Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-08-04 23:48:04 följande:
1) Jo, jag är väl påläst i historia. Dessutom gick jag (före jag kom till en mer pacifistisk övertygelse) vanlig militär utbildning, och vet kanske mer om krig än du. ÄR du kvinna eller man? Män är den mest utsatta gruppen i flera länder, vad gäller just att tvingas till en dödsbringande krigsfront.
. Jag är till graden furir, men jag bytte till vapenfri placering genom att skriva ett ansökningsbrev för det (tror det var till Pliktverket), och fick dess godkännande för detta - och placering i civilförsvaret.
2) Putte invaderar inte Sverige bara för att komma åt ukrainska flyktingar här, och har inte något intresse för Sverige i sig självt som erövringsmål heller.. Däremot kan han göra det i en allmän krigssituation i Europa om han t.ex vill åt Gotland som basområde i Östersjön. Men som förstahandsmål är Sverige ointressant för putte-regimen.
1 OM det vore sant, så vet du vad ryssen gör med Ukrainare, då historien berättar de dödar dom utan anledning.
Är svårt tveksam att du förstår vad krig är, då det innebär att folk dör och i mängder.
Dock om de inte försvarar sig, så kommer vi få se utrensning av Ukrainare och än mer död, då det är vad ryssen brukar göra med Ukrainare.
2 Det var nog det mest korkade jag läst i mitt liv, putin kommer hit för ta våra resurser om vi låter putin vara eller inte hjälper Ukraina att försvara sig själva.
Och varför ska vi lämna Ukraina i sticket och inte ge stöd för?
För att inte göra, det betyder bara en sak att putin står på vår tröskel senare.
Och jag börjar inbilla mig att det är ditt mål, för det är sällan man ser någon rycker ut till undsättning och för en som för ett anfallskrig var syfte är storvansinne.