Inlägg från: flisan1989 |Visa alla inlägg
  • flisan1989

BIM mars 2022

Grodan90 skrev 2022-02-25 13:17:22 följande:
    Tack så mycket! Jag gick och köpte ett tidigt digitalt och fick ett ?gravid? på det, hoppas det går vägen!Hjärta
    ÅåååhHjärta ja hoppas!
  • flisan1989
    Felicccccia skrev 2022-02-26 16:19:07 följande:

Jag har BIM 2/3.. Vi började försöka i Januari men jag har haft en barnlängtan så länge jag kan minnas. Fick min peak på ägglossningstestet alla hjärtansdag så hade mest troligt min ägglossning den 15/2. Fick positivt på test strips i föregår äl+9 och positivt på clearblue digital igår äl+10.. Kan inte tro att det är sant, har längtat så länge. Hur håller man det hemligt tills man gått över vecka 12? Känns som jag exploderar snart och har bara vetat i två dagar.. Enligt appen har jag bf i November. Någon annan som också har det som vill följas åt? <3

Åååååååååh grattis!!!
  • flisan1989
    Felicccccia skrev 2022-02-26 16:37:36 följande:
    Tusen tack!! <3 Hur går det för dig? 
    Jodå det går helt okej tror jag! Fick glad gubbe 23/2 och låg då och 24/2 men inget innan dess. Såååå nu är det bara att hoppas och försöka att inte stressa så mycket. Har BIM 10/3 och det känns som en evighet tills dess!
  • flisan1989
    Felicccccia skrev 2022-02-26 18:15:12 följande:
    Åh håller tummarna! Så var det för oss med, låg dagen jag peakade och dagen efter. Förstår dig! Jag började testa redan äl+5 haha med sånna tidiga strips som mäter 10 men även dem som mäter 25. På dem tidiga fick jag super svaga streck hela tiden men trodde det va spökstreck tills jag plussade med dem andra på äl+9. Väntan är olidlig och nu känns det olidligt tills man kan boka tidigt ultra för att se om något ens lever där inne. Uppdatera gärna hur det går för dig, hoppas hoppas <3
    SÅ spännande Ju! Absolut ska hålla dig uppdaterad o du får gärna uppdatera efter inskrivning! hade du någon sorts känsla av att det gick vägen efter ni hade legat eller symptom när det närmade sig att du testade positiv?
  • flisan1989
    Felicccccia skrev 2022-02-26 19:36:54 följande:
    Absolut! Befinner mig dock utomlands så kommer att boka tidigt ultra här bara för att se att allt är ok i slutet av mars, kommer inte hem till Sverige förens jag är i vecka 18, trodde inte det skulle ta sig så snabbt haha.. Men uppdaterar såklart när jag varit där :) Det är så svårt att veta vad som är symptom för jag har inbillat mig så många gånger och trott jag varit gravid men ja jag hade en känsla av att jag var det, men vågade inte tro på den. Kände en väldigt diffus känsla långt ner i magen som låg där men det gjorde typ inte ont, svårt att förklara. Sen dagen innan jag plussade, folk säger att det är för tidigt att känna symtom då men då började jag frysa mer än vanligt och mina fötter var iskalla, började nysa och fick en konstig smak i munnen till och från. Smakade dock inte metall utan något annat så jag trodde först jag skulle bli sjuk. Men känner fortfarande av samma symptom och idag kom även illamående när jag blir hungrig. Alltså hungern kommer som en smäll och jag blir illamående direkt, ingen förvarning.. Jag är fortfarande innan BIM på äl+11 men eftersom känslan sitter i tror jag ändå det är symptom. Dock inte alls som jag trodde jag skulle känna så känner mig inte alls gravid, kan inte förstå det. Har du haft någon känsla?
    Kul o spännande!
    nja i är nog för tidigt för mig än! hade rätt kraftig ägglossning I förrgår o känner inte så mycket smärta som förra månaden när jag kände ägglossningssmärta i typ en vecka men ja.. försöker räkna med att det inte blivit något så får jag bli extra glad om det skulle ha lyckats!
  • flisan1989

Evelina är hjärtana när ni fick till det? I så fall har ni ju fått till det jättebra innan ÄL dagen! Men förstår din känsla, jag var helt knäckt när vi inte fick till det alls veckan innan ÄL dagen.. känns så knapert med att bara ha legat ÄL dagen och dagen efter, hade velat ligga mer innan.. 

vet inte riktigt hur tempning funkar men är det som att ÄL dagen är som glad gubbe så har ni väl fortfarande tid på er?Hjärta

• flisan1989
    Butembobaby skrev 2022-02-28 14:59:34 följande:

Är så hormonell idag, det är verkligen sjukt hur mycket hormonerna kan påverka en. 

Min syster skickade en bild på min dotter som nyfödd, och jag började gråta när jag tänkte på hur skrynklig hon var precis i början Drömmer

Är på ÄL+ 3 idag, så det är på tok för tidigt för att vara graviditetsrelaterat, men endå spännande att veta att hormonerna funkar Oskyldig

Haha hög igenkänning! Är på ÄL+5 och är så irriterad och arg över ALLTING det kryper i kroppen och bim känns så sjukt långt borta!
  • flisan1989

Ja även här överanalyserande. Illamående? inte kan man väl må illa ÄL+5? Känns ju helt orimligt tidigt 

• flisan1989
    Chilins skrev 2022-02-28 21:40:08 följande:

Uppdaterar listan med mitt plus Hjärta

PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    1/3 Grodan90 (1:a försöket, 3:e barnet) 
    2/3 Gurre94 (1:a försöket, 1:a barnet)
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )
    5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet)  PLUSSAT
    6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 
    7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 evelinagra1 (14e försöket,1a barnet)

10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    10/3 flisan89 (2a försöket första barnet)
    10/3 butembobaby (3e försöket andra barnet)
    10/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    12/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    14/3 LLucille (1:a försöket, 3:e barnet)
    14/3 tovikan (4:e försöket, andra barnet)
     16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
    19/3 Sophiee92 (6:e försöket, första barnet)
    22/3 Loppster (2 försöket efter missfall, första barnet)
    26/3 Sarah90 (4:e försöket, andra barnet)
    Åh grattis!! 
Svar på tråden BIM mars 2022