Inlägg från: Värmekudde |Visa alla inlägg
  • Värmekudde

Gravid med bf november 2022

Idag har jag haft ganska mycket värk plötsligt i höften och korsryggen. Någon annan som upplevt det? var jobbigt att stå upp men när jag satte mig kändes det bättre och släppte lite. Blev ju direkt orolig. 

• Värmekudde
    emphz skrev 2022-03-20 05:05:28 följande:

Ny morgon och återigen rosa på pappret, inte haft något alls sen igår cirka en timme efter jag vaknade. Även om jag vet att det kan vara helt lugnt gör det att hela ens värld rasar..

Förstår verkligen din oro. Men även en blödning eller rosa flytningar kan vara helt normalt. Hört flera solskenshistorier där kvinnor blödit under graviditeten men har friska bebisar idagGlad Har du ont någonstans och har du bokat tid för vul? 
  • Värmekudde
    emphz skrev 2022-03-20 11:15:55 följande:
    lite ont men det har jag haft hela tiden och tror det beror på växtvärk. Har vul nästa måndag!
    Ja det nog normalt att ha lite ont, det växer ju där inne och ska ta plats. Jag har varit lite obekväm av och till och haft lite ont i höften samt korsryggen senaste två-tre dagarna. Ena stunden känner jag inget och andra stunden lite värk.  Försöker lugna mig själv med att det är växtvärk:) 
  • Värmekudde

Bubbelfika, jag har också upplevt växtvärk vid blygbenet men också vid ljumskarna. Får svårt att sitta med benen i kors vilket är så irriterande Haha

• Värmekudde

Dalarna91: åhh jag känner med dig. När jag fick mitt ma i höstas började det med små bruna flytningar och efter cirka en vecka började jag blöda lite för att senare få en massiv blödning. Vilken vecka är du i nu för du kanske kan åka till akuten och få ett vul där? Till mig sa dem i höstas att de ibland kunde se om man hade påbörjat missfall om jag gjorde ett vul. Dem sa också att ibland kan man blöda mycket och att det ändå är helt normalt. Känner två som blödde mycket och båda fortsatte sin graviditet som vanligt med friska barn. Håller verkligen tummarna att allt går braHjärta

• Värmekudde
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 15:39:54 följande:

Värmekudde; 

Jag har haft både bruna och ljus rosa flytningar sedan kanske vecka 6. Blödningen har avtagit så det har nästan slutat nu. Varade väldigt kort stund knappt en timme. Sambon och jag, mest han vill ha is i magen. Avvakta och se hur det går. Har inte haft ont i mage eller rygg som vid förra missfallet. Försöker ha hoppet att allt är bra och detta bara var en blödning. Känns så dumt att åka in till akuten, dom har nog att göra än att ta hand om dramatiska jag xD 
    Jag är i vecka 8 nu (7+2)
    Men planen att säga till familjen nästa vecka blir nog inte av. Tror jag kommer vilja vänta till efter ultraljudet i vecka 12-14.
    Förstår verkligen din oro och känsla av att man inte vill berätta för familjen ännu förrän man vet att det ser bra ut.  Men det är ju jätte bra att du inte har ont iallafall. Själv har jag ont i korsryggen av och till och det är så jobbigt.
  • Värmekudde
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 18:34:37 följande:
    Jag skulle vara lugn om det bara va korsryggen du har ont i. Så länge det inte blöder med klumpar så är det nog bara växtvärk. Läst på flera ställen att det är vanligt med ont i korsrygg, tecken på växtvärk :) 
    Själv så är blodet kvar i mig, kände nyss när jag va på toaletten nyss. Inga klumpar, ingen smärta så försöker tänka positivt. Får se vad man vaknar till imorgon. 
    Ja tack för tryggande ord. Har också läst någonstans att man kan ha ont i korsryggen men aldrig hört någon annan nämna att de också har det så därför jag blir lite orolig. Det kommer och går. Annars mår jag bra:) 

Håller tummarna för dig att du vaknar imorgon och mår bra{#emotions_dlg.flower} 
  • Värmekudde

Tjej2022: Välkommen och grattis!
    Jag är i vecka 6 och kommer gå på inskrivning när jag är i vecka 7:) har bokat vul också när jag är mellan vecka 8-9. 

• Värmekudde
    bubbelfika skrev 2022-03-21 19:05:46 följande:

Har någon av er haft mycket huvudvärk sedan Plussat? Känner typ att jag exploderar vissa dagar av huvudvärken.. idag är en sån dag.....

Ja jag har haft i flera dagar. Huvudvärken var brutal i början jag var helt sängliggandes två dagar och resterande dagar har jag känt en dov huvudvärk typ en vecka. Jätte jobbigt för jag har inte heller velat ta alvedon, även fast jag vet att de är okej att ta det. Är så rädd för att ta mediciner när jag är gravid. Det är tydligen vanligt med huvudvärk för man får så mycket hormoner i kroppen. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022