Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

BIM mars 2022

flisan1989 skrev 2022-02-27 11:34:34 följande:

Evelina är hjärtana när ni fick till det? I så fall har ni ju fått till det jättebra innan ÄL dagen! Men förstår din känsla, jag var helt knäckt när vi inte fick till det alls veckan innan ÄL dagen.. känns så knapert med att bara ha legat ÄL dagen och dagen efter, hade velat ligga mer innan.. 

vet inte riktigt hur tempning funkar men är det som att ÄL dagen är som glad gubbe så har ni väl fortfarande tid på er?Hjärta

Jag hoppas att det är bra! Ja hjärtan är då vi fick till det, min ägglossning verkar vara 2 dagar efter positivt ältest så hade nog ägglossning igår och då hade vi inte sex bara de två dagarna innan. Hjärta
  • evelinagra1
    Felicccccia skrev 2022-02-27 11:41:56 följande:
    Jag svarade dig i en annan tråd också men vi hade sex samma dag som jag hade min stegring och dagen efter och jag plussade för några dagar sedan på äl+9. Enligt din bild så verkar ni fått till det bra, tror inte du behöver vara orolig att ni legat för lite! Håller tummarna <3

så skönt att höra! Grattis till ditt plus <3 vi ska försöka få till det ikväll efter jobbet också för säkerhetsskull!
    så skönt att ha er i gruppen att skriva med 

• evelinagra1

Gick in på NC appen och såg att den ändrat ägglossningen till på söndagen.. jag bröt ihop totalt för vi hade sex på torsdagen och fredagen bara så nu känns det helt körtGråter

• evelinagra1
    flisan1989 skrev 2022-03-01 17:59:21 följande:

Pico! När brukar du testa som tisigast? Med vänlig hälsning, ocksåtestmani89

Evenlina kram! Men det finns väl fortfarande chans att spermierna låg kvar o väntade då? Vet inte hur NC funkar men det kan inte vara värt att ligga nu om ÄL var i söndags?

Ja jag hoppas det.. ägget lever väl max 24 timmar efter ägglossning så det är nog försent nu tyvärr..
  • evelinagra1
    MAKL skrev 2022-03-01 18:19:59 följande:

Evelinagra1: Att helt lita på en app som NC är inte helt rätt och logiskt då en bara kan gå efter en algoritm och inte går efter hur din kropp fungerar. Hade du testat med äl test och fått positivt? Och hur är det annars med smärta eller sekret, upplevt nått sånt? Bara för att NC tycker att den första beräkningen inte stämmer så behöver inte det betyda den har rätt nu när den ändrat. Ni har gjort vad ni kunnat efter vad ni tänkte va rätt så var inte för hård mot dig själv även fast det är svårt Hjärta

Åå tack för peppen, jag ansåg att mitt äl test var positivt på torsdagkväll då hade jag även äl flytningar, det digitala testet blev positivt fredag morgon och även då hade jag mycket flytningar, på lördag hade jag inte så mycket flytningar men hade väldigt ont i magen både lördag och söndag.
    Jag tänkte att man kunde lita på nc eftersom att de säger att tempen är det enda som kan bekräfta ägglossning haha.. men inte så mycket att göra åt det nu heller, håller bara tummarna att det kan bli något ändå <3
  • evelinagra1

MALK: tack snälla för att du tar dig tiden att svara och hjälpa till! Det betyder så mycket, jag hoppas att ägglossningen var på lördagen men får tänka att jag ändå inte kan göra något åt det nu och att även om vi hade haft sex en till dag är inte inte säkert att det hade blivit något ändå, har ju ändå försökt 14 månader och inte blivit hittils även fast vi haft sex nära och på ägglossnings dagaen..

• evelinagra1
    Gurre94 skrev 2022-03-01 20:55:13 följande:

På tal om sen ägglossning och NC, jag verkar ha ägglossning mellan dag 19-23, cykeln har blivit lite långre sista månaderna, ca 31- 33 dagar, är det också ?för? sent för att ägget ska hinna fästa?? Aldrig ens tänkt att det kan vara det som förstörGråter

jag har de senaste månaderna också fått sen ägglossning precis som dig mellan 19-23 vet inte om det har något betydelse och kan göra det svårare att bli gravid?

• evelinagra1

Vet inte varför jag inte kan citera dig MAKL men ja jag håller helt med man blir så stressad.. och efter varje ägglossning fram till slutet av mensen så säger jag att jag ska skita i ägglossningstest och bara ta det som det kommer och inte stressa men sen står man där och analyserar ägglossningstesten ändå haha..

Svar på tråden BIM mars 2022