Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
Han bryr sig inte om rätt och fel eller hur många som dör i hans krig men har bryr sig om han riskerar att förlora.
Min sambo har släkt i Ukraina och en kusin miste sin son som var precis fyllda 19år eftersom han var kommenderad att vakta en millitäranläggning som bombades. Så meningslöst. Naturligtvis ligger all skuld för det hos Putin.
Men på nyår så hyllade de Ukrainare jag var med Putin när han höll tal. Många höll med Putins krav om att inte gå med i Nato. Nu är alla galna o skall dö för sitt land. De skall döda och dö för mark som många lämnat.
Hade det inte varit bättre att ge upp direkt och försöka lösa det hela i FN?
Nu dör massor av människor av en anledning som varken jag, eller dom förstår.
Putin är väl över 70 och dör nog snart ändå känner jag.
Jag har roat mig med att posta recensioner på restauranger i moskva på google maps enligt tips från diverse håll.
Jag använder följande text:
UN condemns Russian invasion of Ukraine, 141 out of 193 member states voted in favor of resolution, 35 abstained, 5 voted against
Översatt till av google till
??? ???????? ????????? ?????? ? ???????, 141 ?? 193 ??????????-?????? ????????????? ?? ?????????, 35 ????????????, 5 ????????????? ??????
Är det någon med kunskaperi i ryska som vet om det är läsligt?
Finnd det andra förslag på texter?
Min tanke är att det massiva motståndet i FN väcker eftertanke, att posta döda och skadade riskerar att avfärdas som propaganda.
Jag har roat mig med att posta recensioner på restauranger i moskva på google maps enligt tips från diverse håll.
Jag använder följande text:
UN condemns Russian invasion of Ukraine, 141 out of 193 member states voted in favor of resolution, 35 abstained, 5 voted against
Översatt till av google till
??? ???????? ????????? ?????? ? ???????, 141 ?? 193 ??????????-?????? ????????????? ?? ?????????, 35 ????????????, 5 ????????????? ??????
Är det någon med kunskaperi i ryska som vet om det är läsligt?
Finnd det andra förslag på texter?
Min tanke är att det massiva motståndet i FN väcker eftertanke, att posta döda och skadade riskerar att avfärdas som propaganda.