Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Hade du kunnat tända på kvinna m kraftig undervikt?

Anonym (Smal är också bra) skrev 2022-03-13 00:58:21 följande:

Är en man och har haft sex med ett måttligt antal kvinnor. Den smalaste (gränsfall mager) hade den ?kramigaste? fittan av dessa damer. Och kramigt är extra skönt. Jag är bara EN av alla röster, men sex med smal kvinna = tightare känsla = skönt. Sen har fylligare kvinnor andra fördelar såsom större bröst vilket öppnar för annat bus.

I mina öron beskriver du kvinnor som handelsvaror med inriktning på din totala egoism. Du verkar inte fatta att det viktigaste är att kvinnan mår bra och du själv oxå för all del... Gör du verkligen det innerst inne med dina värderingar? Du verkar gå på din egen njutning i din exploatering av kvinnokroppen och är allätare. 

Själv har jag haft BMI 15.1 som tonårstjej. När jag är relativt lång fick jag erbjudanden av proffsfotografer och av vanliga killar i pluralis. men det är ingen egentlig skillnad idag förutom fotograferna då när jag numera är hälsosamt normalviktig. Så jag är säker på att personlighet och utstrålning väger minst lika tungt som kilona på vågen... Den saken gäller för övrigt killars viktklass och deras attraktionsfaktor...

Har liten förståelse för den sjukliga viktfixering som råder idag förutom hos dem drabbade av anorexi... Lider verkligen med dem - både tjejerna och killarna (ja de finns oxå).
  • Anonym (Li)
    Anonym (Skelettet) skrev 2022-03-19 14:22:56 följande:

Oj! Här har det hänt saker sen jag var inne senast! Tack alla!! 

Fast bmi-angivelsen ihop med beskrivningen borde väl ge en rätt bra bild av vad jag menar?
    Anonym (lll) skrev 2022-03-13 07:40:16 följande:

BMI 13-14 låter förfärligt lite! Jag har i mitt yrke ibland indirekt stött på unga tjejer med anorexia (dvs jag arbetar inte med behandling av dem). Jag vet inte exakt vad de haft i BMI just då, men ett par av dem har varit så illa däran att knotor stått ut på leder osv - fruktansvärt att se! Jag tror knappast att de haft sex i tankarna när de mått så dåligt att de knappt orkat gå upp för en trappa!

Hur du mår TS; vet bara du, men det låter oroväckande, det du beskriver. 

Vissa av oss funkar fullt ut på bmi 13-14; andra är dödssjuka på bmi 16. Det är helt individuellt. Jag är, efter många år i vården, klassad som kroniker, och till och med min läkare håller idag med om att det ju faktiskt funkar för mig, och att det inte påverkar mig i nuet att väga så lite som jag gör. Och han förstår att nackdelarna för mig att väga mer är så mycket större än fördelarna. Sen är han så klart ändå noga med att påpeka att det hade varit bättre om jag hade ökat i vikt, och han menar även att jag kommer att få problem när jag blir äldre, men jag tänker att det får gå så länge det går...
    För många, ja, men absolut inte för alla. 
    Anonym (Anon) skrev 2022-03-13 18:18:34 följande:

Såsom det beskrivs av TS låter det ju som en person med mycket dåligt mående ifall det är så pass mycket undervikt. Och då har jag väldigt svårt att se mig själv vilja ha sex med den personen i just den kontexten. Känns som att jag skulle vilja göra så mycket, mycket mer och annat för att försöka få henne att må bra.

Jag dejtar en tjej som har varit rätt överviktig och har mått väldigt dåligt över sin kropp i flera år. På sista tiden har hon tränat mycket och blivit mer nöjd med sig själv. Jag har alltid varit tydlig med att jag gillar henne såsom hon är och att hon inte behöver ändra på sig för mig, men om hon faktiskt vill så stöttar jag henne genom att träna ihop och liknande.

Ursäkta att jag kom av mig. Blir bara så rörd av att läsa det TS skriver och sex är det sista jag skulle vilja blanda in i bilden, just för att jag skulle känna mig verkligt egoistiskt.

Jag förstår hur du tänker, och du verkar vara en fin och omtänksam person. För min egen del är det däremot tvärtom så att det är de senaste två åren, när vården äntligen accepterat att jag har den vikt jag har, som jag faktiskt mår bra. Under många år har jag gått i behandling för att väga mer normalt och det har varit fruktansvärt! Men nu mår jag bra, jag har ett rikt liv, jag har ett jobb jag älskar osv. Så alla med kraftig undervikt måste inte må dåligt :)Nä, det var inte jag :) Jag har ingen sjukdom (eller, jag har ju kronisk anorexi då, men ingen fysisk sjukdom). 
    Anonym (Liv) skrev 2022-03-14 06:05:20 följande:

TS, vad som än skrivs på nätet om kroppar med kraftig under - och övervikt så kom ihåg att det är din personlighet du kommer absolut längst med i mötet med andra (låter väldigt klyschigt jag vet) även om det bara gäller sex och inte förhållande.

Det är jag helt medveten om :) Jag har inga problem vare sig att få och behålla vänner eller sexpartners; jag var bara nyfiken på vad folks inställning är till en väldigt mager kropp om man enbart tittar på fysisk attraktion :)Precis, du har fattat precis vad jag ville med den här tråden! :)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-03-14 17:48:14 följande:

Pelle här.  
    Det där är en missuppfattning om mig.    Under BMI 16 är för smalt i min mening.   Särskilt 13-14 är grav undervikt.    

Åh, då ber jag om ursäkt! Bra att du förtydligade, eftersom det nog är en rätt utbredd uppfattning att du snarare tycker "ju smalare dessto bättre"Ja, det var ju det som var min fråga: vad folk tycker :) Sen har du fel i att man automatiskt måste vara svårt sjuk bara för att man har ett så pass lågt bmi, men visst, det är ju oftare så än inte, så jag fattar vad du menar.
    Anonym (Absolut, men ..) skrev 2022-03-14 22:22:48 följande:

Haft en perfekt 38:a 

Vad betyder det?

"Oj! Här har det hänt saker sen jag var inne senast! Tack alla!".

Tyvärr besvarar du inte inlägg av oss med självupplevd undervikt orsakad av ätstörning (i mitt fall ej anorexi relaterad lågt BMI på 15.1).

Vilka är dina skäl till det? 1) Insiktsproblematik. 2) Förnekelser av det mest uppenbara i ätstörningar/neuroser/fixeringar.
    Anonym (Li) skrev 2022-03-15 00:02:02 följande:
    I mina öron beskriver du kvinnor som handelsvaror med inriktning på din totala egoism. Du verkar inte fatta att det viktigaste är att kvinnan mår bra och du själv oxå för all del... Gör du verkligen det innerst inne med dina värderingar? Du verkar gå på din egen njutning i din exploatering av kvinnokroppen och är allätare. 

Själv har jag haft BMI 15.1 som tonårstjej. När jag är relativt lång fick jag erbjudanden av proffsfotografer och av vanliga killar i pluralis. men det är ingen egentlig skillnad idag förutom fotograferna då när jag numera är hälsosamt normalviktig. Så jag är säker på att personlighet och utstrålning väger minst lika tungt som kilona på vågen... Den saken gäller för övrigt killars viktklass och deras attraktionsfaktor...

Har liten förståelse för den sjukliga viktfixering som råder idag förutom hos dem drabbade av anorexi... Lider verkligen med dem - både tjejerna och killarna (ja de finns oxå).

• Anonym (Li)
    Anonym (Krass verklighet) skrev 2022-03-19 15:15:05 följande:

Anorexia ÄR en sjukdom och mental störning. Att organen inte säckat ihop betyder alltså inte att man är frisk. Att påstå det är endast ett tecken på dålig sjukdomsinsikt. 

Dessutom ligger många anorektiker i spektrat. En mycket hög andel, upp mot 75%, har svår ångest och depressioner. Fobier. tvångssyndrom och osunda förträngningsmekanismer. Att man där på svälter hjärnan till lägre funktion ger ett spiralförlopp. 

Det är den dödligaste psykiatriska sjukdomen.

Det är tragisk att se någon försöka skönmåla denna fruktansvärda sjukdom!

Exakt! Allt stämmer. Har besökt BUP och där varit kontakt med tjejer (och killar) som varit hårt drabbade av Anorexi. Sjukdomen är inget att leka med när den tyvärr kan ge en allvarlig utgång. Flera i kändiseliten förlorar sina barn i en mycket allvarlig okontrollerad viktminskning. Barnet/tonåringen (drabbar även vuxna kvinnor och män) blir mycket mentalt frånvarande i sin sjukdom när den totala fixeringen på antal kalorier och matintag som en fågel och/eller tankar på hur genom motion förbränna dagens knappa matintag tar all energi. Bilden av överambitiösa anorektiker i studiesammanhang eller på arbetsplatser är en ren och skär lögn. En falsk mytbildning. Initialt går möjligen att hålla ett högt tempo i den svältsituation som råder för kroppen (en typ av mani) men förr eller senare kommer totala bakslaget med näringsbrist, energilöshet och kraftlöshet som resultat. Är verkligen trådskaparen en kvinna med självupplevd erfarenhet av anorexi? Eller en man med relativt ovanliga ideal? TS's erfarenheter av sjukdomen rimmar nämligen sisådär med patientberättelser. Undantaget från regeln?
  • Anonym (Li)
    Anonym (Skelettet) skrev 2022-02-11 19:01:45 följande:
    Hade du kunnat tända på kvinna m kraftig undervikt?

Ja, som rubriken lyder: hade du som hetero- eller bisexuell man eller bisexuell eller lesbisk kvinna kunnat tända på/ha sex med en kvinna med kraftig undervikt? Alltså typ bmi 13-14; revbenen syns, höftbenen sticker ut, armar och ben är pinnsmala, i princip inga bröst osv? Jag snackar alltså enbart sex nu, inte förhållande.

Jag vet ju att Pelle skulle svara ja, men ni andra? Hur vanligt är det att folk tänder på en så mager kvinna?

Kommentera gärna också!

Dina senare inlägg förtydligar verkligen det hemska och utmanande lidande anorektiker drabbas av. Ökar absolut generellt vår förståelse markant. Tack, därför för att du tog dig tid att förklara och för din detaljerad beskrivning. Dina ord väcker starka känslor. 

Okej, evidens finns för handen att anorexi är en genetiskt betingad sjukdom. En disposition kan förmodligen finnas till sjukdomen som i många andra sjukdomstillstånd och beroenden. Men jag har en uppfattning (felaktig möjligen) om att kulturella faktorer som dagens modeindustrins sjuka smalhetsideal spelar roll, och inverkar på frekvensen av antalet insjuknande. Därför att anorexia hos väldigt många - oavsett genetisk disposition eller ej - vanligtvis inleds med en vanligt viktminskning som gått överstyr utan stopp knapp. Tjejen eller killen vet inte hur trycka på knappen när självsvälten i den utan rim och reson inledda bantningen initialt skapar motsvarande rus i hjärnan som i vilket annat beroende (bedöms av vissa forskare som mer genetiskt betingande än socialt betingade) som helst. Lägg därtill omgivningens bekräftelse i positiva ordalag när vikten sund i normal viktklass med utseendemässiga fördelar till att börja med. Tjejen/killen blir besatt av bekräftelse och att komma närmre de skönhetsideal som förmedlas genom sociala medier och i praktiken överallt... Tror det är viktigt att komma ur skuldbeläggandet inom familjen med eller utan genetikens inverkan när dagens ungdomar formligen översköljs av influerande propaganda genom samtliga medier; bloggar, appar, filmer, serier osv. Triggande faktorer ja.

Om vi återvänder till din trådstart, där du undrar över en kvinnas med kraftig undervikt attraktionsvärde rent erotiskt/sexuellt? Din fråga berör inte konkret vad som händer under ett pågående långvarigt förhållande där en kvinna/man under resans gång insjuknar i anorexi eller i annan allvarlig sjukdom. Kännetecknen till avmagring desamma såsom revbenen syns, håret faller av (mycket vanligt vid anorexi), ansiktsfärgen blir blek, höftbenen sticker ut, kvinnliga kännetecken som byst tappas, (spekulerats tidigare i om kvinnan vill förbli flicka) rumpan tappas som hos äldre, tänder skadas och gulnar av planerade upprepade kräkningar, hållningen påverkas samt armar och ben blir smala. I längre stabila förhållanden älskar de flesta sin partner oavsett. Oavsett symptom. Vad gäller tändningen i renodlade sexuella relationer du undrar om hänger nog mycket ihop med helheten som i de flesta relationer/attraktionssituationer med eller utan ätstörningar. Det är nog därför svårt att förutspå när sexuell attraktion uppstår eller inte. Ett par killar och tjejer har seriöst svarat i tråden. Tänker att ja om rätt kemi infinner sig kommer en tändning till på personen ifråga som helhet - exakt vad som sker för mycket kraftigt överviktiga kvinnor/män med extrema viktklasser. Det finns därför någon för alla kroppsformer. Studier har visat att en konstruktiv kärleksrelation med sund man/kvinna och familjebildning kan gagna tillfrisknandet i anorexi. Din frågeställning rör mest inledande och/eller sexuella attraktioner och tändning i dem?      
  • Anonym (Li)

Det existerar mötesplatser för kvinnor med oerhört kraftig övervikt/ fetma där män med den tändningen/fetischisten söker sig för en sexpartner eller för mer varaktiga relationsförhållanden med giftermål och familjebildning. 

Om det finns motsvarande mötesplatser för män med tändningen/fetischisten kraftig undervikt/fysiskt svälttillstånd är okänt för min del i alla fall. Men har sett en Pelle här på forumet som oavbrutet flaggar sitt intresse. Så visst tänds på alla viktkategorier, men vad gäller anorexi brukar hos personen ifråga de sexuella känslorna avta eller försvinna helt på grund av den minskning av kvinnliga könshormoner som kommer sig av näringsbristen som svälten förorsakar. Mensen försvinner och fysiskt ställer kroppen in sig på samma förpubertala läge som före pubertet. Kroppen företer därför samma attribut som innan kvinnan blev könsmogen. Därför är det nu positivt tecken när du TS undrar om mäns tändning på dig! Och om vidareutveckling därifrån? 

Det här med utebliven menstruation har lett till den tidigare forskningens slutsatser som att flickan ifråga räds vuxen kvinna utveckling i sin sexualitet och i andra områden i livet. Om män som tänder på och dras till förpubertala kvinnor bör väl få finnas och ges utrymme till i separat tråd. Men nu talade vi här förstås om vuxen kvinna med sjukdomen anorexi och inget annat.

• Anonym (Li)
    Anonym (Skelettet) skrev 2022-03-19 18:36:20 följande:
    Slutligen kan sägas att jag inte startade den här tråden för att debattera anorexia, utan enbart för att jag var nyfiken på folks syn på en mkt mager kropp som attraktiv eller inte.

Resultat av din survey (med 55 deltagare så långt) med frågeställningen "Hade du kunnat tända på kvinna med kraftig undervikt?" påvisar:

Man: ja, absolut 18% (10 röster)
    Man: nej, absolut inte 25% (14 röster)

Kvinna: ja, absolut 2% (1 röst)
    Kvinna: nej, absolut inte 38% (21 röster)

Bland männen svarar 25% "Absolut inte!" alltmedan 18% av responderande män svarar "Ja, absolut!". En i princip enig population av kvinnor svarar "Absolut inte!. Sammantaget ses en klar övervikt för svarsalternativet "Nej, absolut inte!".
    Därtill tål diskuteras om människors värderingar överlag lämnar samma svarsresultat som här -  FL besitter en relativ liberal/alternativ åsiktsmaffia som troligtvis inte helt representativ för samhället i stort varför resultatet får tolkas med stor försiktighet som just en surveyundersökning.  

Resultaten för alternativ "Kanske, om det finns annat som uppväger" finns under trådstarten. 

Slutligen, har du givits ett tillfredsställande svar so far på din undran? 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Anon) skrev 2022-03-20 22:44:07 följande:
    Nej.

25% av alla tillfrågade är män som svarar Absolut inte.
    42% av alla tillfrågade män svarar absolut inte.

Det är en markant skillnad.
    Ja, resultatet skiljer sig om innehållet spaltas upp som du utför din beräkning! 

Frågan handlar mer om hur trådskaparen vill/behöver se tolkningen av sitt material?
  • Anonym (Li)

DSM-5 delar in Anorexia nervosa i fyra svårighetsgrader:

Lindrig: (BMI >17)
    Medelsvår: (BMI 16-16,99)
    Svår: (BMI 15-15,99)
    Mycket svår: (BMI <15).

Det har alltså varit vår uppgift i tråden att ta ställning till "attraktionsvärdet" till någon med mycket svår anorexia (BMI <15). Den gränsdragningen försvårar bedömningen väsentligt när viktminskningen allvarligt extrem.     

Svar på tråden Hade du kunnat tända på kvinna m kraftig undervikt?