Försöka bli boendeförälder
Ni som lyckats med det. Hur gick ni tillväga? Handlar det bara om att bevisa att den andra partnern är "mindre lyckad" som förälder?
Ni som lyckats med det. Hur gick ni tillväga? Handlar det bara om att bevisa att den andra partnern är "mindre lyckad" som förälder?
Antingen ska det bevisas, eller att barnen är så pass stora att de får bestämma själva.
Tillägg. Är barnet äldre så spelar barnets åsikt roll. Är barnet 15+ spelar barnet åsikt stor roll
Det krävs ganska mycket för att det skall kunna genomföras. Vanligast är att ena föräldern bor på annan ort, långt bort, vilket inte möjliggör varannan vecka-livet.
Det, eller att den andra föräldern inte har arbete, bostad eller har andra problem. Däremot kan detta ändras. Har en vän som skilt sig och lyckas med att bli boendeförälder, mycket beroende på att hans ex-tant flyttade 20 mil bort till sin hemort, fick en hyresetta i andra hand, inget arbete och nytt barn på g med en annan man.
Mamman i fråga träffade sin dotter mindre och mindre, och nu är det någon vecka under sommaren, kanske påsk/höstlov. Inga helger eller något annat. När min vän kände att hans ex träffade dottern mindre än 1 helg i månaden, så ansökte han om att bli boendeförälder, och därigenom även underhåll (mest för att jävlas med henne, då han inte behöver det alls).
Den andre partnern valde att dra,flyttade 1 timma bort. Hen blev även orosanmäld av fsk då då hen "var för trött och även sjukskrev sig eller barnet onormalt mycket". Nu har hen köpt hus med en ny partner ännu längre bort. Hen har även anmält mig så jag har varit hos både socialen och på polisförhör.
Allt blev nerlagt vilket nog är en fördel för mig.
Vidare finns sms och lite annat till hens nackdel.
Barnet har diagnos där rutiner och träning är oerhört viktigt.
Den andre partnern valde att dra,flyttade 1 timma bort. Hen blev även orosanmäld av fsk då då hen "var för trött och även sjukskrev sig eller barnet onormalt mycket". Nu har hen köpt hus med en ny partner ännu längre bort. Hen har även anmält mig så jag har varit hos både socialen och på polisförhör.
Allt blev nerlagt vilket nog är en fördel för mig.
Vidare finns sms och lite annat till hens nackdel.
Barnet har diagnos där rutiner och träning är oerhört viktigt.
Barnet är skriven hos mig,har 150meter till fsk. Exet har 4,5 mil och kommer få 6 mil när de flyttar in i huset . Min ekonomi är bra,bor i lght.
Barnet är skriven hos mig,har 150meter till fsk. Exet har 4,5 mil och kommer få 6 mil när de flyttar in i huset . Min ekonomi är bra,bor i lght.
Anmälningen mot mig är nerlagd och det var den som var grunden för hen att få enskild vårdnad.
Jag frågade hen om varför inte lämna 100% på fsk när barnet vill och behöver det(oxå habiliteringen har skrivit i diagnosen att fsk är jätteviktigt) Hen svarade att barnet "Har det bättre hos mig".
Ord kan jag inte bevisa men det säger mig mkt om hens inställning...
Jag och mina nära fattar att hen inte vill/orkar köra 1,5 timma/enkel resa varje dag till fsk och dessutom ska starta upp ett nytt liv med nya partnern och huset.
Hens försök att misskreditera mig gick iaf i stöpet!!