Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

AndreaBD skrev 2022-04-10 00:07:51 följande:
    Självklart menade han Trump. Du verkar inte läsa ordentligt. 
    Men du sa ju "Ingen har påstått att Trump skulle ha sagt det".
  • Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2022-04-10 13:40:36 följande:
    Trump har inte sagt "nedmontering", men Padirac tycker att Trump vill nedmontera. Är det så svårt att förstå eller är det någon slags förvirringsstrategi du kör? 
    Eftersom du påstår båda sakerna så är det svart att forsta ja. Men om du har bestämt dig nu for att det var bara Padirac som sa det, inte Trump, så samstämmer det med vad jag forstår också.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2022-04-10 10:48:24 följande:
    Ja, det var inlägg 1177 citerat där Flash försöker förvanska vad du sagt genom att blanda bort korten.

Här kommer två andra inlägg där skribenten försöker blanda bort korten genom att ge sig ut på en skendiskussion istället för att ägna sig åt ämnet som diskuteras.

T2M - Trump har själv sagt att han vill att USA ska lämna NATO - det är ett sätt att montera ned NATO.

Vill man leka med ord så kan man naturligtvis hävda att NATO inte monteras ned av att USA lämnar organisationen. 

Inlägg #1193 i sin helhet
    Vad som händer är faktist upp till de kvarvarande länderna att bestämma.
  • Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2022-04-10 14:01:28 följande:
    Jag har hela tiden skrivit samma saker, det är du som inte läser ordentligt. Du verkar fortfarande inte ha förstått poängen, nämligen att Padirac menade att det var Trumps AVSIKT (eller kanske Putins, och då kan vi spekulera om Trump begrep det) att nedmontera Nato, ÄVEN om han inte sa det. 

Men det var uppenbarligen för komplicerat......
    Trump ville dra USA ur NATO. Sen kan du och Padirac spekulera hejvilt i vilka hans avsikter med det var. Ni kan diskutera nedmontering om ni vill. Trump gjorde det inte.

Kan också upplysa om att Trump inte är president längre, om det kan hjälpa er i era vidare nedmonteringsdiskussioner.
  • Tow2Mater

Undrar vad Putin ska hitta på till veckan.... Om jag forstått det rätt är hon ganska Putin-vänlig och anti-NATO.

"French President Emmanuel Macron should pray next week is uneventful. If it is, he will be reelected. Marine Le Pen should pray for someone or something to disrupt the political week. If that happens, she probably wins the election."

www.express.co.uk/comment/expresscomment/1596916/Macron-latest-frech-election-polls

• Tow2Mater

Finske presidentens kommentar om Putins tal; ett budskap menat för att motivera mobiliseringen för de ryska medborgarna. Och så gör han sin ansats för att lugna sina egna medborgare.

Vladimir Putins uttalanden om att Ryssland för krig mot hela väst ska ses som retorik menad för en rysk publik, säger republikens president Sauli Niinistö när han intervjuas hos Yles Morgonettan i dag.

Putins uttalande ska ses som ett behov av att motivera mobiliseringen för de ryska medborgarna.

– Jag ser inte några tecken på ett verkligt krig mellan Ryssland och väst, säger Niinistö.

Presidenten får också frågan om vilket budskap han vill sända till de finländare som känner en stor oro över läget nu.

– Finländare har alltid varit varit förnuftiga och klarat det mesta. Jag är av den åsikten att vi inte hotas av någon konkret fara just nu, och det är svårt att se någon sådan i framtiden. Men visst är det på sin plats med en förnuftig försiktighet.

svenska.yle.fi/a/7-10021314

• Tow2Mater
    nihka skrev 2022-10-29 09:14:17 följande:
    Det var till Rataxes jag vände mig till med frågan. Tydligen är det ädelt att hjälpa ukrainska barn, men "godhetsknarkeri" att hjälpa syriska barn när bomberna faller på dem.
    Eller så har det med olika ämnen och trådar att göra.
  • Tow2Mater
    flemens skrev 2023-02-19 15:14:08 följande:

Jag köpte direkt aktier och fonder i vapenindustrin när ryssen anföll och att den civiliserade världen lovade att bistå med vapen. Och nu vill jag avlva vänsterns och höggerextremisternas myter om att "aktierna" för "vapenindustrin" går upp och det är därför krig startas.

Visst, de gick upp marginelt i mars, men sen dess har inget nämnvärt hänt trots att vapenindustrin i USA fåt ordrar för hundratals miljarder dollar. Själv ligger jag typ 10kr plus på mina 15000 jag lagt på myten.

Under 2022:

Allra bäst går aktier i europeiska vapenbolag med Tyskland i fronten, framgår det.

tyska Rheinmetall leder racet med en uppgång på 166 procent sedan årsskiftet.

Tvåa på listan över europeiska noterade vapentillverkare är franska Thales med en uppgång på 57 procent sedan årets början.

Enligt Placera-artikeln har Saab-aktien avancerat 75 procent.

www.dagensps.se/bors-finans/raketfart-i-vapenaktier-sa-bra-gar-saab/
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa