Inlägg från: Anonym (Wwwww) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wwwww)

Läkaren krävdes att vara naken för undersökning!!hjälp

Anonym (Antagligen för...) skrev 2022-02-17 19:40:54 följande:

Liknande situationer kan även drabba män, även om man inte känner sig lika utsatt så är det åt samma håll. Kom ihåg under min vasektomi,  4 olika kvinnor i rummet och jag med min penis där på display. Dessutom såg alla av dem bra ut (Vilket man INTE önskar när någon skall skära i ens penis, kauterisera eller knyta osv. Att vara snygg blir mer hotfullt än positivt i det läget. Men vad skall man säga som patient? Näe du är för snygg jag vill inte ha dig med)

Alla nyfiket stirrande, doktorn med skalpellen, till nån brud som skulle bli doktor "Där är sädesledaren frilagd, känn på den" och hon svarar något med "Känns lite som spaghetti som kokat för lite. Al dente"  de skrattar och karvar i min penis o 3 av dem är så nära med ansiktet med penisen att association blir en helt annan.

En ganska obehaglig upplevelse.

Läkare kan vara ganska okänsliga av sig. Lite autistiskt beteende nästan. 

även om man inte känner sig lika utsatt???

autistisk är det iaf inte, snacka om funkofobiskt
  • Anonym (Wwwww)
    Anonym (Maria) skrev 2022-02-17 20:51:04 följande:
     Är ganska vanligt med läkare som har autistiska drag. Inte alls konstigt. Det behöver man nästan för att orka med ett sådant specifikt yrke och att studera så extremt mycket. Märk väl att jag skriver drag av autistisk karaktär. Känner flera personligen. 

en läkare som tar en jobbroll är inte autistisk....

• Anonym (Wwwww)
    Anonym (Wwwww) skrev 2022-02-17 21:31:19 följande:

en läkare som tar en jobbroll är inte autistisk....

Drag är inte en diagnos. Drag är normalstadie
  • Anonym (Wwwww)
    Anonym (Maria) skrev 2022-02-18 03:18:28 följande:
    Hallå, läskunnighet... Autistiska drag är inte samma sak som som att vara autistisk och uppfylla de diagnoskriterierna. Många har drag av vissa  autistiska slag i sin personlighet. Sedan finns många högintelligenta som även är autister oftast en lättare grad, de kompenserar och kan fungera super på sitt arbete t ex läkare ja, Bättre en många andra. Men sedan kan de vara helt slut och orkar knappt med vare sig familj, annat socialt liv el andra intressen. Inte ovanligt att framstående forskare, innovatörer osv har dessa drag. De har hittat sin grej helt enkelt och kör så det ryker. 

Såklart, alla har drag av allt möjligt och att hålla på med det begreppet är onödigt på detta vis. Att dra in att "autistdrag"( som inte ens är ett om man hade minsta förståelse för diagnosen) skulle göra läkare okänsliga är väldigt löjligt.

Om du läste mina inlägg så ser du att det blev en "rättning" direkt efter för att jag hade läst lite snabbt. Men så var det läskunnighet... för alla antar jag.

Svar på tråden Läkaren krävdes att vara naken för undersökning!!hjälp