• Elliot1

BIM mars 2022

Fyrklöverns skrev 2022-03-18 14:14:50 följande:

Så underbart! Grattis ni som plussat! <3

En annan funderar, fick diarré från ingenstans igår, känner mig inte sjuk och ingen smärta i magen eller illamående, har inte ätit något konstigt. Hade också mensvärk på kvällen. Det var typ 5-6 dagar efter äl. Någon som haft så när ägget fäste eller känner igen något? Man greppar efter allt hopp så klart haha!

Jag har faktiskt haft så också denna månad. Har inte varit aktiv i denna tråd men läst, nu måste jag ju dock svara :) 

Jag fick en extremt uppblåst mage och diarre 4 dagar efter ÄL. Det var en vecka sen. Sen dess har jag varit uppblåst i princip varje dag och gått runt med en mage stor som en ballong. Speciellt på kvällarna, då blir det kaos. Det är försök till vårt andra barn men vår första föddes 2018 så jag minns inte hur jag kände innan det plusset. 

Har lite ont i brösten men det får jag även om jag ska ha mens. Däremot har jag en typ av annorlunda känsla i kroppen, om det är inbillning eller ej återstår att se. Men någonting känns annorlunda. 

BIM på onsdag? :) 

• Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-19 16:52:21 följande:

Vad intressant :) Tänk så är det nåt gå g denna gången :) Jag är nu förstoppad istället, har inte kunnat gå sedan diarrén haha.
    Jag har lite mer ont i brösten nu, lite annorlunda känsla än vanligt. Har dock inte haft ömma bröst på flera månader innan mens så kanske inte känner igen det riktigt. 

Jag har BIM på lördag 26/3 :) när har du?
    Tempen gick ner lite idag så får se om den studsar upp imorgon då kanske jag ska testa för skojs skull. Gillar inte att testa på veckodagarna sen så. Ifall det skulle vara nåt vill man inte dela med sig det när man har bråttom till jobbet hahah..

Ja, tänk om! Jag har ett decemberbarn så varför inte ett till ;) Hm okej, konstigt när det växlar så.. Men det är väl räyy vanligt Vid graviditet? Tarmsystemet går bananas haha. Min mage går och upp och ner, men genomgående tema är uppblåst som en ballong? 

Jag tog ett Clearblue Early idag, för jag kände mig sååå konstig i kroppen. Men det var ju bara jättedumt och dessutom tog jag det inte med morgonurin vilket det tydligt står att man ska göra.. Det var alltid fett negativt haha. Men litar inte på testet så fattar knappt varför jag tog det.. Jaja, så är det! 

Sorry det skulle inte vara ett frågetecken där, jag har alltså BIM på onsdag :) 

Jag förstår! När jag plussade med min son så tog jag ett test på eftermiddagen efter jobbet pga att jag inte fått mens. Önskar jag kunde vara lika iskall nu också och hålla mig.. :) 

• Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-19 20:04:15 följande:

Men gud vad mysigt om det blir ett till decemberbarn!
    Det verkar vara vanligt att det växlar, uppblåsthet är också ett bra tecken!
    Behöver inte betyda något att det var negativt idag, särskilt inte eftersom det inte var med morgonurin. Tror det är därför jag gillar att testa innan BIM, för hoppet är inte ute än och blir det nåt plus så är det stor bonus haha! Ja tänk om man hade haft tålamodet att vänta, vilken disciplin du hade innan :D

Ikväll har jag fått så himla ont i vänster bröstvårta, den känns så konstig som att den ska sprängas hahah.. Sjukt att det bara är vänster också. Jag tycker inte att jag inbillar mig symtom nu, men man vet aldrig, det har ju hänt förr hehe.

Ja, lite mysigt. Jag fick faktiskt precis ett samtal att min brors flickvän är gravid, hur sjuk vore det om det kom kusiner samtidigt :P 

Precis, gällande testet idag så känner jag mest att det var dumt och onödigt. Det var negativt ja, men så fort jag tog det så tänkte jag att det här kommer jag ju inte lita på ändå? :) 

Spännande ändå att ändå känna lite skillnad kring inbillning och riktiga symtom eller vad man ska säga. Jag håller mig dig, det är som att något känns annorlunda liksom.. 

Bara hålla tummarna för oss båda :) 
  • Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-20 11:16:05 följande:

Vad roligt med två kusiner som är ungefär lika gamla :)
    Vi fick samma besked i höstas och då hade vi försökt i någon månad så det var inte lika kul att få veta tyckte jag då det är deras tredje och kom helt oplanerad. En annan har ju drömt om en första så länge. Men nu är jag glad igen för deras skull :) 

Ja precis, hoppas det är något denna gången nu! Jag tog ett test imorse på äl +8 som var negativt, vanligt rfsu så förväntade mig inte så mycket av det då det är väldigt tidigt.

När ska du testa igen? Fortsätter hålla tummarna för oss! :)

Ja, så kul! Nä förstår, ibland är det ju svårt att glädjas direkt i början men det brukar ju gå över när man får landa :) Så detta är er första? Hur länge har ni försökt? Har som sagt inte varit så aktiv i tråden? 

Okej. Tror inte man ska lägga så mycket värdering i att det är negativt om man testar innan BIM. Det är ju bara dumt egentligen, men så svårt att hålla sig! 

Jag väntar nog till onsdag morgon tills jag testar igen, men just nu känns det som en evighet dit! 

• Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-22 20:56:42 följande:

Precis vårt första :) är inne på försök nr 10. Ni då? första eller syskon? 

Nä verkligen inte det är mest tidsfördriv, någon sorts kontrollbehov haha! 

Imorgon bitti är det dags alltså, uppdatera oss :)

Okej, håller tummarna att det blir plus snart! Kämpa
    på! :) Det är vårt andra barn, är bara på 3:e försöket ännu. 

Har tyvärr inte så mycket kul att uppdatera. Jag fick mens, eller åtminstone vad jag tror är mens, två dagar i tidigt. Alltså igår. Men den beter sig väldigt märkligt. För det första får jag aldrig mens på kvällen, det startar alltid på
    morgonen typ. Men igår kom det en slemmig rosa flytning när jag torkade mig och idag har jag blödit väldigt sparsamt. Min mens brukar komma med besked och ofta på BIM-dagen. Samma sekund som den kommer så kommer mensvärken som en bomb och jag blöder rätt ordentligt. Men nu var den alltså tidig, startade på kvällen, är väldigt sparsam och med mindre mensvärk, även om värken finns där. Brösten är fortfarande lite spända, de brukar sluta spänna precis innan mensen kommer. 

Så ja, lite förvirrad är man ju och greppar efter halmstrån. Hoppet är väl det sista som lämnar en ;) Men jag räknar med att mensen kommer igång på riktigt snart, har bara aldrig varit med om detta tidigare? 

• Elliot1
    Brallans skrev 2022-03-23 10:12:10 följande:

Exakt sådär blev min ?mens? denna månad med, hade Spotting blandat med en väldigt liten blödning i en dag sen vips var det borta, jag har inte kunnat testa mig då vi är bortresta. jag har faktiskt aldrig haft såhär tidigare. Jag tempar även och den dök samma dag som jag fick lite på kvällen men sen har den hållit sig i samma grad som jag har efter äl.. känns snopet om mensen ska börja strula nu :(

Jasså okej! Jag har heller aldrig haft såhär tidigare. Jag har ett ganska fysiskt jobb så kört med tampong idag och nu när jag skulle byta den så absolut hade jag blödit men verkligen mindre än jag brukar? 

Så googlar man ju sönder på det här med genombrottsblödning istället för att bara inse att mensen kom tidig? :P Men det är någonting i kroppen som
    känns annorlunda! Jag har känt mig väldigt gravid sen en vecka efter ägglossning ungefär. Därför blev jag SÅ förvånad när jag helt plötsligt började blöda tidigare än förväntat. Och som sagt, väldigt sparsamt fortfarande om
    man jämför med hur det brukar vara. 

Men har inte heller testat mig, har tänkt att vänta tills imorgon bitti för att se hur det utvecklar sig under dagen idag. Idag är BIM och jag jobbar sent så ingen idé att testa ikväll tänker jag. 

När har/hade du BIM? 

• Elliot1
    Brallans skrev 2022-03-23 13:18:05 följande:

ja jag läste också på om olika typer av blödningar som en galning sen fick jag för mig att jag hamnat i klimakteriet (är 39 år) men det stämde inte alls.. haha.. jag hade BIM i lördags men då var jag inne på att mensen kanske kom igång sent sen åkte vi i söndags, men den kom ju aldrig igång och jag brukar ha en lägre temp vid mens och efter mens och äl, dock är inte tempen hög som den va sist jag var gravid så just nu är jag mest förvirrad.. kommer inte hem förens söndag heller.. har för mig att jag läste någonstans att får man en nidblödning el genombrottsblödning el vad det nu heter så kan det dröja lite innan man plussar då hcg ökar när ägget fästs men jag vet egentligen inte.. sist plussade jag innan BIM men hade ingen blödning alls och en väldigt stadig temp som gick uppåt.. 

Jag tog ett till test nu som var negativt så nu kan jag definitivt avfärda en graviditet. Bara så jäkla sur över att mensen ska strula nu helt plötsligt? :( 
  • Elliot1
    Brallans skrev 2022-03-23 21:41:01 följande:

trist, jag räknar med att mitt också skulle vara negativt men jag håller med om att det är sjukt surt att den ska börja jäklas nu.. nästa månad du är det ett plus :) 

Ja, så fort mensen är över brukar man ju känna sig lite mer taggad igen inför nästa månad :) Så det är bara gå vidare helt enkelt! 

Men så länge du inte testat negativt så lever ju hoppet!

• Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-23 23:07:58 följande:

Shit vad trist! <3 Läste ditt förra inlägg också om blödningen :( Jobbigt när mensen börjar bete sig onormalt, ibland känns den som ett hån. Jag hade en månad då jag hade spottings innan mensen som jag aldrig har annars och var säker på att det tagit sig, men icke, den bara jäklades. 
    När mensen kommer tidigare för mig så brukar jag i varje fall vara glad över att nästa chans kommer lite tidigare den gången, alltid nåt, trots att det är sjukt tufft för varje månad. 
    Hur lång tid tog det för ert första barn?

Mitt bröst gör mindre ont nu och jag känner mig bara PMSig som vanligt så jag tror mensen är på väg. Hade nu önskat en tidig mens innan helgen för att stöka undan det och gå vidare till nästa månad.

Ja, blev så snopen! Känner mig fortfarande lite låg och besviken, jag brukar inte bli riktigt såhär ledsen när mensen kommer. Men nu när den kom tidigt så blev jag så sjuk förvånad. Har även lite ömma bröst fortfarande så då har jag ju istället googlat igenom hela internet om genombrottsblödningar osv. Men nu är det verkligen bekräftat att jag inte är gravid så det är bara gå vidare :) 

Trist att du känner dig PMSig. Men ge inte upp än, så länge mensen lyser med sin frånvaro så vet man ju inte! 

Vårat första tog totalt 12 eller 13 försök (ungefär) inklusive ett missfall i vecka 7. Har en känsla av att det kommer gå fortare denna gång men samtidigt ska man ju inte vara kaxig.. 

Sen är jag så galet kluven till det här med BF kring julafton, kan inte hjälpa att det känns så sjukt tråkigt. Men vi kommer köra på i april ändå, dels för att man absolut inte ska ta för givet att det ens blir barn och dels för att vi redan
    väntat lite längre än vi egentligen ville med att försöka få syskon, så vill inte att vår första ska hinna blir alltför stor.. 

• Elliot1
    Brallans skrev 2022-03-24 08:01:24 följande:

Har ni försökt länge? 

Ja såklart men känns nästan lite onödigt att testa, men fortsätter tempen upp så testar jag på söndag :)

Nej, detta var bara tredje försöket. Första barnet tog över ett år inklusive ett missfall. Men har en känsla att det kommer gå lite fortare denna gång, men man vet ju aldrig. 

Ni då? 

Håller tummarna! :) 

• Elliot1
    Brallans skrev 2022-03-24 11:05:50 följande:

ah okej, jag håller tummarna att det kommer gå fortare denna gång :) 

detta är första månaden vi försöker men vi har dels väntat ganska länge med att försöka med en andra och jag har även åldern emot mig (39 år) så det var därför jag googlade klimakteriet nu när mensen strulade hahaha 

ja bara påt igen :) 

Okej! Vi har faktiskt också väntat, lite ofrivilligt nästan då livet kom emellan. Hur gammal är er första? 
  • Elliot1
    Brallans skrev 2022-03-24 17:17:39 följande:

ja för vår del kom också livet emellan, men så är det ibland. Vår dotter blir 6 år och jag börjar tänka på fördelarna med att inte ha så himla tätt emellan, inte säkert att vi lyckas med en till men jag hoppas det såklart :) 

sj då? 

Ja så är det verkligen! Och det är ju inte hela världen :) 

Våran kommer hinna bli 4 innan det kommer eventuellt syskon!

• Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-25 00:19:05 följande:
    Gud jag förstår verkligen, vissa månader blir man överraskande förstörd. Känner igen det, jag tror jag googlat genombrottsblödning och gravid trots mens varje gång mensen kommer. Man är helt otrolig egentligen, men det där hoppet alltså :) 

Tack <3 jag får glädjas över att mensen inte kommit än och fortsätta tänka positivt :) 

Tråkigt med missfallet <3 Vi är inne på försök 10 och det känns hopplöst men ändå bra att höra om andras väg och att det går bra trots att det kan ta lite tid. Jag hoppas det lilla syskonet bestämmer sig för att komma snabbare :)

Åh det är jag med verkligen!  Men det är som du säger man har inte riktigt råd att hoppa över en månad, då har det gått hela två månader mellan försöken. Vi har ju en så kort lucka redan som det är. Vi kommer också köra på om det skulle vara så. Jag ville inte ha BF i juli heller och förstod aldrig varför folk valde att föda då när alla tar semester och det är underbemannat på förlossningen. Nu förstår jag mer än nånsin! 

Men verkligen! Jag brukar vara försiktig med att känna efter symtom så eftersom jag VERKLIGEN kände mig gravid denna månad så blev jag helt paff. 

Ja, det var tråkigt såklart men framförallt jobbigt att man hade så lite kunskap om det. Jag trodde jag var ensam i världen om att få missfall i princip och världen gick under. Men vi överlevde det också och tiden gick :) Förstår att det känns kämpigt med 10 försök, men försök hålla hoppet uppe. Det är ju inte ovanligt, även som det såklart är sjukt tråkigt att det tar tid. 

Tror att det var en bidragande faktor att jag blev besviken denna månad, för att jag visste att nästa månad innebär BF december och till och med slutet av december. Men nu har den värsta besvikelsen lagt sig och jag är redo att köra på. Det är ju verkligen inte hela världen om det blir BF då, man får ju bara vara tacksam om det blir en bebis öht :) Så får
    man göra det bästa av det helt enkelt! Har frågat min man och han bryr sig inte om det så han peppar mig lite! 

Svar på tråden BIM mars 2022