Inlägg från: Butembobaby |Visa alla inlägg
  • Butembobaby

BIM mars 2022

ÄL+4 idag.

Känner mig hoppfull denna cykel ändå, har haft stickande dragande känsla i vänster sida av livmodern idag. I början av Januari när jag plussade men sedan fick missfall så hade jag likadant. Det behöver ju inte betyda något, men det känns ändå bra Solig

Har beställt teststickor från testlagret så vi får se när de kommer och när jag börjar testa. Ska försöka hålla mig till helgen tänker jag :) 

• Butembobaby
    Loppster skrev 2022-03-01 15:26:00 följande:
    håller tummarna för dig Hjärta
    Kiiwii skrev 2022-03-01 16:04:27 följande:
    Ååååh vad roligt, håller tummarna att det betyder bebis Solig

Tack hörni! Detsamma till er Hjärta
    Pico skrev 2022-03-01 17:13:18 följande:
    Butembobaby: vad roligt - vi är på samma dag! Jag kände samma som du under gårdagen - så det känns hoppfullt att det varit ett positivt tecken för dig tidigare Flört jag har några tidiga test som jag gärna hade velat testa med redan på fredag innan sambon kommer hem - jag har än så länge lyckats dölja min testmani för honom Drömmer men det känns nog ändå för tidigt att vara lönt Obestämd
    Så kul! Hoppas vi plussar! 
    Jag fick mina test från testlagret idag. Beställde 20 st då jag vet att jag kommer använda upp dem pga testoman Drömmer

Ska försöka hålla mig till ÄL+10 (måndag) då det är det tidigaste jag plussat förut. 

Idag på ÄL+5 har jag fortsatt ont i livmodern. Rikliga flytningar. Jag har också mått illa. Det sista beroende nog snarare på att jag vabbar dottern som är magsjuk  dock Obestämd
  • Butembobaby
    Loppster skrev 2022-03-02 21:25:47 följande:

Min cykel är så konstig sen mitt missfall i januari. idag fick jag äggvitesekret. Brukar få det 3 dagar innan ägglossning så antar att jag har ägglossning den 5 mars istället för 7 mars. inte lätt att pricka rätt när det ändrar sig. brukar er cykel vara samma Varje måndag eller ändrar den sig? 

Min cykel varierar lite längd. Kollade tillbaks senaste året i flo-appen som jag använder och min längsta cykel som inte var graviditet var 31 dagar. Min kortaste var 27. Tror att det är helt normalt. 

Jag tänker också att det nog är vanligt efter missfall att hormonerna är lite obalanserade direkt efter. Min cykel förra månaden  var ju helt bananas tex. 

Klistrar in gragen på cykellängder från juli tills nu  :) 
  • Butembobaby

ÄL+6 idag.

Har mått skit hela dagen, mår jätteilla och är sååå trött Rynkar på näsan

Svårt att säga om det är pga magsjuka eller graviditet dock .. 

• Butembobaby
    Pico skrev 2022-03-04 07:57:46 följande:

ÄL+7 (Bim -6) idag, tog ett tidigt test bara för att det är kul och jag var ensam hemma - negativt såklart, men det var ju väntat. Oskyldig

Vaknade i natt av ett hugg/kramp i nedre delen av magen, svårt att förklara känslan - någon med liknande erfarenhet?

Haha, jag kunde inte heller hålla mig, tog också ett test i morse ÄL+7, också negativt. 

Sådär huggkänsla har jag haft 2 tidigare gånger när jag har varit gravid, så tycker det låter lovande :) 
  • Butembobaby
    Pico skrev 2022-03-04 09:18:10 följande:

Butembobaby - vi är synkade Solig frågan är när man vågar testa igen.. vill gärna testa i smyg för att kunna överraska den dag som Plus dyker upp..

Åh det låter lovande ju! Min tempkurva är en helt annan denna cykel, tidigare har tempen dippat ganska rejält typ äl+3-4 för att sen stiga lite igen innan mens. Nu har den varit tydligt hög hela tiden. Funderar på om det har varit brist på progesteron efter mitt missfall. Men jag är hoppfull och längtar till tempning varje morgon xD

Jag kommer nog testa varje dag nu, har ju köpt ett 20pack test för jag vet med mig att jag inte kan låta bli Drömmer

Har svårt att tempa just nu tyvärr då jag inte får så regelbunden sömn när dottern och jag är sjuka. Hoppas att det lägger sig snart så man kan komma in i det igen. 
  • Butembobaby

Jag är på ÄL +8 idag, och testade negativt nu på morgonen. Är inte så oroad ännu iaf då jag kunde tempa i morse och det såg bra ut. Jag har heller aldrig plussat innan ÄL +10 tidigare. 

Mina symptom just nu: mycket flytningar, illamående(antagligen magsjuka), små stickande dragande smärtor i livmodern, trött, Humörsvängningar. 

• Butembobaby
    Pico skrev 2022-03-05 18:35:51 följande:

Äl+8 - har varit fruktansvärt trött idag men även fått knappt märkbara ljusljusljusbruna flytningar.. hjärnan går på högvarv Skrikandes

Spännande! 

Jag har också varit totalt sänkt idag, fick ta en 3 timmar tupplur mitt på dagen när dottern sov, inte vanligt för mig Förvånad

Ska du testa igen i morgon? 
  • Butembobaby
    Pico skrev 2022-03-05 19:06:43 följande:
    Galet!! Hade kunnat sova både stående och gående idag xD 

Hade velat, men vet inte om jag kan lyckas få till det utan att sambon märker Obestämd har du testat mer?
    Nej det är svårt att smussla med testandet, hade samma problem med ägglossningstesten under jul när vi bodde hemma hos mina föräldrar. 

Jag testar varje dag nu Glad fick negativt i morse, men har aldrig haft positivt innan ÄL+10, så är inte orolig ännu. 

Min mann är högst medveten om att jag är testoman haha Drömmer
Svar på tråden BIM mars 2022