Löspsyket skrev 2023-08-31 19:19:56 följande:
Man bli så frustrerad och irriterad när man ser inlägg med information endast från massmedia och källor utan någon som helst egen insikt.
Låt hatet komma åt mitt håll nu.
Putin är inte hemsk och inte heller Ryssland...
Blir du fundersam när jag säger att USA dödar barn i Arabländer varje dag ? När regeringar stöttar talibaner med vapen samt människo avrättningar och smuggling ?
Till och med Svenska regeringer är hemskare än Ryssland. Tar hit ISIS krigare och ger dem pengar, boende och mat som någonslags belönning för att döda kvinnor och barn ?
När 50% svenska folket svälter och blir hemlösa pga av mat, bensin, skatt, hyror och allt går upp i pris pga kriger i Ukraina. Jag kan säga såhär att Bensinen i Polen kostar 6 svenska kr per liter. Jag säger inte mer än de så kan ni få kasta lite källkritik på mig.
Det enda Svenska folket gör är att skriva hur arga dem är på allt och alla men håller käften när frågan kommer upp för alla är så rädda för argument och så svårt att stå upp för sig själv.
Ni tror även Ryssland attackerade Ukraina utan anledning eller ni tror de har med olja och nato att göra ?
Ryssland satte krav på att Ukraina ej skulle ge bostad till Oligarkerna som flydde till Ukraina.
4 av de största Oligarkerna flydde till Ukraina med statliga lån och pengar samt en lastbil fylld med militära vapen från Rysslands regering men de har inget med saken att göra ?
Inte heller presidenten i Ukraina som tidigare varit komiker och nu gömmer sig i Sverige ?
Tomma skal och npc's överallt fortsätt att sprida tv4 propaganda så kan ni sitta hemma o skriva era hjärntvättade inlägg medans era jobb, skolor och hem blir uppsprängda av statens egna terrorister som dem tar hit o försörjer :)
Nog har jag hört mycket gnällande på dagens regering men ett påstående om att 50% av svenska folket svälter var nog t.o.m. att ta i mer än vad vänstern har gjort och det säger inte litet. Jag noterar att behandlingen av det svenska språket lämnar en del övrigt att önska, vad det nu kan bero på...
Av sidan
Gasoline prices in Europe 28-Aug-2023 | GlobalPetrolPrices.com framgår det att bensinen i Polen i skrivande stund kostar 17,45 SEK/liter.
Ukraina har mindre oljetillgångar än t.ex. Italien, 0.024% av världens tillgångar enligt
Oil Reserves by Country - Worldometer (worldometers.info) så nej, det har knappast med saken att göra. Däremot saknar Putin det sovjetiska imperiet. Jag beklagar det ryska folket som lider under en repressiv regim. Det är regimen vi fördömer, inte folket.
Propaganda blir effektivare när den åtminstone har ett litet korn av sanning i sig. Det här inlägget håller på tok för låg kvalitet för att någon skall ta det på allvar.