Inlägg från: flisan1989 |Visa alla inlägg
  • flisan1989

BIM mars 2022

Fick inte till det igår och fick denna imorse - visst finns det fortfarande en chans Om vi ligger idag?

• flisan1989
    PelloBello skrev 2022-02-23 09:08:28 följande:
    Ja! Ägget släpper inom 24-48 timmar. Så Ligg idag och imorgon :) 
    Åh tack snälla för svar, kändes som jag missat så mycket genom att inte fått till några ligg på Flera dagar innan denna glada gubben. 
  • flisan1989

Sååå hade glad gubbe på CB igår morse, myste med sambon igår kväll, imorse ingen glad gubbe igen. Vet att man ska sluta testa efter första gubben men svårt att låta bli.. tror ni att det är förgäves att mysa idag igen? Känns konstigt att jag bara fick en dag med glad gubbe men hade rejäla ägglossningskramper inatt i magen så var säkert då ägget släppte. Kanske ändå värt ett försök till idag

• flisan1989
    MAKL skrev 2022-02-24 10:31:13 följande:
    Som jag skrev tidigare till pico att efter en peak/glad gubbe på äl testen så sker ägglossningen inom 24-36 timmar efter det och ägget är livsdugligt i ytterligare 12-24 timmar så det är helt klart värt ett försök till. Jag vet inte hur just det testet du använder fungerar men när jag testat med äl stickor där man bara läser av streck så har jag enbart fått positivt test under några timmar. Så testar jag tex dagen efter så är det negativt igen. Så det är säkert samma för dig. Ett positivt äl test är ju bara att Lh hormonet är som högst och skickar signaler till äggstockarna att släppa ett ägg. Så det hormoner kan inte peaka och ge positivt hur länge som helst. När jag testat med CB digital advanced (den med blinkande gubbe innan fast glad gubbe) så kan man inte testa igen när man fått en fast glad gubbe, utan stickan visar en fast glad gubbe i 48 timmar. Så det är nog inte ens tänkt att man ska kunna testa igen och samma princip gäller nog det andra CB digital testet om inget annat står på förpackningen.

Alltså du är fantastisk som tar dig dig att svara så himla pedagogiskt! Känns som man normalt sett är en sansad person som kan tänka lite själv men alla hjärnceller har Tyvärr lämnat mitt huvud under det här barnagörandet ?????? 

jag tycker mig fortfarande känna värk och kramper så det är möjligt att allt fortfarande är igång ????

• flisan1989
    Kiiwii skrev 2022-02-24 19:35:10 följande:
    Jag får positivt äl-test på morgonen och sen under kvällen/natten kramper i magen och dagen efter är ÄL-flytningarna borta och så kommer de ömma bröstvårtorna senare under den dagen, solklart tecken för mig att ÄL är förbi. Så för mig släpper ägget snabbt efter peak och positivt test. Dock lever ju ägget som sagt typ 24 timmar så klart det är vart att ha sex dagen efter också ;) 
    Ja, jag har haft kramper hela dagen idag också trots negativt äl-test imorse så vi körde en snabbis nyss också. Lika bra Att ändå maxa chanserna o hoppas ägget lever :) kul att vi är så många! Blir en så värdefull ventil det här mitt i all galenskap i ens huvud :)
  • flisan1989

Evelina - bra kämpat ju trots sjukdom! Jag gick glad gubbe i onsdagsmors, låg onsdagskväll o igår kväll o nu känner jag att vi behöver lite paus, blev himla pressat där i slutet. Återstår bara att hoppas lite nu!

har fått för mig att det känns som mindre chans att bli preggo när man är om top haha. Alltså dessa hjärnspöken. Men låg fint med benen i vädret o man känner sig ju fuuuullt normal! Skönt att vara i sällskap med er alla 

Svar på tråden BIM mars 2022