Inlägg från: Cinapuffen |Visa alla inlägg
  • Cinapuffen

BIM mars 2022

Pico skrev 2022-03-09 05:20:30 följande:

Jag tror att jag dör - är detta på riktigt? Gråter

Ser onekligen så ut! Skrattande Stort grattis! Solig {#emotions_dlg.flower} Hjärta
  • Cinapuffen
    Pepsin skrev 2022-03-09 06:25:20 följande:

Vi lyckades bara få till ett samlag denna cykel, dessutom kom typ hälften av sperman utanför, hahah.. aja iaf så hade jag molvärk i söndags och idag kom en brun flytning, precis som när jag plussade förra gången. 4-5 dagar kvar till BIM. 

Låter lovande ju! Skrattande
  • Cinapuffen
    Butembobaby skrev 2022-03-09 08:39:13 följande:

Jag tog mitt digitala idag och det var positivt :) 

Är så glad verkligen. 

Nu ska jag försöka njuta av detta och inte oroa mig för MF. 

Stort grattis! Solig
  • Cinapuffen

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Har tagit gravtest som visar negativt men har BIM på lördag. Men igår kväll fick jag en fruktansvärd smärta i tjejmagen. Fick gå på toaletten och kämpade för att inte kräkas. Gjorde så ont att jag grät. Det höll i sig en stund och kom sedan i vågor i ca en kvart. Sedan dess har jag haft som en molande värk och stickningar i tjejmagen. Ingen blödning alls. Någon som känner igen detta? Obestämd 

• Cinapuffen
    evelinagra1 skrev 2022-03-09 20:16:46 följande:
    Det var ju kul att man får positivt på något test iallafall.. sen att det var corona var väl kanske mindre kul 
    Nej vad trist! Men många har blivit gravida när de varit sjuka i covid, har jag sett. Flört Hoppas det blir lindrigt och går över fort. Hjärta
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-09 21:19:14 följande:

Nä jag har tidigare gånger inte testat förrän mensen varit sen men är väldigt otålig den här gången, hahah. Kanske beror på att det är sista bebisen och jag känner att jag måste bli gravid snart. 

Den här månaden har min cykel  betett sig så konstigt. Kanske är på äl+12 eller så blev det senare äl eller ingen alls Obestämd 

Kunde inte låta bli så gjorde ett gravtest nu ikväll efter att ha hållit mig några timmar, får ett väldigt svagt streck typiskt nog. Så nu får man ju lite hopp om att man kanske är gravid, haha. Men jag har fått supersvaga streck förut utan att vara gravid så jag håller hoppet nere ;)

Blir att somna tidigt för mig med och kanske våga testa imorgon, har dock bara ett digitalt test som jag hade tänkt spara till den dagen jag får ett streck jag känner jag kan lita på.. jaja. 

lycka till :)

Håller tummarna för att det är ett riktigt plus! Hjärta
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-09 21:38:56 följande:
    Men tack snälla <3 Tyckte det syntes rätt tydligt men sen blev jag osäker, haha. Jag håller hoppet nere. Väldigt osäker på att ens ÄL blivit av denna cykel. Varför ska man plåga sig en massa? Haha. Vi får se :)
    Jag förstår dig. Försöker att inte känna efter så mycket men samtidigt går det inte att ignorera alla symtom. Men jag vill inte bli besviken när mensen kommer heller. Haha, man blir ju alldeles knäpp av alla känslor som far hit och dit. Tungan ute
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-09 22:59:45 följande:
    Hur många dagar efter ÄL är du? Har du mkt symtom? Det är ju så att man känner det man känner. Tror absolut att mkt inte alls är inbillning, sen är ju tyvärr gravsymtom och pms rätt likt många gånger. Men det är ju svårt att veta, haha.

Jag har bara lite värk och ilningar långt nere i magen, lite på sidorna. Ibland mkt, ibland lite. Känts som att det kliat djupt inne långt ner kring livmodern också. Jaja. Får se vart detta leder :)
    Hade glad gubbe den 26-27/2 men tempen gick upp redan den 25/2. Så vet inte riktigt när jag ska räkna att ÄL var. Hade iofs ägglossningssmärta den 26:e.

Det har varit lite molande långt ner i buken efter det och höger bröst var ömt. Haft mycket huvudvärk, uppblåst mage, dålig i magen, värk i höfterna och ryggen. Humörsvängningar (inte vanligt för mig), vaknar mycket på nätterna, drömmer tydliga konstiga drömmar, akne. Och igår fick jag jätteont i nedre delen av buken, under naveln. Efter det har jag mer molvärk och stickningar i livmodern och det känns som det drar i ligamenten och strålar ner mot ljumskarna. Plus att nu är båda brösten ömmare. Försöker ändå tänka att det lika gärna kan vara mens på gång. Drömmer

Det känns ändå som att du har ett plus på gång. Såg ditt test i en annan tråd och tyckte jag såg strecket iaf. Solig
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-09 22:59:45 följande:
    Hur många dagar efter ÄL är du? Har du mkt symtom? Det är ju så att man känner det man känner. Tror absolut att mkt inte alls är inbillning, sen är ju tyvärr gravsymtom och pms rätt likt många gånger. Men det är ju svårt att veta, haha.

Jag har bara lite värk och ilningar långt nere i magen, lite på sidorna. Ibland mkt, ibland lite. Känts som att det kliat djupt inne långt ner kring livmodern också. Jaja. Får se vart detta leder :)
    Just det ja, jag är väldigt lukt- och smakkänslig oxå. Tempen håller sig fortsatt hög. Känner mig lite småsjuk. Fick svettningar inatt men ingen feber. Och i förrgår fick jag värsta rycket och städade men inte på det normala sättet utan mer sånt som man kanske inte städar lika ofta. Skrattande
  • Cinapuffen
    evelinagra1 skrev 2022-03-10 08:16:44 följande:

idag kom mensen.. jag hoppar över till april tråden men hänger kvar här ändå och kollar hur det går för er

Trist att höra. Håller tummarna för nästa månad istället! Hjärta Och klart du ska hänga kvar! Solig
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-10 18:21:11 följande:

Nää jag är inte gravid än iaf ;) Negativt test imorse så säkert spökstreck igår, men aldrig fått ett spökstreck som blivit så tydligt sen efter utgången tid. Har ju som sagt ingen aning om var jag är i cykeln mer än cd 32. Fick säkert ingen ÄL eller väldigt sen och dålig ÄL så därför blir mensen sen.

Håller tummarna för oss alla :)

Attans då, tyckte det var så tydligt igår ju. Du kanske får ha lite is i magen och testa om någon dag igen, om inte mensen dyker upp. Jag håller fortfarande tummarna. Hjärta

Själv tog jag ett test imorse från testlagret och tyckte jag såg ett svaaaagt streck. Tog en bild och nu när jag tittar på bilden så syns inget tycker jag. Obestämd Var helt säker imorse.. nu, not so much. Men tänker ta ett CB digital early imorn bitti. Vill ju bara veeeta! Tungan ute
  • Cinapuffen
    Rebeckae skrev 2022-03-10 20:13:43 följande:

Stort grattis till er som plussat! Så himla roligt Skrattande

Själv kom min mens flera dar för tidigt så jag hoppar in i apriltråden . 

Attans! Håller tummarna för ett plus i april! {#emotions_dlg.flower}
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-10 22:42:09 följande:

Men det låter ju lovande tycker jag :) Väntar spänt.

För mig blev strecket igår rejält starkare efter en stund och det har jag aldrig varit med om, så vill inte släppa hoppet riktigt än även om det säkert bara var spökstreck/torkstreck, men har aldrig varit med om det förr. Nåja. Blir att ha is i magen några dagar. 

Lycka till imorgon :)

Tack Solig Hjärta
  • Cinapuffen

Vet ni tjejer, jag tog gravtest imorse, testlagret och RFSU. Såg ett väldigt svagt streck på testlagret och inget på RFSU. Så chansade och tog ett CB digital early. BIM -1 idag och det stod gravid!!! Skrattande Hjärta Plus Jag och sambon tittade tillsammans och han blev så lycklig! Det blir hans första barn. Bifogar bilder på testen.

• Cinapuffen
    flisan1989 skrev 2022-03-11 12:53:02 följande:

Tusen grattis! så roligt att så många plussat! Ni som har plussat gjorde ni något särskilt just denna månad?Hjärta

Gjorde inget speciellt alls faktiskt. Tog ut spiralen och använde mig av ÄL-test för att veta om jag hade någon ägglossning. Sex har vi dagligen ändå. Vitaminer äter jag dagligen sedan flera år tillbaka pga gastric bypass. Har iofs inte druckit någon alkohol sedan spiralen rök. Dragit ner lite på kaffet oxå. Glad
  • Cinapuffen
    Kiiwii skrev 2022-03-11 17:12:33 följande:
    Wohoooo, stort grattis Solig 
    Vilken lycka
    Tusen tack! Solig Nu håller jag tummarna för er andra! Hjärta
  • Cinapuffen
    tovikan skrev 2022-03-11 23:35:52 följande:
    Stort grattis!! Hade du några tidiga symtom? 
    Tack Glad

Det har varit lite molande långt ner i buken och höger bröst var ömt. Haft mycket huvudvärk, uppblåst mage, dålig i magen, värk i höfterna och ryggen. Humörsvängningar (inte vanligt för mig), vaknar mycket på nätterna, drömmer tydliga konstiga drömmar, akne. Och i förrgår fick jag jätteont i nedre delen av buken, under naveln. Efter det har jag mer molvärk och stickningar i livmodern och det känns som det drar i ligamenten och strålar ner mot ljumskarna. Plus att nu är båda brösten ömmare. Doft- och smakkänslig, mer flytningar, trött.. ja men typ alla symtom man kan tänka sig. Tungan ute
  • Cinapuffen
    Fyrklöverns skrev 2022-03-18 14:14:50 följande:

Så underbart! Grattis ni som plussat! <3

En annan funderar, fick diarré från ingenstans igår, känner mig inte sjuk och ingen smärta i magen eller illamående, har inte ätit något konstigt. Hade också mensvärk på kvällen. Det var typ 5-6 dagar efter äl. Någon som haft så när ägget fäste eller känner igen något? Man greppar efter allt hopp så klart haha!

Jag hade så men tillsammans med en sjuk smärta i magen som höll i sig ungefär 15 minuter. Efter det fick jag stickningar i livmodern och mer ömma bröst. Tyvärr var det en kemisk graviditet för mig. Men vet inte om det har något med saken att göra. 
  • Cinapuffen
    Stinajohannas skrev 2022-03-21 17:11:57 följande:

Hej , jag är o chock . Jag har BIM på söndag men tog ett testa tidigt idag för Vart nyfiken men var 100 de skulle vis neg Då de var för tidigt . Min fråga är ska jag ta nya test för att va mer säker ??? Kissade bara några få droppar på stickan med . 

Stort grattis! Skrattande
Svar på tråden BIM mars 2022