Hittat i ett kommentarsfält: inte mina ord, men jag håller fullständigt med..
"Jag har lite tankar om detta.
Först och främst ? , putin kommer inte avsluta detta, det tror jag stenhårt är sant. Får putte bestämma så är det inte slut förrän han skickat sista 90-åriga mormodern med högaffel och sista blöjbarnet med vässad smörkniv till slakt vid fronten.
Vidare ser jag precis 0% sannolikhet att de vanliga ryssarna kommer vare sig vilja eller kunna stoppa detta.
De kommer lydigt låta sig matas in i köttkvarnen, fram till den där 90åringen och 2åringen.
(Utom de som lyckas fly landet eller gömma sig).
1. Så antingen kollapsar armén i sig självt, lägger ner vapnen, eller vänder sig inåt, eller militärkupp med efterföljande inbördeskrig som ganska trolig fortsättning.
2. Eller så händer det något i maktkretsen kring Kreml, putin försvinner, och någon annan tar vid (eller så blir även detta inbördeskrig).
Det är de enda rimliga scenarier jag kan se, putin kommer i likhet med sin förebild gröfaz köra rakt in i kaklet och anse att den ryska nationen inte är värld att finnas kvar om den inte klarar detta (samt har putin som överhuvud).
Det är klart att det på mycket lång sikt kan komma till att Ukraina lyckats tillkämpa sig varenda m2 av sitt land, och det sen skulle kunna bli något slags nord/syd-korea-situation, men det är knappast önskvärt.