Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-08-20 11:35:07 följande:

Jag har ALDRIG SAGT att Ukraina som stat skall lägga ned vapen mer än Ryssland som stat skall det. Hur är det med läsförståelse?  Däremot stöder jag individuella vapenvägrare på båda sidor, enkla vanliga människor som inte vill ha med kriget att göra.. Förstår du inte skillnaden?

ÄR DU SJÄLV krigsplacerad med vapen? Är du man eller kvinna? Varför har du inte svarat? Jag vet att människor inkallas och eftersom jag tycker det är moraliskt fel på båda sidor är jag för individuella vapenvägrare. Därför hjälpte jag en ung ukrainare med pengar och hade gjort det samma för en rysk medborgare.

Hur skulle åsikten att Putin bör AVSÄTTAS - som jag har - vara hans vilja? Dock påverkar vad jag skriver självfallet inte Putin åt något håll. Jag har inte lagt ett enda förslag.

Naturligtvis påverkar inte det jag säger det minsta lilla, men jag har åtminstone rätt att säga att jag som skattebetalare vill hjälpa ukrainare på annat sätt än med vapen.

Du missar också totalt att jag är för även ryska vapenvägrare.

Dina idéer är något nazisten putin skulle älska, för en sak är säker och det är att där blir de inkallade och skickade utan att putin bryr sig ett skit och där är de till för kanonfoder.

Inbillar du dig verkligen att avsätta putin skulle ändra något?
    Den nivå av naivitet kan du väl inte ha, eller?
    Eller vänta lite nu, det avslutade du med den naiviteten.

Så varför du för ett argument som ingen bryr sig om i kriget, det är en gåta.

Och du kan ställa hur mycket ad hominem frågor till mig du vill, kommer aldrig svara då min person är irrelevant för alla i dessa länder och saker.(Men vet varför du frågar dessa ad hominem frågort, och det är så du kan fly ifrån de konstiga sakerna du sagt.)
    Dock dina idéer är sånt som putin älskar, så varför så

Och detta med skattepengarna du beklagade dig över att vi spenderade, det är en av de mer intressanta sakerna och precis som det vore så att du inte har en susning det går till Ukrainas möjlighet att försvara sig och humanitär hjälp också.
    Och den intressanta saken att hjälp Ukraina nu är så extremt mycket billigare.
    Men och andra sidan har du inte velat veta av det du sade där på ett tag.

Det är något som är fel här, den saken inser man väldigt enkelt.
    Och frågan ställer sig är varför någon har så många saker som är putins dröm att det sker.

Vi får hoppas ingen lyssnar på dig, då ingen vill ha putin här.
    Vill du?

Och en saklig person hade insett att tvinga i krig och inkalla, och tvingade att kriga för att försvara sitt land är det allra mest basala i ett krig.
    Men förstår du ville detta när ryssen kom från början också och att Ukraina skulle lägga ned sina vapen?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-08-20 11:44:47 följande:
    Jag tycker frågan är mycket intressant. Det är nämligen lätt att säga att man tycker att andra ska  riskera sina liv om man själv är en av de som slipper.

Min person är irrelevant för ämnet, men vet varför du kör dessa ad honinem frågor, och det är så du kan fly från dina tokiga saker du har skrivit som alla berättar en önskedröm som putin har.

Och vi ställer oss frågande till varför du har förslag som putin skulle älska så mycket.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-08-21 11:45:03 följande:

1) Du pratar om "mina idéer", men jag har ju över huvud taget inte utryckt någon "idé" Du har ju inte ens läst mina inlägg innan du svarat

2) Men det är ju EXAKT det jag är emot -att skicka individer till att bli kanonfoder.

3) Det beror på HUR han i så fall avsätts och VAD som händer-vilka han ersätts med och andra faktorer. Saker KAN ändras.

4) Ett diskussionsforum ÄR TILL FÖR diskussion där man inte har samma åsikter. Därför.

5) Det är mycket relevant. Jag gissar att du inte är i närheten av att riskera inkallning och i så fall  är det lätt att säga att andra bör kallas in till krigstjänst.

6) Jag ökar gärna hjälpen totalt sett, och då en humanitära, dels till Ukraina och dels till de så mycket mycket värre humanitära katastroferna i Östafrika

7) HUR skulle det kunna vara PUTINS DRÖM ATT ÄVEN RYSSAR VAPENVÄGRAR ? HUR I ALLSIN DAR SKULLE DET VARA SÅ? (Sedan vad gäller Ryssland stöder jag varken putte eller någon in hans regim. (Jag stöder snarare familjen Romanov, med nuvarande överhuvudet Maria Vladimirovna Romanov, en konstitutionell monarki-inte enväldig- med den reella makten hos ett folkvalt parlament och regering.)

8)putte skall inte komma hit.

9) Vad jag skriver på ett svenskt i Ryssland totalt okänt forum hjälper inte putte en millimeter.

10) jag vet vad det basa är i krig,  MEN JAG ÄR JU EMOT KRIG -och alltså emot det basala i krig. Jag vägrar ställa upp på krigets logik.

11) jag har INTE SAGT att "Ukraina skall lägga ner sina vapen". DÄREMOT har jag sagt att BÅDE RYSKA OCH UKRAINSKA INDIVIDUELLA VAPENVÄGRARAE ÄR VÄRDA INDIVIDUELLT STÖD.

Dina idéer är något nazisten putin skulle älska.

Jag helt krasst inser du har inte en susning om hur krig fungerar och med den nivån av abnorm naivitet du har kring inkallning i krig.
    Och nu menar jag helt sterilt, vet du försöker påstå annat, men du tror inte ens på dig själv, hur ska då andra göra?

Och du vet inte ens om att krigslagar säger om vapenvägran Skrikandes
    Det är som jag säger, något har gått allvarligt fel här och mer en sak har gått sönder.

För ingen av oss vill ha putin här.
    Det som även fascinerar mig, det är att man kan säga delar av det du gör, men att samtidigt förstå vad krig är.
    Men inte ens nära Förvånad

Även detta med skattepengar är sjukligt komiskt och hur man ojar sig för en skitsumma mot om kriget kommer hit och dess kostnad.
    Den med skatten är även en till som är ett typ av stöd för putin, och där man desinformerar att skattepengar försvinner.
    Men glömmer av samtidigt att berätta att det är en investering, då krig här är mycket dyrare.

Jag inser något är allvarligt fel här, då även om du inte du säger, så tveklöst antyder ett stöd för putin och där vi ska göra saker som vapenvila och sluta skicka stöd pga skattepengar.
    Och som du redan vet om att nazisten putin inte kommer bry sig ett skit om, mer än tacka och mörda mer Ukrainare.

• klyban
    nattuw skrev 2024-08-24 09:28:34 följande:
    För att "DU menar att det så kallade "samhällskontraktet" inte existerar. DU har då aldrig skrivit under det.". Vilket i förlängningen innebär att DU inte heller har skrivit under något kontrakt som ger dig tillgång till de fördela som det så kallade samhällskontraktet ger.

Du har inget emot att ta del av fördelarna med samhällskontraktet. Du vill bara inte betala och försöker slingra dig genom floskler som att samhällskontraktet inte existerar och att du inte ägs av staten.

Det som är oerhört intressant där, det är att användaren påstår sig vara utbildad inom det militära.
    Och sen inte ens vet de mest basala sakerna i vad ett krig kräver av medborgaren.

Det är något som inte stämmer där inser man och att de förslag som kommit handlar bara om en sak och hur det är hemskt att skicka stöd till Ukraina pga skattepengar, eller att personen berättar att de inte förstår vad ett krig innebär och inkallning och det tvång som medföljer detta.

Och alla dessa saker av en slump är nazisten putins önskedröm i att ske.
    Och nu får jag bara ad hominem frågor kastade tillbaka, och det berättar att den som skriver där vet om att det den säger inte funkar alls och tror irrelevans är relevant för nått här :lol:

• klyban
    Rataxes skrev 2024-09-01 19:49:41 följande:
    Så SVT mfl rapporterade om 158 påstådda ukrainska robotar som alla sköts ner, men rapporterar inte om tio robotar (varav flera filmade) som slår ner i bostadsområden, tunnelbanestationer och köpcentrum i Charkiv? Inte lätt när man prenumerar på TASS nyhetsbyrå som nyhetskälla.

Tror du någon går på det du skriver, går du ens på vad du skriver.

Och vad det ska säga är också rätt oklart och med tanke på att de rapporterade en nyhet om drönare skickades och vad som de sade och oavsett om det var sant eller inte.

• klyban
    Rataxes skrev 2024-09-02 09:56:45 följande:

Avdelningen femtekolonnare vi minns:

Faller under jaha?
    Och OCH?

Och femtekolonnare?
    Inser du inte ens fattar vad det ordet betyder, vill du försöka igen?

• klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-03 14:38:46 följande:

ÈXAKT VILKA IDÈER?

Jag vet exakt hur krig fungerar. DÄREMOT stöder jag det inte.

Jag talar inte om krigslagar utan om moral. Jg vet mycket om så kallade krigslagar.

Putin bryr sig inte ett smack om vad jag skriver.

Det är INTE PENGARNA I SIG det handlar om, men att jag inte som skattebetalare vill var en del av dödandet i krig.

Jag skrev inget om vapenvila. De som vill slåss får göra det, men att tvinga individer till döden är fel enligt mig.

Det är INTE ett stöd till Putin att vara för ÄVEN RYSKA VAPENVÄGRARE:

Vi vet vilka dessa är i dina tidiga inlägg, och hur SAMTLIGA dessa idéer är nazisten putins önskedröm.

Och du har aldrig ställt dig frågande till varför du och nassen putin är överens?
    För frågan är varför springer du hens ärende för, och för vilket syfte då?

För i förlängningen betyder dessa saker att du anser vi ska lägga ned vapen och bara släppa in nassen.
    För en sak är säker, och hur vi alla förstår hur putin älskar dessa idéer.(Men kanske du ska göra avbön, för ingen dessa idéer.

Och vapenvila, nä, det har vi aldrig pratat om ens, utan du tog det fem steg till och vägra vapen helt.(Vilket blir till en inbjudan för nassen putin, och varför ska man bjuda in en som vill göra och gör folkmord för?)

Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-03 14:42:01 följande:
    Det går inte att jämföra . Jag deklarerar för arbetsinkomst så det är en helt annan sak. Att betala skatt för saker man får är inte det samma som att tvingas dö i förtid.

Jag råder dig att läsa om, begrunda i ett par timmar och försöka med nytt svar.
    För detta blev ingen vidare alls.

• klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-04 11:35:40 följande:

1) Du undvek att svara. Jag frågar igen. EXAKT VILKA IDÈER? Du har ju inte ens läst mina inlägg eller förstått vad jag vill säga.

2)HUR kan jag vara överens med putte när jag TYDLIGT HAR SAGT att jag anser INVASIONEN AV UKRAINA SOM MORD? HUR kan jag vara överns med putte då jag anser att RYSKA medborgare bör VÄGRA LYDA JUST PUTTE?

3) Mitt syfte är att föra fram en pacifistisk tanke.

4) Jag har inte sagt  något om att lägga ned vapen på STATLIG NIVÅ bland dem som är FRIVILLIGA SOLDATER. DÄREMOT säger jag att jag inte anser att staten har moralisk rätt att TVINGA INDIVIDER att ta del av dödande och att dö unga.

Därför sympatiserar jag med BÅDA SIDORS INDIVIDUELLA VAPENVÄGRARE.

Det blir tydligt och konsekvent.

Dina idéer du gett oss är nazisten putins önskedröm, och är så extremt naivt att det blir faktiskt löjligt.

Och ingen vet varför du har dessa konstiga idéer för.
    Dock är det intressant att du inte vill veta av dom i diskussionen längre, men det är också rätt fascinerande att det sker.

Och även en sak som imponerar och med en som påstår den jobbar/jobbat inom militär och hur denna inte vet hur inkallningar fungerar i krig och att de inte är frivilliga.(Mycket märkligt måste man tillstå att påpeka.)

• klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-04 14:02:10 följande:

Fortfarande inget som helst svar på vilka "idéer". Du har ju inte ens läst mina inlägg. Hur kan du då veta något om ev idéer? Du har ju ingen aning om vad jag tycker/menar/ vill ha framfört i tråden.

jag har inte arbetat som anställd, däremot gjort vanlig militärutbildning, Men senare ansökte jag om vapenfri placering, och fick den godkänd av Pliktverket utan några som helst problem.

Självfallet vet jag att folk kallas in ofrivilligt i krig..Det är ju JUST DET jag är EMOT.

Vad som faktiskt sker och etik är 2 helt olika saker.

Visst har vi läst dina inlägg, och vi kommer till samma slutsats var gång.

Du som påstår dig vara inom militären och inte vet om att inkallas är en del av krig och att inkalla är inte frivilligt.

Är det på riktigt?

Undrar då vi alla vet om att bli inkallad inte är frivilligt,och för säkerställa försvar så måste man kalla in mer soldater.
    Det är det mest naturliga på jorden.

Och den med skattepengar var rolig också, och hur du beklagade dig över dessa stöd.
    Och sen inte vill veta av vad som sker om vi inte skulle ge stöd.

Som jag säger om och om igen, här är något allvarligt fel och varför säger en person så många saker som putin skulle älska.

Och sen denna naivitet kring krig och vad som krävs i krig, den är oerhörd intressant att iakttaga och gör en svårt frågande.

• klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-04 14:02:10 följande:

Fortfarande inget som helst svar på vilka "idéer". Du har ju inte ens läst mina inlägg. Hur kan du då veta något om ev idéer? Du har ju ingen aning om vad jag tycker/menar/ vill ha framfört i tråden.

jag har inte arbetat som anställd, däremot gjort vanlig militärutbildning, Men senare ansökte jag om vapenfri placering, och fick den godkänd av Pliktverket utan några som helst problem.

Självfallet vet jag att folk kallas in ofrivilligt i krig..Det är ju JUST DET jag är EMOT.

Vad som faktiskt sker och etik är 2 helt olika saker.

Ja, vi vet du vill hjälpa ryssland med göra det enklare för dom.
    Att någon är ofrivillig i ett krig och inkallad, vad är det ens ett argument för?

Undrar då dessa idéer du har är bara till nazisten putins fördel, och det är intressant och se.

Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa