kommer jag att hävda att ditt utalande är en bara en direkt lögn du förmedlar här om att rättsläkkare kan se på en vaginba om den har blivit penetrerad av en penis. 

• EnAnonumius
    Anonym (A.) skrev 2022-03-01 09:47:14 följande:
    Det är en hinna, och en "krans" blir det först efter defloreringen, då flikarna i den sprängda hinnan lägger sig till rätta runt slidöppningen. 
    Då kanske du skall kontakta ungdomsmottagningen om att de sprider lögner då...

https://www.umo.se/kroppen/snippan/det-finns-ingen-modomshinna/
  • Anonym (Också kvinna)
    Anonym (A.) skrev 2022-03-01 09:39:59 följande:
    Fast det där är ju inte sant. Jag kommer ju själv ihåg hur ont det gjorde och hur mycket det blödde. En muslimsk svärmor skulle ha varit stolt över mig! :)

Mensblodet kommer ut p.g.a. det finns ett litet hål mitt i hinnan, som är avsett just för det. Hålet görs under fosterstadiet med s.k. apoptosis, d.v.s. programmerad celldöd. Men ibland missar Naturen det, och då finns inte hålet (det kallas hymen imperforatus) när flickan föds, och det upptäcks i såfall när flickan får väldigt ont i magen någon gång runt 11-14 år. Det beror på att mensblodet inte kan komma ut, och livmodern fylls upp av det.

Då måste läkaren skära bort en del av mödomshinnan, men han brukar då fråga om flickan tycker att det är viktigt att det märks att hon är oskuld, när hon ska ha sitt första samlag i framtiden. I så fall gör han bara ett litet snitt. Jag råkar känna till de här sakerna. 
    Du har fel. Det är ett slemhinneveck och inte en hinna. Se t.ex. länken till umo.se. "Mödomshinna" är en utdaterad term som inte används längre. Det heter slidkrans nu. Men länka gärna till de medicinska källor som backar upp det du påstår. 

Självklart kan det fortfarande göra ont vid första samlaget, eftersom slidkransen töjs ut. Som jag skrev kan slidkransen även spricka lite och då kan det så klart blöda.

Det du skriver om när öppning saknas i slidkransen är helt irrelevant för frågan vi diskuterar. Att öppning saknas är inte ett normaltillstånd.
Svar på tråden När har man haft sex?