• Kiiwii

BIM mars 2022

Cinapuffen skrev 2022-02-14 11:18:52 följande:

Eftersom jag tog ut spiralen 2/2 och har haft den i ca 4 år och inte haft mens under tiden, så har jag ingen koll på cykellängd och ägglossning. Har därför testat ägglossningstest lite då och då för att se om jag har ägglossning. Första gångerna kom bara kontrollstrecket fram. Sen började även ett svagt teststreck dyka upp. Men idag var dom nästan lika starka. Vet att det måste vara lika starkt eller starkare. Vad har ni andra för erfarenhet av ägglossningstest? Jag använder apoteket hjärtats. Bifogar även en bild på dagens test. Och som vanligt så blir det sämre kvalitet när man laddar upp.  Skrattande

Glad alla Hjärta dag på er alla!

Ser ju ut att vara nära ÄL för din del

Jag använder CB digitala ÄL test som visar en glad gubbe vid positivt test, kan tycka det är svårt att avgöra på de test som bara visar streck om det räknas som positivt eller inte. 
  • Kiiwii
    Melsson skrev 2022-02-15 12:02:20 följande:

Lägger till mig också då mensen tyvärr kom idag....SUCK. Någon mer än jag som börjar få lite åldersnoja? (är 33 år)

1/3 PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )

5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 

6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )

6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 

7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
    23/3 flisan1988 (2a försöket, 1a barnet)

Inte åldersnojja i sig men hade planerat förut att vara klar med bebisverkstaden vid 35 års ålder och är 35 nu och inte gravid än, haha. Har inte försökt så länge alls än, sköt fram bebisgörandet lite på grund av diverse vilket jag kan känna nu i efterhand varför??? Haha. Men jag hoppas det blir ett tredje sista nu snart. Annars får jag vara nöjd med de två fantastiska barn jag har Hjärta Men hade varit så kul att få göra resan en gång till :)
  • Kiiwii

Jag är på dag 10 idag, hade tänkt börja med ÄL-tester nu men då jag inte har några känningar på ÄL riktigt än avvaktar jag :) Tyckte det kändes som att det var på gång igår men inte idag.. Den här cykeln kanske ÄL blir lite senare än föregående cykel. Hade ju covid nyss och vet att många fått lite senare ÄL av det, fick ÄL en vecka senare den månaden jag tog vaccin också. 

• Kiiwii
    flisan1989 skrev 2022-02-16 20:46:36 följande:

Så himla klurigt det där med ÄL, är så nojig för att jag ska missa och samtidigt känns det så onödigt att börja testa för tidigt. När brukar ni börja testa? Jag är på cd 7 idag..

Min cykel kan variera i längd en vecka hit eller dit så jag försöker ha koll på flytningarna och märker av rätt tydligt när de blir fertila, då börjar jag testa med ÄL-test. Har bara kört med test 2-3 månader, förut gjorde jag aldrig det och blev gravid ändå just för att jag tydligt kände när flytningarna blev fertila och såg till att ha mkt sex de dagarna ;).

Men ÄL sker ju ungefär 14 dagar före BIM +/- någon dag, så vet man när BIM inträffar så kan man ju börja med ÄL-test några dagar före förväntad ÄL, exempelvis 18 dagar före BIM. Har man oregelbunden cykel blir det svårare förstås :/
  • Kiiwii

Det rinner ur mig också rätt så direkt, så fort jag rör mig, haha. Varit gravid tre gånger så nog finns massa simmare kvar ändå

Hat haft lite mer flytningar och ont i magen lite då och då  2 dagar typ men ännu inte riktigt nära ÄL känns det som, hoppas det kommer igång snart. Less på att vänta.

• Kiiwii

Cd 15 och ingen äl än, så denna månad kommer det inte gå nåt vidare känns det som :/ Måste beställa hem fler ÄL-test för nu är snart stickorna slut. Jag blir så less, ena månaden får jag tidig äl och massa symtom och nästa månad noll känningar. Tråkigt att gå o vänta på den förbaskade ägglossningen haha. Har mkt flytningar, blir blött och fuktigt men inga ÄL-flytningar än, kom igen kroppen. 

• Kiiwii

Hej på er :) Vad spännande för er som väntar på BIM, hoppas på många pluss här framöver. Hoppas vi andra får ÄL snart. Jag har inte fått nån glad gubbe än men det  är ganska starka streck så kanske att det är nära? Hoppas det, har lite känningar i magen och så. Försöker att inte hetsa upp mig :)

• Kiiwii
    Percafluviatilis skrev 2022-02-23 12:27:05 följande:

Vad tror ni om detta? (Det undre i bilden med två test) Jag är inte helt säker på hur längesen äl men det kan vara +10/11.

Jag ser ett streck på ett av testen i alla fall. Spännande :)
  • Kiiwii
    Pico skrev 2022-02-23 17:32:11 följande:

Suck, snart använt upp ett helt paket CB äl-tester utan glad gubbe Rynkar på näsan hatar denna eviga väntan!

Men samma här, försöker tänka på annat och inte bry mig. Inte så enkelt men försöker iaf. 
  • Kiiwii
    flisan1989 skrev 2022-02-24 09:23:42 följande:

Sååå hade glad gubbe på CB igår morse, myste med sambon igår kväll, imorse ingen glad gubbe igen. Vet att man ska sluta testa efter första gubben men svårt att låta bli.. tror ni att det är förgäves att mysa idag igen? Känns konstigt att jag bara fick en dag med glad gubbe men hade rejäla ägglossningskramper inatt i magen så var säkert då ägget släppte. Kanske ändå värt ett försök till idag

Jag får positivt äl-test på morgonen och sen under kvällen/natten kramper i magen och dagen efter är ÄL-flytningarna borta och så kommer de ömma bröstvårtorna senare under den dagen, solklart tecken för mig att ÄL är förbi. Så för mig släpper ägget snabbt efter peak och positivt test. Dock lever ju ägget som sagt typ 24 timmar så klart det är vart att ha sex dagen efter också ;) 
Svar på tråden BIM mars 2022