Inlägg från: Klartsomvatten |Visa alla inlägg
  • Klartsomvatten

Olika energinivåer ingen relation, skäl att skilja sig?

Gör han sin del av hushållsarbetet och tar hand om barnen?
    Säg att du inte har viljan eller energin till att hålla igång med aktiviteter på samma sätt som han vill. Han får väl göra det utan dig. Sedan kanske han anser att du överdriver och är lat. Det är hans åsikt och du har din åsikt. Eller är problemet att du gör allt medan han inte gör något? Annars vet jag inte varför det är ett problem för dig att han vill hålla igång medan du inte vill det. 

• Klartsomvatten
    Klartsomvatten skrev 2022-02-11 21:37:46 följande:

Gör han sin del av hushållsarbetet och tar hand om barnen?
    Säg att du inte har viljan eller energin till att hålla igång med aktiviteter på samma sätt som han vill. Han får väl göra det utan dig. Sedan kanske han anser att du överdriver och är lat. Det är hans åsikt och du har din åsikt. Eller är problemet att du gör allt medan han inte gör något? Annars vet jag inte varför det är ett problem för dig att han vill hålla igång medan du inte vill det. 

Han kanske tror att du överdriver när du säger att du är slut, mår dåligt eller sjuk och känner att han måste ta hand om allt medan du vilar?
  • Klartsomvatten
    Lilla Götet skrev 2022-02-11 21:41:27 följande:
    Han har fått göra majoritet av allt senaste 6 månaderna för att han varit föräldraledig. Jag gjorde samma när jag var föräldraledig. Fast det anser han inte själv. Ingen om mäta sig mot hans fantastiska energi och arbetsläger mentalitet 
    Nu vet jag inte om du faktiskt är lat eller om du inte alls är det men om det är så att han får göra det mesta medan du hävdar att du inte orkar så förstår jag att han blir less till slut. 
Svar på tråden Olika energinivåer ingen relation, skäl att skilja sig?