Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

AndreaBD skrev 2022-04-06 10:57:30 följande:
     liten och obetydlig höger-extrem grupp som har försökt utnyttja såna faktorer,
    Den där "lilla och obetydliga höger-extrema gruppen" fick 65% av rösterna i Donetsk i valet 2014.

Lär om partiet "party of regions" (partija regionov)

Konflikten har funnits där sedan dag 1 när Ukraina utropade sig självständigt år 1991. Det vi ser nu är bara en logisk, men inte oundviklig, följd av denna.
  • Flash Gordon
    AndreaBD skrev 2022-04-06 14:09:08 följande:
    Vem fick 65 %? Partija regionov? De verkar inte alls vara höger-extrema. 
    Tja, små är de inte i alla fall. Högerextrema vet jag inte om jag skulle kalla dem men de är de ryss-orienterade som du menar "försökt utnyttja sådana faktorer".

Pro-Ryssland i Donbass är ingen liten högerextrem sak. Det är en folkrörelse.
  • Flash Gordon
    AndreaBD skrev 2022-04-07 09:44:36 följande:
    2 % I valet. Och det var då olika grupper på högerkanten sammanlagt. 
    Gruppen som har "försökt utnyttja såna faktorer" [ditt citat] fick 65% i Donetsk i senaste valet. Ca 55% i Luhansk. Runt 25-30% i hela nationen.

AndreaBD skrev 2022-04-07 09:38:31 följande:
    Vad synd, det är betalvägg. Står det vilken rysk tidning det var och kanske när? 
    Det är från Ria Novosty. Här artikeln i orginal.

ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html

• Flash Gordon

Grafiskt

Valresultatet för det ryss-vänliga "regionernas Parti" i valet 2012.

Det är egentligen bara ett par-tre regioner längst i väst där inte var särskilt stora.

• Flash Gordon
    AndreaBD skrev 2022-04-07 10:54:46 följande:
    Det är tolkning att DETTA är det partiet som "försökt utnyttja såna faktorer". Jag menade INTE dem, det är poängen.
    Så "poängen" är att du vill förminska saken till att bara handla om "2%" som du kallar "nynazister" när det i själva verket handlar om majoriteten i området som haft "problem mellan språkgruppen."

• Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2022-04-07 14:06:43 följande:
    Dock är det få regioner där Regionernas parti har stöd av majoriteten väljare.
    Nä, men de är största parti i de flesta regioner och störst nationellt. Och där de är som allra störst är också de delar som Ryssland nu antingen redan ockuperar eller är på väg att ta över. 
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2022-04-07 14:57:12 följande:
    Den här typen av registeruppgifter var tidigare spärrade i lokala register, i händelse av krig, förberedda för destruktion. Just av ovanstående anledning.
    Nu finns det EU-direktiv på att allt ska delas internationellt...

Tänker på de där registren som en viss inkompetent minister släppte iväg till Serbien...
    Det registrerat har Socialdemokraterna redan låtit den ryska underrättelsetjänsten ta del av.

www.expressen.se/nyheter/polisregister-blottade-under-it-skandalen/
  • Flash Gordon
    AndreaBD skrev 2022-04-07 16:47:26 följande:
    Där är vi igen! Istället för att ta det som jag faktiskt har skrivit, så ska du göra något helt annat av det. Så har jag iNTE sagt. Börja med att utgå ifrån vad folk har sagt. 
    Förklara för mig då vad du menar med:

"Det har egentligen inte varit särskilt mycket problem mellan språkgruppen. Det finns en ganska liten och obetydlig höger-extrem grupp som har försökt utnyttja såna faktorer,"

när vi VET att det parti som "försökt utnyttja såna faktorer" fick 65% i valet i Donbass.

.
    Om du nu INTE med ditt inlägg vill förminska den  konflikt som har rått, och råder, mellan "språkgrupperna", alltså.
  • Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2022-04-07 20:57:03 följande:
    ...och vad säger det?

Hur många hyllningsparader har du sett i städer rysarna tagit över?
    Ett antal. Men för att se sådana bilder måste du läsa rysk nyhetsmedia vilka ju i väst anses vara 100% lögn.
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa