Försöka bli boendeförälder
Ni som lyckats med det. Hur gick ni tillväga? Handlar det bara om att bevisa att den andra partnern är "mindre lyckad" som förälder?
Ni som lyckats med det. Hur gick ni tillväga? Handlar det bara om att bevisa att den andra partnern är "mindre lyckad" som förälder?
Den andre partnern valde att dra,flyttade 1 timma bort. Hen blev även orosanmäld av fsk då då hen "var för trött och även sjukskrev sig eller barnet onormalt mycket". Nu har hen köpt hus med en ny partner ännu längre bort. Hen har även anmält mig så jag har varit hos både socialen och på polisförhör.
Allt blev nerlagt vilket nog är en fördel för mig.
Vidare finns sms och lite annat till hens nackdel.
Barnet har diagnos där rutiner och träning är oerhört viktigt.
Barnet är skriven hos mig,har 150meter till fsk. Exet har 4,5 mil och kommer få 6 mil när de flyttar in i huset . Min ekonomi är bra,bor i lght.
Anmälningen mot mig är nerlagd och det var den som var grunden för hen att få enskild vårdnad.
Jag frågade hen om varför inte lämna 100% på fsk när barnet vill och behöver det(oxå habiliteringen har skrivit i diagnosen att fsk är jätteviktigt) Hen svarade att barnet "Har det bättre hos mig".
Ord kan jag inte bevisa men det säger mig mkt om hens inställning...
Jag och mina nära fattar att hen inte vill/orkar köra 1,5 timma/enkel resa varje dag till fsk och dessutom ska starta upp ett nytt liv med nya partnern och huset.
Hens försök att misskreditera mig gick iaf i stöpet!!
Visst finns grunden till att bli boendeförälder och min advokat vet säkert hur hon ska framföra mitt mål.
Ps. Har aldrig försökt få mer vårdnad. Bara försökt exet att få kontinuitet och rutiner på bl a. förskola.