Hade du kunnat tända på kvinna m kraftig undervikt?
Aldrig någonsin, det är så oerhört avtändande. Dessutom vet man att det följer mentala störningar av olika slag med en gravt svulten kropp.
Aldrig någonsin, det är så oerhört avtändande. Dessutom vet man att det följer mentala störningar av olika slag med en gravt svulten kropp.
Jag kommer ihåg en tråd för inte så längesen som jag misstänker startades av samma person. Hon hade samma anonyma nick och liknande fråga men då framgick det i ts att undervikten inte berodde på ätstörning utan en annan sjukdom.
TS, vad som än skrivs på nätet om kroppar med kraftig under - och övervikt så kom ihåg att det är din personlighet du kommer absolut längst med i mötet med andra (låter väldigt klyschigt jag vet) även om det bara gäller sex och inte förhållande.
Oj! Här har det hänt saker sen jag var inne senast! Tack alla!!
BMI 13-14 låter förfärligt lite! Jag har i mitt yrke ibland indirekt stött på unga tjejer med anorexia (dvs jag arbetar inte med behandling av dem). Jag vet inte exakt vad de haft i BMI just då, men ett par av dem har varit så illa däran att knotor stått ut på leder osv - fruktansvärt att se! Jag tror knappast att de haft sex i tankarna när de mått så dåligt att de knappt orkat gå upp för en trappa!
Hur du mår TS; vet bara du, men det låter oroväckande, det du beskriver.
Såsom det beskrivs av TS låter det ju som en person med mycket dåligt mående ifall det är så pass mycket undervikt. Och då har jag väldigt svårt att se mig själv vilja ha sex med den personen i just den kontexten. Känns som att jag skulle vilja göra så mycket, mycket mer och annat för att försöka få henne att må bra.
Jag dejtar en tjej som har varit rätt överviktig och har mått väldigt dåligt över sin kropp i flera år. På sista tiden har hon tränat mycket och blivit mer nöjd med sig själv. Jag har alltid varit tydlig med att jag gillar henne såsom hon är och att hon inte behöver ändra på sig för mig, men om hon faktiskt vill så stöttar jag henne genom att träna ihop och liknande.
Ursäkta att jag kom av mig. Blir bara så rörd av att läsa det TS skriver och sex är det sista jag skulle vilja blanda in i bilden, just för att jag skulle känna mig verkligt egoistiskt.
TS, vad som än skrivs på nätet om kroppar med kraftig under - och övervikt så kom ihåg att det är din personlighet du kommer absolut längst med i mötet med andra (låter väldigt klyschigt jag vet) även om det bara gäller sex och inte förhållande.
Pelle här.
Det där är en missuppfattning om mig. Under BMI 16 är för smalt i min mening. Särskilt 13-14 är grav undervikt.
Haft en perfekt 38:a
Anorexia ÄR en sjukdom och mental störning. Att organen inte säckat ihop betyder alltså inte att man är frisk. Att påstå det är endast ett tecken på dålig sjukdomsinsikt.
Dessutom ligger många anorektiker i spektrat. En mycket hög andel, upp mot 75%, har svår ångest och depressioner. Fobier. tvångssyndrom och osunda förträngningsmekanismer. Att man där på svälter hjärnan till lägre funktion ger ett spiralförlopp.
Det är den dödligaste psykiatriska sjukdomen.
Det är tragisk att se någon försöka skönmåla denna fruktansvärda sjukdom!
Snälla. Kan du inte lägga ned. Alla med minsta kunskap ser hur sjuk du är, du blir inte bättre av att försöka utmåla dig som undantag eller ljuga offentligt för att övertala dig själv.
Inse att det finns personer i förstadiet av denna hemska sjukdom som kan välja att tro på dina självlögner. Jagsätter min arm på att du inte önskar någon annan uppleva och leva i ditt helvete?
Min andra arm sätter jag på att ingen vårdgivare någonsin uttryckt följande: "Det enda jag säger är att i valet mellan att leva med ätstörningen och att försöka leva med en hälsosam vikt så har både jag och mina vårdgivare kommit fram till att det är det första alternativet som är minst dåligt."
Snälla, snälla. Tänk på vad du skriver på öppna forum!
Läs igen, tack.
Om du inte är kapabel att läsa mellan raderna på hennes inlägg från krisen skriver hon att hon diagnosticerats med kronisk anorexi. Det är exakt likställt med att hon INTE mår bra.
Jag föreslår att du läser ordentligt innan du kastar dig över tangentbordet.
Min andra arm sätter jag på att ingen vårdgivare någonsin uttryckt följande: "Det enda jag säger är att i valet mellan att leva med ätstörningen och att försöka leva med en hälsosam vikt så har både jag och mina vårdgivare kommit fram till att det är det första alternativet som är minst dåligt."
Så vårdgivare påstår att det är bättre att du har en ätstörning än vettig vikt? Det är det du skrev och det citerade jag kommenterade:
"Det enda jag säger är att i valet mellan att leva med ätstörningen och att försöka leva med en hälsosam vikt så har både jag och mina vårdgivare kommit fram till att det är det första alternativet som är minst dåligt."
"Positiva uttalanden om anorexia kan absolut användas av anorektiker för att försvara sjukdomen," svarar du som nekande på "Inse att det finns personer i förstadiet av denna hemska sjukdom"
och försöker ansätta mig med att inte läsa vad du skriver.
Jag upprepar: Om du har kronisk anorexia är du en mycket sjuk person. Det är helt givet att du måste ljuga något oerhört för dig själv för att rättfärdiga att du själv matar ditt tillstånd. Jag förstår och beklagar.
Att göra det offentligt gör ingen skillnad för dig. Men det kan göra det för andra som söker stöd i sina egna lögner.
För att konkretisera kan jag skriva att min dotter som dog av hjärtkomplikationer till följd av självsvält hänvisade till olika forum som stöd för att hon hade rätt, hennes tillstånd var ofarligt och att hon endast var en av hundratusentals som valde den "livsstilen".
Samma hänvisningar till andra självskadebeteende, som att karva i sig själv och annat.
Så många "levande bevis" på att självsvält var ofarligt.
Allt jag gör är att vänligt be dig sluta förminska eller normalisera din sjukdom/dina sjukdomar.
Jag upprepar: Om du har kronisk anorexia är du en mycket sjuk person. Det är helt givet att du måste ljuga något oerhört för dig själv för att rättfärdiga att du själv matar ditt tillstånd. Jag förstår och beklagar.
Allt jag gör är att vänligt be dig sluta förminska eller normalisera din sjukdom/dina sjukdomar.
För mycket svammel. Jag kan endast svara på föregående citat och utsaga.
Mycket, mycket förvirrat. Du framställer det som att det skulle vara livshotande att äta istället för tvärtom. Det kanske känns så i din sjuka och undernärda hjärna men ingen inom vården har någonsin hållit med om det. Framstår det inte bättre för dig när du läser det du skriver?