• Nie

Äggdonation

Jag känner en tjej som har svårt att bli med barn. Hon och hennes sambo har nyligen gjort IVF för tredje eller fjärde gången och det misslyckades.

En tanke som har vuxit under det senaste året är att fråga om de vill ha en äggdonator. Jag erbjuder dem mer än gärna mina ägg, allt för att de äntligen ska kunna få barn. Dock har jag en hel del frågor kring detta som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med:

Kan en äggdonation påverka mina chanser att bli gravid senare efter äggdonationen?
    Behåller de mitt dna i ägget eller "suger" de ut mitt dna?
    Var genomför man äggdonationer?
    Vad bör man tänka på?
    Vad måste man genomgå för att bli äggdonator?

Jag har säkert fler frågor, men de skriver jag ner senare.

Tack på förhand

• Svar på tråden Äggdonation
  • Nie

Ok, enligt din info passar jag som äggdonator

En liten fråga bara, varför ska man ha fått de barn man vill ha? Iofs var det tydligen inget tvång, men ändå...

Vad menar du med "Vanligtvis använder inte din vän ägget, men får gå före i kön om de har en donator till kliniken." ? Om jag donerar ägg till en viss tjej, använder hon då inte mitt ägg??

En fråga till: Om jag donerar ägg, måste jag donera till ytterligare ett par? Eller räcker det om jag donerar till det paret som jag känner?

Om de (paret) vill ha mig som äggdonator kommer barnet lära känna mig så jag kommer inte vara anonym. Man kan säga att de finns i min direkta närhet. Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att de ska få ett barn. Jag önskar dem verkligen det. Jag blev jätteledsen idag när jag fick höra att deras (kanske sista) IVF inte gick vägen Om de tror att det skulle finnas en chans att bli gravid tack vare en äggdonator, skulle jag vara jätteglad om jag fick bli den äggdonatorn.

• Nie

Venus
    Skickar meddelande till dig privat

Svar på tråden Äggdonation