Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

KillBill skrev 2023-03-15 07:10:46 följande:

Så är det.

Troligen hade det varit exakt lika jobbigt att regera med stöd av det (v) som demonstrerade till förmån för PKK samma dag som Paludan brände sin koran.

Båda är givetvis fullt tillåtna under yttrandefriheten, båda är ägnade att provocera Erdogan och sätta käppar i hjulet för vår Nato-ansökan men det är bara den ena som ges uppmärksamhet av media, och dig. Föreligger det händelsevis en viss bias?
  • Mentat
    nihka skrev 2023-03-15 08:38:39 följande:
    Nu är det inte V som är involverade i förhandlingarna om Sveriges medlemssksp i NATO utan brun-SD men du tycker fokus ska ligga på V.

Tar ni SD-kramare aldrig ansvar för något ni är inblandade i?
    Det är väl regeringen som förhandlar? (Sd) sitter inte med i den. Det jag visade är att frågan är mer allmängiltig och att den hade varit svår oberoende av vem som regerat.

Det är inte jag som har hakat upp alla frågor på ett enskilt parti.
  • Mentat
    nihka skrev 2023-03-15 23:34:08 följande:
    Regeringen har bjudit med SD till NATO-samtal med Stoltenberg medan V inte är inbjudna.

Det är inte jag som har missat att det inte är V som är involverade i förhandlingarna om Sveriges medlemsskap i NATO utan brun-SD men du tycker fokus ska ligga på V.

Som sagt, tar ni SD-kramare aldrig ansvar för något ni är inblandade i?
    Det jag bemötte var alltså att (sd) specifikt skulle vara ett problem för vår Nato-ansökan. De är dock inte det enda problemet. Paludan är vad jag vet inte med i (sd), men visst - de gillar inte heller islam så det kan väl gå på ett ut.
    (v) vill, i motsats till (sd), absolut inte gå med i Nato och gör på sin kant sitt bästa för att provocera Erdogan. (mp) vill inte heller gå med i Nato, men såvitt jag vet har de inte ägnat sig åt några provokationer.

Jag har aldrig stött (sd) så dina ständiga försök att förknippa mig med dem faller därför platt. Det är, som sagt, inte jag som ständigt måste dra upp ett enskilt parti i varje diskussion.
  • Mentat
    nihka skrev 2023-03-16 13:08:02 följande:
    Du stöder SD i det här inlägget iom att du inte vill se/erkänna för dig själv/erkänna utåt exempelvis SDs inblandning i Paludans koranbränning.

SD är alltså ett specifikt problem för Sveriges NATO-ansökan så länge SD stödjer hans handlingar så som SD-medarbetaten Chang Frick gjorde när han betalde för Paludans demonstrationstillstånd.
    Det är ganska tröttsamt med dina monumentala skygglappar. Javisst, (sd) gillar inte muslimer och har inget emot att förolämpa dem, vilket Erdogan kan använda i sina försök att vinna valet och försöka pressa fram eftergifter genom att hålla inne ett godkännande av Sveriges ansökan.

Det jag påpekade var att en statminister Andersson hade haft liknande problem, och faktiskt hade det iom uppgörelsen med Kakabaveh, då (v) också vill provocera Erdogan. I deras fall vill de dessutom mycket uttalat inte gå med i Nato.

Alla politiska frågor handlar inte om (sd). Inte för mig i alla fall. De handlar inte nödvändigtvis om (v) heller. Det finns många andra partier, åsikter och infallsvinklar. 
  • Mentat
    Padirac skrev 2023-03-16 13:56:16 följande:
    Varken Kakabaveh eller V har bränt koraner eller hängt Erdogandockor i detta fall.   Vad som tycks är en annan sak än vad som görs.
    Nej, men det har jag aldrig heller påstått. Däremot demonstrerade de med PKK-flaggor, f.ö. samma dag som Paludan brände sin koran. Det är också en klar provokation mot Erdogan.
  • Mentat
    Tom Araya skrev 2023-07-11 21:46:23 följande:
    Turkiet säger JA till ett svenskt Natomedlemskap ? hör statsministerns ord
    Lovande, men det förutsätter att Erdogan inte ändrar sig så fort han kommit hem från Vilnius och att han inte ställer nya krav för att någon annan Natomotståndare eldat upp en Koran. Än är det inte klart...
  • Mentat
    Löspsyket skrev 2023-08-31 19:19:56 följande:

Man bli så frustrerad och irriterad när man ser inlägg med information endast från massmedia och källor utan någon som helst egen insikt. 

Låt hatet komma åt mitt håll nu. 
    Putin är inte hemsk och inte heller Ryssland...
    Blir du fundersam när jag säger att USA dödar barn i Arabländer varje dag ? När regeringar stöttar talibaner med vapen samt människo avrättningar och smuggling ? 
    Till och med Svenska regeringer är hemskare än Ryssland. Tar hit ISIS krigare och ger dem pengar, boende och mat som någonslags belönning för att döda kvinnor och barn ?
    När 50% svenska folket svälter och blir hemlösa pga av mat, bensin, skatt, hyror och allt går upp i pris pga kriger i Ukraina. Jag kan säga såhär att Bensinen i Polen kostar 6 svenska kr per liter. Jag säger inte mer än de så kan ni få kasta lite källkritik på mig. 
    Det enda Svenska folket gör är att skriva hur arga dem är på allt och alla men håller käften när frågan kommer upp för alla är så rädda för argument och så svårt att stå upp för sig själv. 

Ni tror även Ryssland attackerade Ukraina utan anledning eller ni tror de har med olja och nato att göra ?

Ryssland satte krav på att Ukraina ej skulle ge bostad till Oligarkerna som flydde till Ukraina. 

4 av de största Oligarkerna flydde till Ukraina med statliga lån och pengar samt en lastbil fylld med militära vapen från Rysslands regering men de har inget med saken att göra ? 

Inte heller presidenten i Ukraina som tidigare varit komiker och nu gömmer sig i Sverige ?

Tomma skal och npc's överallt fortsätt att sprida tv4 propaganda så kan ni sitta hemma o skriva era hjärntvättade inlägg medans era jobb, skolor och hem blir uppsprängda av statens egna terrorister som dem tar hit o försörjer :)

Nog har jag hört mycket gnällande på dagens regering men ett påstående om att 50% av svenska folket svälter var nog t.o.m. att ta i mer än vad vänstern har gjort och det säger inte litet. Jag noterar att behandlingen av det svenska språket lämnar en del övrigt att önska, vad det nu kan bero på...

Av sidan Gasoline prices in Europe 28-Aug-2023 | GlobalPetrolPrices.com framgår det att bensinen i Polen i skrivande stund kostar 17,45 SEK/liter.

Ukraina har mindre oljetillgångar än t.ex. Italien, 0.024% av världens tillgångar enligt Oil Reserves by Country - Worldometer (worldometers.info) så nej, det har knappast med saken att göra. Däremot saknar Putin det sovjetiska imperiet. Jag beklagar det ryska folket som lider under en repressiv regim. Det är regimen vi fördömer, inte folket. 

Propaganda blir effektivare när den åtminstone har ett litet korn av sanning i sig. Det här inlägget håller på tok för låg kvalitet för att någon skall ta det på allvar.
  • Mentat
    nattuw skrev 2023-08-31 19:41:41 följande:
    Finns det lagliga annekteringar?
    Ja, tydligen: Världssamfundet hade inga invändningar när Indien invaderade och annekterade Hyderabad på 1950-talet och Goa 1961.
  • Mentat
    Dr Nail skrev 2023-11-03 08:16:42 följande:

Pågår skiten fortfarande eller har de lugnat sig? Man hör inte så mycket längre...

Journalistkåren är fullt upptagen med Gaza.
  • Mentat
    KillBill skrev 2023-11-08 12:10:12 följande:
    Nej jag menar SD väljaren Stina Oscarsson och det hade du förstått om du hade tänkt. 
    Vem du menade förstod givetvis alla. Det Rataxes visade var att extremvänstern glatt går Rysslands och Putins ärenden.

Att (sd)-väljare gillar den socialkonservativa sidan av Putins styre kan knappast förvåna, han betonar det ryska och motarbetar sexuella minoriteter etc. Det faller säkert den genomsnittlige (sd)-väljaren på läppen. Det betyder förstås inte att en sådan person gillar Rysslands anfallskrig eller har invändningar mot att Sverige hjälper Ukraina. Just sådana invändningar förs dock fram av Proletären.

Ser du anledning att kritisera det? Om du gör det, hur kommer det sig att du enbart i inlägg efter inlägg efter inlägg klagar på kopplingar mellan (sd) och Putins Ryssland och inte riktar samma kritik mot extremvänstern?
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa