Inlägg från: Värmekudde |Visa alla inlägg
  • Värmekudde

Gravid med bf november 2022

Ja jag kontaktade bm igår och ska få testa lergigan. Får se om det blir bättre! 

• Värmekudde

zarizael: jaa jag hoppas verkligen det går över snart. Idag har varit lite bättre ?endast? spytt två gånger. Dessutom skönt att kollegorna vet nu så jag inte behöver dölja illamåendet iallafall. 

Är det någon mer som har helt knäppa drömmar? Tydligen vanligt när man är gravid att man drömmer vilda drömmar. Drömde att jag födde en son som hade samma namn som min mans hamster när han var liten och att jag tappade bort barnet i mataffären Hahah 

• Värmekudde
    LLvin skrev 2022-05-06 16:46:19 följande:

Jag har mått jätteilla och spytt en massa så jag fick lergigan redan i vecka 8 och jag tycker att de tabletterna har hjälpt. Illamåendet har inte försvunnit helt men tabletterna har nog dämpat det en hel del. En dag struntade jag i att ta dem och det var helt fruktansvärt. Hoppas att de funkar för dig också .. det tar mycket på en psykiskt att må så illa hela tiden Rynkar på näsan

Jag ska försöka hålla ut lite till men om det inte går över om några dagar ska jag också testa lergigan comp. Hoppas verkligen det går över för jag kan inte hålla maten nere och jobbar heltid så det börjar ta på krafternaSkrikandes
  • Värmekudde

emphz: Förstår dig angående illamåendet man blir helt svag och orkelös när man mår illa hela tiden. Jag har mått så illa senaste perioden men nu verkar det vända för mig. Hoppas på detsamma för dig!Glad

Cemi: Vilken läskig upplevelse, men vad skönt att det gick bra och att bebis har det bra där inne!Hjärta 

• Värmekudde
    Bebis2021 skrev 2022-05-18 14:53:14 följande:

Har gått in i vecka 14 idag, fick se bebis på ul förra veckan, är de någon annan här som fått ökade symtom kring vecka 12-14? Tycker jag har mer illamående till och från, fått jätteömma bröstvårtor och är så fruktansvärt trött hela tiden, upplevde att symtomen var mindre förut och framförallt kring vecka 10-11 att de minskade men nu sen ca vecka 12-13 har de som ökat igen till mer än innan, känns bara så "bakvänt" då man ju i regel börjar må bättre nu..

Jag har! Mitt illamående har blivit värre och värre. Är i vecka 15 nu. Har också fått hemsk migrän som håller i dagar. Fått lergigan utskrivet men har inte tagit dem för jag försöker undvika mediciner. 

Hoppas det blir bättre för dig, vet hur jobbigt det är att må illa hela tiden. 

• Värmekudde

Februariblomma: Tungt besked, men hoppas på det bästa för er Hjärta
    Ni kan fortfarande få glädjande besked, man har ju både läst och hört om att folk fått dåligt Kub resultat och sedan har allt ändå sett bra ut. Håller tummarna hårt!

• Värmekudde

Hej allihopa! En fråga till gruppen, när kommer ni att börja handla in saker till bebisen och fixa till bebis rummet (om man planerar att ha ett bebisrum) ? Jag har börjat lite smått nu för insåg att det är ju sjukt mycket saker man behöver haha! Och har ni tips på vad man ska prioritera först förutom de mest självklara som barnvagn tex? Glad

• Värmekudde

Holy83: ja jag tänker nog lite likadant att de stora sakerna kommer jag nog att köpa efter Rul men lite plagg kan man börja köpa redan nuSkrattande 

• Värmekudde
    cemi skrev 2022-05-27 18:21:32 följande:

Hej igen!

Nu har vi äntligen fått svar på nipt. Bebis mår tack och lov bara bra Hjärta herregud vilken ångest att vänta på svar! 

Vi fick också reda på att vi väntar en liten flicka Hjärta

Vad skönt att det gick bra och så roligt att ni fick veta könet också! grattis!Glad
  • Värmekudde

Nu har jag börjat känna bebis röra sig i magen!! Det är så häftigt och underbart. Första tre dagarna var jag lite osäker på vad det var jag kände i magen men det har bara blivit tydligare för varje dag som gått och idag blev det jätte tydlig! Hjärta 

• Värmekudde

Bebis2021: vecka 17 idag! Trodde verkligen att jag skulle få vänta till vecka 20 för att börja känna så är jätte glad att jag börjat känna nu. Har märkt av ett mönster hos bebisen att den är som mest aktiv på kvällen när jag ska sovaSkrattande

grodan90: cirka 3veckor kvar till rul. Känns som att tiden mellan kub och rul har varit så lång.

• Värmekudde

Bebis2021:
    Det känns som att något rör sig. Det är längre ner under naveln. Ibland känns det i mitten, ibland på höger eller vänster sida. Men det blir tydligare varje dag och har märkt av ett mönster att det kommer innan jag ska sova. Har även vaknat en gång av att jag känt det. Känns dock ingenting när jag lägger handen på magen utan bara inifrån Skrattande

• Värmekudde

Jag är också kvar i gruppen!
    Var på rul i tisdags och där inne låg en frisk och välmående bebis som rörde sig runt mycket. Har känt rörelser sen vecka 16 men idag var det första gången jag kände en spark! Så häftig känsla!!Hjärta
    Nu i helgen ska vi ta reda på könet tillsammans med familjen. Barnmorskan skrev ner det på ett papper hihi!
    Är bara så glad och tacksam över att bebis är frisk och mår bra. Oron som jag känt tidigare har lagt sig vilket känns skönt och bra. Har dock hemsk foglossning som bara verkar bli värre för varje dag. 

• Värmekudde

Hade vårt gender reveal i helgen och fick veta att vi ska få en liten flicka! Har hela tiden trott att det var en pojke för alla har sagt att jag har en ?pojkmage?. Såå kul nu när vi vet könet det känns så verkligt! Och hon sparkar för fullt i magen vilket är så mysigt!!Hjärta
    Vi var nyligen och tittade på barnvagnspaket. Lutar åt bugaboo men det känns som ett stort beslut så ville fundera i några dagar innan vi beställer. 

Fick frågan nu från barnmorskan vilka tre sjukhus jag vill lista mig på och det känns så svårt det också. Någon mer som bor i Stockholm? 

• Värmekudde

Det lutar åt att vi väljer BB Stockholm som första handsval , ks solna som andra och danderyd som tredje. Inte heller hört så bra om danderyd och har inget bra intryck av danderyd efter att ha varit inlagd där när jag fick missfall i höstas. Men också inställd på att man kan hamna varsomhelst så försöker ha ett öppet sinne ändå. Om Södertälje hade varit närmre mig hade det varit med på min lista!Skrattande

• Värmekudde

RH93: Jag har haft ordentlig smärta i magen vi två tillfällen. Båda gångerna var det efter att jag hade haft fullt upp, stressat för mycket! Första gången blev jag så rädd så jag åkte till gynakuten men de sade att allt såg bra ut.
    Märkte också att när jag vilade så försvann smärtan. Det gjorde ont vid ena sidan av magen och nedre delen av magen men det var inget direkt tryck men kändes tungt som att jag var tvungen att hålla magen när jag reste mig upp. Fick röra mig super sakta som en sengångare typ haha och enda gången det inte gjorde ont det var när jag satt ner. Tror att det var en rejäl sammandragning på grund av stress. 
    Jag skulle vända mig till barnmorska om jag var du för att vara på den säkra sidan. 

• Värmekudde

Bebis2021: jag tänkte samma tanke häromdagen att jag inte tyckte att jag kände bebis lika ofta som tidigare men samtidigt så växer ju hon och då inte har lika mycket utrymme att röra sig runt i fostervattnet försöker jag tänka:) 

• Värmekudde
    Thasz skrev 2022-07-11 11:32:10 följande:

Jag har i alla fall märkt av minskade fosterrörelser när det varit väldigt varmt ute, blev lite nojig i början men har börjat släppa det. Min vilding rör sig dock extremt mycket en vanlig dag enligt mig. Tungan ute Är i vecka 21+4 nu, men har känt ofta (och kraftigt) sedan vecka 18. I början så längtade jag efter att få känna, men nu vill jag mest kunna sova ifred ibland. Oskyldig

En helt annan sak, har ni funderat på namn? Jag har haft två (flick)namn som jag älskat sedan flera år tillbaka, men nu ser jag verkligen i ALLA bf-grupper på facebook att många tänkt döpa sina barn till samma. Namnen känns inte lika speciella och fina längre av den anledningen. Bryr ni er om sådant?

Ja jag har också haft ett flicknamn sedan flera år tillbaka men det är ett ovanligt namn så inte så orolig att någon ska ha samma namn. Min man var först inte så såld på det namnet men nu verkar det som att han är med på det ändå. Det är så svårt med namn man vill ju att det ska kännas helt rätt när man spikar det. Jag tror att när man väl börjat använda namnet också så kommer man inte tänka på om det blev rätt utan då kommer man inte kunna tänka att barnet heter något annat än just detGlad
  • Värmekudde

Hej allihopa, ett tag sen jag skrev här! Hoppas det är bra med er alla! Tiden har flugit iväg! Vecka 34 för mig nuSkrattandeHar mått väldigt bra men börjar känna att det börjar bli tungt om magen nu. Man är inte jätte flexibel och svullna fötter. Jätte jobbigt med halsbränna/sura uppstötningar. Alla tips för att lindra det mottages! Har testat samarin, gaviscon, galieve. Det som lindrar lite är att dricka samarin och dricka mjölk ofta. Kan vakna på nätterna av att det brinner i bröstet och halsen. 

Var på profylaxkurs nyligen med min man och det var en jätte positiv upplevelse, kan verkligen rekommendera!

• Värmekudde
    emphz skrev 2022-10-19 21:38:00 följande:

Min novemberbebis blev en oktoberbebis.
    Lillasyster föddes i måndags, 17/10 i vecka 36+2. Vi mår toppen båda två. Amningen kommer sakta igång, hon har behövt koppmatas som stöd pga tidigt född men annars är allt som en fullgången bebis. Stor tjej på 3.3 kg 47 lång!

Åhhh stort grattis! Skrattande
Svar på tråden Gravid med bf november 2022