Inlägg från: Lodjursungen |Visa alla inlägg
  • Lodjursungen

Tonårs tjejer. Regler?

Vad har ni för åsikter om era 13-14 åriga döttrar får sova över hos sin kille? Eller hänga med mkt äldre epa killar hela nätterna? Får färga håret själva? Lösögonfransar? Kläder? 

jag känner mig ändå som en mamma som tillåter min dotter göra väldigt mkt. Men INGET av dessa grejer som jag räknat upp o de får hennes kompisar med värsta hönsmammorna göra. Väldigt förvånande faktiskt. 

Nu vill inte min dotter göra de här sakerna ens så det har inte vart nån som diskussion 

• Svar på tråden Tonårs tjejer. Regler?
  • Lodjursungen

Jag tycker de ser väldigt hemskt ut med unga tjejer som är hårt sminkade o lösögonfransar som är så långa så de skuggar hela ansiktet. Så klart inte hela världen men det ser alldeles för hemskt ut. 
    färga håret själv är väl oxå inte farligt i sig men det ser oxå väldigt fult ut o de förstör oxå sitt hår. Jag betala mer än gärna frisörbesök åt min dotter. 

• Lodjursungen
    Kusinen skrev 2022-02-17 11:17:28 följande:
    Fast just med smink och hårfärg kan det ju vara en del av poängen att få göra det på sitt eget sätt och på ett sätt som vuxenvärlden tycker är fult. Så det kanske inte bara handlar om pengar? 
    Jag minns ju själv när man var i den åldern och behovet att bestämma över de få saker som man faktiskt kunde bestämma över, som tex smink. Det är väl på sätt och vis en del av identitetsutvecklingen, som vissa har mer behov av än andra. 
    Jo det förstår jag. Men jag känner ändå att de finns en gräns. typ med alldeles för stora ögonfransar och lila hår typ 
  • Lodjursungen

Hon får färga håret inom rimliga gränser o hos en frisör. Det är vad jag tycker. 

men det jag mest reagerat över är hur flickor får sova över hos sina pojkvänner och vara borta hela helger i den åldern. Och då är ändå mammorna såna som jag uppfattat som ?hönsiga?

Svar på tråden Tonårs tjejer. Regler?