• Grodan90

BIM mars 2022

Laktrisens skrev 2022-03-05 06:49:59 följande:
    Är i chock!!! 
    Grattis!!
  • Grodan90
    Holy93 skrev 2022-03-06 07:11:22 följande:
    Det här vågar jag tolka som positivt? Jag är i chock!
    Grattis!
  • Grodan90
    evelinagra1 skrev 2022-03-06 11:44:10 följande:

Ni som blivit gravid nu vad har ni för symtom? :)

Haft ett svagt illamående sedan några dagar innan bim. Molvärk som kommer och går. Trött men det behöver inte ha med graviditeten att göra. 
  • Grodan90
    Pico skrev 2022-03-07 05:12:48 följande:
    Morgonens test med bild tagen Inom testtiden. som vanligt är det ju omöjligt att få en bild på korrekt färg men skulle säga att färgen är ljusrosa idag också.. vad tror ni, ska jag fortsätta hoppas?
    Ser positivt ut. Ta ett digitalt testa tidigt :)
  • Grodan90
    flisan1989 skrev 2022-03-08 15:11:15 följande:

Så tänkte välkomna er in i min tankeverkstad och kanske är det någon som varit gravid tidigare som haft nidblödning?

min Cykel kan variera mellan 27-31 dagar ca. Förra månaden hade jag 31 dagars cykel och efter det  med positivt ägglossningstest  på dag 12. Låg då och dag 13. Idag, cykeldag 26 fick jag en liten blödning på morgonen. Rätt ljusrött/rosa och sen ingenting efter. Däremot lite mensvärk. Kan det vara så att det är en nidblödning eller greppar jag bara efter halmstrån nu? medveten om att det visar sig säkert senare idag om det är mens men tänkte att jag behöver ventilera lite innan. man hoppas ju in i det sista..

Kan absolut vara nidblödning, tror det kan komma 7-14 dagar efter ägglossning beroende på när ägget fäster :) jag har fått nidblödning alla mina tre graviditeter och då har det kommit blodblandade flytningar på bim.
  • Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-08 15:42:06 följande:
    Jag tar oxå test från testlagret och tyckte jag såg ett svaaaagt streck. Men inbillar mig säkert. Googlade deras tester idag och det verkar som att de visat väldigt svaga streck jämfört med andra märken vid samma tidpunkt. Många som fått väldigt svagt streck och sen tagit andra test har fått solklart positivt med de andra. Så hoppet är inte över än, försöker jag intala mig själv oxå. Solig
    Jag har använt mig av testlagrets stickor och dom har gett väldigt ljusa streck. Var inte förrän några dagar efter bim strecket började synas ordentligt. Testade med digitalt och det visade att jag var gravid trots ett knappt synligt streck på testlagrets så håller med om att dom ger svaga streck!
  • Grodan90
    Leopard91 skrev 2022-03-10 21:47:25 följande:

Ni som har fått plus, hur var er kropp innan? Hade ni molvärk? Ägglossningsliknande flytningar? Trötthet? 
    hur visste ni? 

Började få molvärk några dagar innan bim och mer flytningar, men det som gjorde att jag misstänkte att jag var gravid var att jag fick värmevallningar, det har jag fått i början av mina andra graviditeter med :)
  • Grodan90
    Gurre94 skrev 2022-03-13 09:31:10 följande:

Grattis ni som plussatHjärta 
    jag själv väntar in på ägglossningen och har precis fått blinkand smilie på digitala test, nån här som kör samma eller vet ungefär hur lång tid det ?brukar? ta innan/ om man får den inte blinkande?Glad

Jag använde dom testen förra gången jag blev gravid och fick blinkande gubbe fem dagar innan den fasta kom :)
  • Grodan90
    norrpigan skrev 2022-03-16 10:50:45 följande:

Har haft svaga test i 2 dagar nu..Jag ser ett streck, men svagt.. Borde de inte börja bli starkare? Gråter vad tror ni? Början på mf? 

När hade du bim?
  • Grodan90
    norrpigan skrev 2022-03-16 11:39:21 följande:
    Jag vet inte riktigt. Har oregelbunden mens. Men hade tror jag äl kanske 6 marsSkäms
    Då är det ju väldigt tidigt fortfarande. Jag plussade svagt flera dagar och började inte få starkare streck förrän några dagar efter bim :) så testa om ett par dagar igen!
  • Grodan90
    Stinajohannas skrev 2022-03-16 12:09:39 följande:

Hej!! ni som plussat eller har barn Sen tidigare vilka tidiga symptom hade ni då? Alltså innan BIM  GladOch har det vart annorlunda med första barnet till de andra ? 

Mina två tidigare graviditeter har jag inte fått symtom förrän efter vecka 8 förutom att jag fick värmevallningar innan bim förra graviditeten. Fick det även denna gången innan bim och det var det som fick mig misstänka att jag var gravid :) har även mått illa sedan några dagar innan bim denna gången vilket jag inte gjort tidigare :)
  • Grodan90
    Stinajohannas skrev 2022-03-16 12:32:04 följande:
    Ja okej , ja det verkar vara så himla olika , men skönt att ändå känna Igen ett typiskt symptom och får lite bekräftat :D
    men när man går och väntar på mens så börjar man ju nästan inbilla sig att man har nått symptom för att stärka hoppet , för man läser om alla andra som har massa symptom många dagar innan bim haha Tungan ute men spännande att de kan va så olika!! 
    Ja det är ju verkligen så olika. Denna gången när jag började må illa innan bim trodde jag det hade med mensen att göra för kan bli illamående precis innan den kommer, så nu känns det konstigt att jag redan har massa symtom så tidigt eftersom jag inte haft det dom andra gångerna jag varit gravid. Men det kan ju verkligen skilja sig från gång till gång :)
  • Grodan90
    Gurre94 skrev 2022-03-16 13:52:37 följande:
    Fick äntligen en bekräftelse på ägglossning imorse, har annars bara gött utefter NC och enligt den så ska jag ha ägglossning på fredag så stämmer ju rätt bra! Har dock inga känningar denna gången, brukar ha ont i äggstocken vid ägglossning annars? hade liiiite äggviteflytning igår men inget idag. Men visst är det väl inom dygnet nu som ägget släpps?? vi låg sent igårkväll och tänker väl att vi får göra ikväll igen då? Igår körde vi dock med glidmedel vilket vissa säger inte är bra egentligen.. men den vi använder står de inget om att den är dålig för spermierna? Alla säger så olika Obestämd
    Ägglossning sker inom 24-48 timmar efter glad gubbe :) 
    Jag har också hört det att glidmedel ska vara dåligt för spermierna så första gången vi skulle skaffa barn köpte jag ett glidmedel som skulle vara extra bra för spermierna och då blev jag gravid direkt, andra graviditeten glömde jag av det och kom på det tredje gången vi försökte och blev gravid då igen. Om det är ett sammanträffande vet jag inte men kan tipsa annars om Conceive plus :)
Svar på tråden BIM mars 2022