• Anonym (Jobbigt)

Stämningsansökan umgänget. Söker Tips och Råd.

Jag hade anlitat juridisk hjälp, tro inte en sekund på att det kommer att gå rätt till med tanke på hur hon beter sig. Oavsett vad du har rätt till så är det alltid barnets rättigheter och omvårdnad man tar hänsyn till och hon verkar kapabel till att ställa till det.

Och inte nog med att du ska anlita juridisk hjälp, du ska anlita hjälp som har god vana att representera pappor! Oavsett vad du och jag tycker så ser sanningen inte ut som du önskar....
    Än en gång, anlita en jurist eller advokat med erfarenhet att representera pappor i familjerätten vid tvist om umgänge!!!!!

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (E) skrev 2022-02-11 18:39:41 följande:
    Varannan vecka kommer ju bli svårt om ni bor i olika städer, om inte dessa städer ligger väldigt nära varandra och du tänker dig att åka dit med barnet dagligen. Det kommer annars inte funka med förskola, skola etc sen.
    Inte alls svårt om man har bil exempelvis, självklart är det svårt om det är Stockholm och Göteborg det rör sig om men utefter det han skriver känns ändå avståndet som rimligt.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (llll) skrev 2022-02-11 20:28:29 följande:

Barn under 3 är är sällan varann vecka så ska du yrka på det redan nu kommer du nog inte få igenom det. Jag undrar vad du menar när du skriver att lagen är tydlig om vårdnad och umgänge? 

De jag känner som lyckas har haft jurist. Är det av snålhet du inte vill lägga de pengarna eller tror du på riktigt att du kommer lyckas själv? 

Min erfarenhet säger att barn under 18 månader är avarter att få till men barn från 2 år till och med är ren praxis att dela varannan vecka om båda hushållen är välfungerande utifrån barnets behov. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (llll) skrev 2022-02-11 20:28:29 följande:

Barn under 3 är är sällan varann vecka så ska du yrka på det redan nu kommer du nog inte få igenom det. Jag undrar vad du menar när du skriver att lagen är tydlig om vårdnad och umgänge? 

De jag känner som lyckas har haft jurist. Är det av snålhet du inte vill lägga de pengarna eller tror du på riktigt att du kommer lyckas själv? 

Och där kom autocorrect in i leken. Avtar ska vara svårt 
  • Anonym (Jobbigt)

Familjerätten dömer inte alls, de utreder åt tingsrätten som sedan dömer och dr kan självklart döma och bestämma utan samtycke från föräldrarna 

Anonym (Famrätt) skrev 2022-03-01 20:55:48 följande:

Och familjerättens  KAN inte bestämma något mot den enas vilja.

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Famrätt) skrev 2022-03-01 22:02:17 följande:
    Läste du ens det jag skrev? Jag sa som du kanske ser exakt det att de inte kan bestämma något mot en förälders vilja. Däremot kan de om föräldrarna lyckas komma överens om innehållet upprätta juridiskt bindande avtal som är exakt lika starka och bindande som en dom från tingsrätten.
    Nja du skriver lite illa så det framgick inte riktigt vad du menade. Familjerätten bestämmer inget alls, de utreder och som du själv skriver kan medla till avtal. 
Svar på tråden Stämningsansökan umgänget. Söker Tips och Råd.