Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Ska vi byta förskola

Övernattning i förskolan låter galet för mig och då jobbar jag i förskola. Är förskolan ditt barn går på nu tillräckligt nära för att få kompisar där ni bor? Vart tar barnen vägen när de går till skolan? Jag tycker eg att man ska undvika byta förskola om allt funkar för barnen. Barnen tenderar att inte bry sig om lokalerna eller vem som lagar bäst ekologisk mat så länge de har kompisar och får äta sig mätta. Den förskolan ni går på nu är otroligt liten vilket jag ser som en nackdel för äldre barn men positivt för yngre barn. Men det handlar ju också om ert barn personlighet och om det finns tillräckligt med lekkamrater att variera och utmanas av de sista två åren i förskola. Men vem vet då kan ert liv ha förändrats. Så det som funkar här och nu är en bra tanke.

• Anonym (Mia)
    jsmalmo skrev 2022-02-09 11:04:26 följande:

Finns det några bra argument ur barnets perspektiv? 

Barnets perspektiv
    anknytning till nuvarande pedagoger
    anknytning till barn 
    trygghet i lokaler
    Nöjd och glad med tillvaron.
    inget behov av övernattning
    är barnen uppdelade i 30barn per grupp i den nya förskolan? Det är galet mycket.
    De allra flesta barn klarar av ett byte utan större problem. Men att byta bara för att tycker jag ändå inte. Ni kan hamna i ett läge längre fram där ni ändå måste byta av skäl som flytt, uppbrott etc
Svar på tråden Ska vi byta förskola