Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Läkaren krävdes att vara naken för undersökning!!hjälp

Anonym (Ui) skrev 2022-02-16 21:49:24 följande:

Jag har också gjort vaginal undersökning där läkaren behövde ha andra handen på magen. Så just den delen låter inte konstig. 

Hur det känns och stämningen i rummet är svårare att säga något om. Nästa gång tycker jag att du ska be om att få ha en sköterska närvarande. 

Du kanske också skulle fråga varför den här läkaren gjorde som han gjorde. Det kan ju finnas en förklaring. Jag gjorde som sagt detta för inte så länge sedan. Läkaren letade då efter cystor eller andra fel kring äggstockarna. 

Det är nog så att det är standard med en ssk el usk i rummet vid gynundersökning just för att läkaren inte ska behöva bli beskylld för övergrepp el olämpligt beteende. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Wwwww) skrev 2022-02-17 19:43:32 följande:
    även om man inte känner sig lika utsatt???

autistisk är det iaf inte, snacka om funkofobiskt
     Är ganska vanligt med läkare som har autistiska drag. Inte alls konstigt. Det behöver man nästan för att orka med ett sådant specifikt yrke och att studera så extremt mycket. Märk väl att jag skriver drag av autistisk karaktär. Känner flera personligen. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Wwwww) skrev 2022-02-17 21:31:19 följande:

en läkare som tar en jobbroll är inte autistisk....

Hallå, läskunnighet... Autistiska drag är inte samma sak som som att vara autistisk och uppfylla de diagnoskriterierna. Många har drag av vissa  autistiska slag i sin personlighet. Sedan finns många högintelligenta som även är autister oftast en lättare grad, de kompenserar och kan fungera super på sitt arbete t ex läkare ja, Bättre en många andra. Men sedan kan de vara helt slut och orkar knappt med vare sig familj, annat socialt liv el andra intressen. Inte ovanligt att framstående forskare, innovatörer osv har dessa drag. De har hittat sin grej helt enkelt och kör så det ryker. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Han Solo) skrev 2022-02-18 08:52:16 följande:
    Vilket skitsnack. 
    Nej. Det är sant. Det hade du också vetat om du umgåtts mycket med människor med de här nämnda yrkena. Jag gör det både privat och genom yrket. 
Svar på tråden Läkaren krävdes att vara naken för undersökning!!hjälp