Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Handskrivet avtal angående barn giltigt?

Nej, det är inte giltigt att förhandla bort umgängesrätten eller att han aldrig får kontakta er. Om han gör det och du försöker stoppa honom kan han sätta dit dig för att du hindrar umgänget med barnet, han kan till och med ansöka om vårdnad på grund av det.

Har ni skrivit över huset och lånet på dig så är det ditt. Det kan han inte komma och kräva i efterhand.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-02-22 11:42:53 följande:

Angående fastigheten är det bodelningsavtal som är underskrivet, som är utskrivet genom jurist. Däremot står det i pappret att han ska betala hälften tills det är verkställt hos banken. 

Han vill aldrig att jag kontaktar honom igen, så då kan jag inte heller gå via familjerätten o prata. 

Finns det något jag kan åka dit för? Jag är så förvirrad

Det är klart du kan kontakta honom via Familjerätten, eller direkt till honom själv. Så länge han inte har fått kontaktförbud utfärdat emot dig (och det krävs mycket för det) så begår du inget brott. Så länge det inte blir trakasserier så klart.

Vad vill du/ni egentligen? Vill han ha kontakt med sin dotter eller inte? Man kan inte tvinga er vuxna att vara vänner men det är hon som får betala för er tjurighet.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-02-22 12:43:24 följande:

Anonym(Jur) 
    Han har skrivit under bodelningsavtal om att jag får hela fastigheten. Jag kommer betala allt, fast det står i avtalet att han ska betala hälften tills banken genomfört o ändrat så jag står på hela lånet. Ska lämna alla papper till banken i veckan.

Hur kan det ha tagit två år att skriva över huset på dig?
Svar på tråden Handskrivet avtal angående barn giltigt?