Gravid med bf november 2022
Emphz : skönt att det verkar vända, jag hoppas att du och Mini får ses igen på nästa ultraljud
Emphz : skönt att det verkar vända, jag hoppas att du och Mini får ses igen på nästa ultraljud
Åh vad glad man kan bli för någon annan stooort grattis
Spottings idag igen fan också
Pico:
Usch så jobbigt men visst hade du gjort vul? Å sett hjärtljud? Ursäkta om jag vlandat ihop dig med någon annan, men de är ju säkert ingen fara, speciellt inte om du inte har några smärtor osv. Håller tummarna för dig
Emphz - åh vad jag håller tummarna för dig och mini!! Hoppas hoppas hoppas!
Jaaaaaa emphz - såååå härligt
Pga min oro så fick jag ett nytt vul idag, fick se ett prickande hjärta igen och även en liten hand som ryckte till. Beräknades till 9+0, sedan förra vul för två veckor sedan borde det varit 8+4, någon här inne som är bra på att förklara hur det kan diffa? Är det bara hur ?bra? de mäter eller vilket ska man gå på?
På tal om symtom så har jag haft väldigt ont i brösten men det är nästintill borta nu, bara lite ?hårda? och inte så spända och ömma längre. Inte haft så mycket illamående som mim förra graviditet som slutade i MA, men märker nu senaste veckan att det blir värre på kvällarna, igår kom jag knappt till sängen så illa det blev. Väldigt svullen om magen på eftermiddag/kväll också..
Zarizael - ja men det var så jag tänkte också, vet bara inte riktigt hur jag själv ska räkna, kanske bara ska gå tillbaka till det ursprungliga från NC, känns ju ändå som mest rimligt.. i så fall skulle jag vara 8+6 idag. Jag är lite tokig så vill gärna ha en fast tid att gå efter så att jjag ?vet? att det är en viss vecka. Även om det såklart kan ändras senare
värmekudde - åh vad skönt! jag ska på kub om 4 veckor.. så jjag hoppas att jag ska klara min oro fram tills dess, nu har jag kommit längre än mitt MA så det känns på ett sätt som ett mål i sig.
Var och gjorde ett vul idag, å de fanns liv, 8+6. Stämmer bra med mina beräkningar, känns såklart väldigt skönt, men kan inte helt fullt ut glädjas, oron över att de förut visat hjärtslag men ändå sen blivit ma vill ta över, men ska försöka va positiv och hoppas på de bästa nu ska ringa mvc för inskrivning å skulle även få ett tidigt ul om några veckor igen..
Där var en liten filur med hjärtat som slog och sprattel med armar och ben. v9+5 precis som jag själv räknat. Så skönt.
Tack för tumhållning.
Värmekudde - jag har haft värk i mina höfter från och till ända sedan jag plussade och har varit hos sjukgymnast som misstänkte att det kunde ha ett samband, även min BM sa att det kunde hänga ihop. Min mamma berättade att hennes första symtom på mig var ryggont, så jag tror absolut inte att det är omöjligt att ha olika fog-känningar tidigt i graviditeten
Haha jag är också sjukt svullen, speciellt efter lunch när magen fått i sig ett par mål mat. Ibland är det så illa att jag ser ut att vara i 6:e månaden, men det är nog mest tarmarna som spökar för jag är i v11 och det är mitt första barn. längtar tills man stolt kan visa sin mage utan att behöva dölja tarm-magen under stora tröjor och klänningar
någon som gjort kub eller första ultraljudet på magen än?
Soanho- fick du göra ultraljud utanpå magen redan i 9+3? Jag har själv haft 2 vul, senast i 8+5 och försöker stå ut till KUBen om 2,5 vecka så tufft med alla hjärnspöken!!
Vad spännande med NIPT, gjorde du enbart det? Kul att ni ska få reda på könet också, vi tror också att det är en pojke här
Ja just ja.
Kub gick bra. Livlig liten krabat och allt såg bra ut. Hon påpekade dock noga att det är svårt att se noga allt. Men det man kan se nu såg bra ut. Låg risk för trisomi. Minns inte vad hon sa för siffror men det var lågt iallafall. Blev flyttad en dag så nu är BF 2/11
Värmekudde - sååå roligt jag har Kub på tisdag nästa vecka, så spänd!! Eftersom du också väntar ditt första barn, har du börjat känna någon förändring i magen? Jag själv är sjuuuukt svullen om magen, inga byxor passar så jobbigt också när man försöker dölja det på jobbet? skönt att du kan berätta
Thasz- haha ja vi kanske slås hårt av spökveckorna sen och kan gå tillbaka till våra vanliga kläder ett tag tack för tipset, ska kolla in H&M, tycker att de flesta är så tydligt mammajeans så vill inte ha det haha - hoppas som värmekudde mest på värmen och sommargarderoben
Vad kul att se att det är ett par som fått positiva besked Vi fick idag se vår lilla krigare på KUB och fick låg sannolikhet och bara goda besked så nu försöker vi verkligen tro på att detta ska bli av