Anonym (Skelettet) skrev 2022-03-19 14:22:56 följande:
Oj! Här har det hänt saker sen jag var inne senast! Tack alla!!
Fast bmi-angivelsen ihop med beskrivningen borde väl ge en rätt bra bild av vad jag menar?
Anonym (lll) skrev 2022-03-13 07:40:16 följande:
BMI 13-14 låter förfärligt lite! Jag har i mitt yrke ibland indirekt stött på unga tjejer med anorexia (dvs jag arbetar inte med behandling av dem). Jag vet inte exakt vad de haft i BMI just då, men ett par av dem har varit så illa däran att knotor stått ut på leder osv - fruktansvärt att se! Jag tror knappast att de haft sex i tankarna när de mått så dåligt att de knappt orkat gå upp för en trappa!
Hur du mår TS; vet bara du, men det låter oroväckande, det du beskriver.
Vissa av oss funkar fullt ut på bmi 13-14; andra är dödssjuka på bmi 16. Det är helt individuellt. Jag är, efter många år i vården, klassad som kroniker, och till och med min läkare håller idag med om att det ju faktiskt funkar för mig, och att det inte påverkar mig i nuet att väga så lite som jag gör. Och han förstår att nackdelarna för mig att väga mer är så mycket större än fördelarna. Sen är han så klart ändå noga med att påpeka att det hade varit bättre om jag hade ökat i vikt, och han menar även att jag kommer att få problem när jag blir äldre, men jag tänker att det får gå så länge det går...
För många, ja, men absolut inte för alla.
Anonym (Anon) skrev 2022-03-13 18:18:34 följande:
Såsom det beskrivs av TS låter det ju som en person med mycket dåligt mående ifall det är så pass mycket undervikt. Och då har jag väldigt svårt att se mig själv vilja ha sex med den personen i just den kontexten. Känns som att jag skulle vilja göra så mycket, mycket mer och annat för att försöka få henne att må bra.
Jag dejtar en tjej som har varit rätt överviktig och har mått väldigt dåligt över sin kropp i flera år. På sista tiden har hon tränat mycket och blivit mer nöjd med sig själv. Jag har alltid varit tydlig med att jag gillar henne såsom hon är och att hon inte behöver ändra på sig för mig, men om hon faktiskt vill så stöttar jag henne genom att träna ihop och liknande.
Ursäkta att jag kom av mig. Blir bara så rörd av att läsa det TS skriver och sex är det sista jag skulle vilja blanda in i bilden, just för att jag skulle känna mig verkligt egoistiskt.
Jag förstår hur du tänker, och du verkar vara en fin och omtänksam person. För min egen del är det däremot tvärtom så att det är de senaste två åren, när vården äntligen accepterat att jag har den vikt jag har, som jag faktiskt mår bra. Under många år har jag gått i behandling för att väga mer normalt och det har varit fruktansvärt! Men nu mår jag bra, jag har ett rikt liv, jag har ett jobb jag älskar osv. Så alla med kraftig undervikt måste inte må dåligt :)Nä, det var inte jag :) Jag har ingen sjukdom (eller, jag har ju kronisk anorexi då, men ingen fysisk sjukdom).
Anonym (Liv) skrev 2022-03-14 06:05:20 följande:
TS, vad som än skrivs på nätet om kroppar med kraftig under - och övervikt så kom ihåg att det är din personlighet du kommer absolut längst med i mötet med andra (låter väldigt klyschigt jag vet) även om det bara gäller sex och inte förhållande.
Det är jag helt medveten om :) Jag har inga problem vare sig att få och behålla vänner eller sexpartners; jag var bara nyfiken på vad folks inställning är till en väldigt mager kropp om man enbart tittar på fysisk attraktion :)Precis, du har fattat precis vad jag ville med den här tråden! :)
Anonym (Pelle) skrev 2022-03-14 17:48:14 följande:
Pelle här.
Det där är en missuppfattning om mig. Under BMI 16 är för smalt i min mening. Särskilt 13-14 är grav undervikt.
Åh, då ber jag om ursäkt! Bra att du förtydligade, eftersom det nog är en rätt utbredd uppfattning att du snarare tycker "ju smalare dessto bättre"Ja, det var ju det som var min fråga: vad folk tycker :) Sen har du fel i att man automatiskt måste vara svårt sjuk bara för att man har ett så pass lågt bmi, men visst, det är ju oftare så än inte, så jag fattar vad du menar.
Anonym (Absolut, men ..) skrev 2022-03-14 22:22:48 följande:
Haft en perfekt 38:a
Vad betyder det?
Tyvärr besvarar du inte inlägg av oss med självupplevd undervikt orsakad av ätstörning (i mitt fall ej anorexi relaterad lågt BMI på 15.1).
Vilka är dina skäl till det? 1) Insiktsproblematik. 2) Förnekelser av det mest uppenbara i ätstörningar/neuroser/fixeringar.
Anonym (Li) skrev 2022-03-15 00:02:02 följande:
I mina öron beskriver du kvinnor som handelsvaror med inriktning på din totala egoism. Du verkar inte fatta att det viktigaste är att kvinnan mår bra och du själv oxå för all del... Gör du verkligen det innerst inne med dina värderingar? Du verkar gå på din egen njutning i din exploatering av kvinnokroppen och är allätare.
Själv har jag haft BMI 15.1 som tonårstjej. När jag är relativt lång fick jag erbjudanden av proffsfotografer och av vanliga killar i pluralis. men det är ingen egentlig skillnad idag förutom fotograferna då när jag numera är hälsosamt normalviktig. Så jag är säker på att personlighet och utstrålning väger minst lika tungt som kilona på vågen... Den saken gäller för övrigt killars viktklass och deras attraktionsfaktor...
Har liten förståelse för den sjukliga viktfixering som råder idag förutom hos dem drabbade av anorexi... Lider verkligen med dem - både tjejerna och killarna (ja de finns oxå).