BIM mars 2022
Jag hakar på i den här tråden! Jag är 26. Vi har försökt i över ett år utan att det blivit något. Har lite svårt att veta vilket försök det är nu då jag haft så oregelbunden mens. I januari fick jag reda på att jag har PCO/PCOS via fertilitetsenheten när vi skulle påbörja vår utredning och det är antagligen därför det inte blivit något innan. Spermaproverna var toppen. Den här månaden är min första månad med Letrozol och i fredags var jag på ultraljud som visade ett ägg som var på gång. har ägglossning idag eller imorgon trodde de.
Jag försöker tänka att våra försök liksom ?började om? nu eftersom vi knappt haft någon chans alls innan. Verkar som att jag bara haft typ en ägglossning om året innan? Jag märkte ju själv att jag aldrig fick något positivt ägglossningstest men när jag kontaktade vården sa de att jag måste vänta till vi försökt ett år? Dumt tycker jag eftersom man får hjälp direkt om man har PCOS och hur ska man veta att man har det om man inte får kolla upp det? Jaja, nu är vi på rätt spår i alla fall och den dosen jag fått fungerar bra. Ska ta progesteronprov 7/3 och sen har jag BIM 12-14/3. Håll tummarna för oss!