Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
Så därför allierar sig alla med de de nationalkonservativa fascisterna i spetsen för EU för att kriga mot nationalkonservativa fascister i Ryssland under förevändning att rädda barn i Ukraina. Likväl vet alla att en militär upptrappning bara leder till att fler barn dör för att tillfredsställa stridskåta nationalister.
Nej till NATO! Nej till krig i Ukraina!!!
Gudrun Schyman: Jag tycker att parterna ska förhandla. Jag hörde påannonsen: Ska Ukraina kompromissa med Ryssland? Det är väl klart att Ryssland måste kompromissa med Ukraina. Vi vet att förr eller senare så är det förhandlingsbordet som gäller. Och ju tidigare desto bättre. Det handlar om att spara liv. Det handlar om att undvika ännu mer förstörelse. Idén om att det är genom eskalerat våld och en ökad mängd vapen, att det är det som leder till fred, det har jag aldrig sett hända någonstans. Det slutar alltid med förhandlingsbordet.
Ett slut på kriget i Ukriana kan lätt ordnas av Kreml om de så önskar. Befolkningen i Ukraina har det inte lättare under ryskt krigsstyre - nu går det inte att fråga de som ligger torterade, våldtagna och mördade med berått mod och utan annan anledning att de ryska soldaterna kunde och gjorde det, I Bucha, i Izium, i Mariupol...
Fred är alltid bättre än Krig, men det är inte fred Ryssland kommer med. det är ett krig mot civila, mot oliktänkande, mot de som vill ha fred,