• MAKL

BIM mars 2022

Laktrisens skrev 2022-02-18 16:20:11 följande:
    Ja de är precis så de är i konsistensen, väldigt mycket också. Aldrig upplevt sånna flytningar förut så va lite i chock när de kom o flera dagar i rad också? Förlåt för info! Varning! men de hängde ner som slem? Är de normalt haha? Känner inte igen. Är de så ägglossning flytning ser ut :) ursäkta för informationen 
    Det är precis så ägglossnings sekretet är, slemmigt och segt så man kan dra ut det. Konsistensen kan variera lite men en bra tumregel är att kan du plocka upp det från pappret när du torkat dig så är det ägglossnings sekret. Jag hade inte heller haft sånt sekret förut men har det varje ägglossning nu mer. När du har det slags sekretet så har du ditt fertila fönster därför kan man ha det under flera dagar. Ganska direkt efter ägglossningen brukar det torka upp och inte vara så mycket flytningar överlag. Ingen fara att dela detaljer om sånt i såna här trådar. Jag tror vi alla har överseende med sånt :)
  • MAKL

lakritsens: Ja det kan ha varit nyss du ägglossade och att den fertila sekretet nu börjar torka upp. 

Här är det ägglossning idag, har haft ägglossnings smärta i ca 4 dagar nu och mer intensiva än dom varit förut så vet inte vad jag ska tro om det. Men hoppas bara att det är gulkroppen som orsakar smärtan och inte någon cysta eller liknande som spökar.

• MAKL

evelinagra1: Det känns samma för min del också. En liknelse som jag läste för ett tag sedan som jag tänkt mycket på sen dess är denna: om du häller upp filmjölk i ett glas och sen häller ut det igen så finns det ju en hel del filmjölk kvar i glaset på insidan. Det blir lite samma sak med sperman, det finns ändå en hel del kvar där inne även fast en del åker ut :)

• MAKL
    Baconpie skrev 2022-02-19 18:15:06 följande:
    Så har det varit för mig med. Jag läste i min journal att jag har anteflekterad (framåtlutad) livmoder och sen läste jag detta: https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2019/10/ny-och-enkel-rutin-foreslas-vid-assisterad-befruktning/

Lägger jag mig på mage direkt efter så rinner det inte ut. Så jag har börjat göra så sista tiden. Vet inte om det egentligen gör så stor skillnad, men det känns bra. 
    Jag tycker också det känns bättre att ligga kvar någon minut. Om det hjälper eller inte vet jag inte men att göra det som känns bra för en själv är väl alltid bäst. Jag har en bakåtlutad livmoder så ligger på rygg, har jag legat på magen någon gång så känns det som det rinner ut lättare.
  • MAKL
    evelinagra1 skrev 2022-02-23 19:44:51 följande:

Jag använder mig av NC ägglossningstest och det står i instruktionerna att man ska läsa av efter 5 minuter men när det har gått 5 minuter så är det bara svagt svagt men väntar jag i 10-15 minuter så blir det såhär starkt? Kan jag lita på resultatet efter 10-15 min eller är testet ogiltigt då? 

Jag skulle säga nej då strecken oftast kan upplevas som starkare när dom torkat något. Oavsett så ser testet negativt ut. Hoppas att äl kommer snart för dig :)
  • MAKL

Pico: Efter en peak på äl testen så sker ägglossningen inom 24-36 timmar och ägget är därefter livsdugligt i ytterligare 12-24 timmar så jag skulle inte tro det är försent om ni ligger när han kommer hem :)

• MAKL
    Pico skrev 2022-02-24 07:18:53 följande:

Lyckas inte citera Skrikandes

MAKL: tack för att du lugnar mig lite, jag kan ändå inte riktigt släppa att det är kört Rynkar på näsan men vi får hoppas på det bästa!!

Cinapuffen: tyvärr senast i söndags då han varit borta hela veckan, så det är nog tyvärr ingen hjälp. Får som du säger hoppa på honom när han kommer hem Drömmer

Finns det någon vits med att testa imorgon bitti också? Jag har NC så temphöjningen där bör ju bekräfta när ägget har släppt.. 

Jag förstår precis, jag kände samma sak som du det här försöket då det inte blev mycket till sex efter glad gubbe på testet. Men som sagt så är det inte kört än för er det här försöket :) 
    Vad gäller att testa igen imorgon så får du göra som du vill, om du tror det blir mer stress så skulle jag avråda dig från att testa mer och enbart gå efter NC.
  • MAKL
    flisan1989 skrev 2022-02-24 09:23:42 följande:

Sååå hade glad gubbe på CB igår morse, myste med sambon igår kväll, imorse ingen glad gubbe igen. Vet att man ska sluta testa efter första gubben men svårt att låta bli.. tror ni att det är förgäves att mysa idag igen? Känns konstigt att jag bara fick en dag med glad gubbe men hade rejäla ägglossningskramper inatt i magen så var säkert då ägget släppte. Kanske ändå värt ett försök till idag

Som jag skrev tidigare till pico att efter en peak/glad gubbe på äl testen så sker ägglossningen inom 24-36 timmar efter det och ägget är livsdugligt i ytterligare 12-24 timmar så det är helt klart värt ett försök till. Jag vet inte hur just det testet du använder fungerar men när jag testat med äl stickor där man bara läser av streck så har jag enbart fått positivt test under några timmar. Så testar jag tex dagen efter så är det negativt igen. Så det är säkert samma för dig. Ett positivt äl test är ju bara att Lh hormonet är som högst och skickar signaler till äggstockarna att släppa ett ägg. Så det hormoner kan inte peaka och ge positivt hur länge som helst. När jag testat med CB digital advanced (den med blinkande gubbe innan fast glad gubbe) så kan man inte testa igen när man fått en fast glad gubbe, utan stickan visar en fast glad gubbe i 48 timmar. Så det är nog inte ens tänkt att man ska kunna testa igen och samma princip gäller nog det andra CB digital testet om inget annat står på förpackningen.
  • MAKL

Flisan1989: Bra det var pedagogiskt, känns som man nästan läst allt man kan om detta ämnet nu när vi nästan försökt i 1,5 år. Tänk så lite man visste innan man började försöka. Inte får man lära sig allt om ägglossning och alla hormoner hit och dit i skolan. Jag förstår att det blir totalt blankt ibland. Den stressen som ändå uppstår när man vill maxa chanserna varje ägglossning gör att man glömmer allt. 
    Vad gäller ägglossnings känningarna så hade jag det också den här cykeln i 4 dagar tror jag det var. Jag fick glad gubbe på fredag eftermiddag och smärtan höll i sig till lördag em/kväll sen vart humöret i botten så då förstod jag att ägglossningen hade skett. Det kanske kan hjälpa lite i dina tankar om när ägget släpper för dig också :)

• MAKL
    Cinapuffen skrev 2022-02-25 07:26:40 följande:

God morgon alla! Solig Ska på AW ikväll och tog därför ett gravtest imorse, haha! Visade så klart inte gravid. Drömmer Men jag hoppar nog över alkohol ikväll ändå. Finns ju fortfarande en chans att något är på gång där inne. Glad

Tråkigt med ett negativt test men som du säger då är det inte kört än, inte innan mensen kommer Glad Hoppas det blir ett plus om någon dag Hjärta
Svar på tråden BIM mars 2022