Inlägg från: Villblimamma96 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma96

BIM mars 2022

Jag hakar på i den här tråden! Jag är 26. Vi har försökt i över ett år utan att det blivit något. Har lite svårt att veta vilket försök det är nu då jag haft så oregelbunden mens. I januari fick jag reda på att jag har PCO/PCOS via fertilitetsenheten när vi skulle påbörja vår utredning och det är antagligen därför det inte blivit något innan. Spermaproverna var toppen. Den här månaden är min första månad med Letrozol och i fredags var jag på ultraljud som visade ett ägg som var på gång. har ägglossning idag eller imorgon trodde de. 

Jag försöker tänka att våra försök liksom ?började om? nu eftersom vi knappt haft någon chans alls innan. Verkar som att jag bara haft typ en ägglossning om året innan? Jag märkte ju själv att jag aldrig fick något positivt ägglossningstest men när jag kontaktade vården sa de att jag måste vänta till vi försökt ett år? Dumt tycker jag eftersom man får hjälp direkt om man har PCOS och hur ska man veta att man har det om man inte får kolla upp det? Jaja, nu är vi på rätt spår i alla fall och den dosen jag fått fungerar bra. Ska ta progesteronprov 7/3 och sen har jag BIM 12-14/3. Håll tummarna för oss! 

• Villblimamma96
    Felicccccia skrev 2022-02-27 12:30:23 följande:
    Åh kan inte ens föreställa mig... Håller alla tummar och tår för er <3 Uppdatera hur det går, stort lycka till!!!
    Tack! Jag hoppas verkligen att det tar sig nu inom några månader. Helst den här månaden, men jag vågar inte alls hoppas på det! 
  • Villblimamma96

Nu har jag antingen BIM idag eller på måndag... Jag vet inte och jag förstod inte läkaren när jag var på ultraljudet inför ägglossningen (fredag för två veckor sedan) då hon sa "om två veckor" då, men sa samtidigt att jag skulle ha ägglossning på söndagen eller måndagen. Mår inte bra den här cykeln, vet inte om det kanske kan vara så att jag för första gången på länge upplever riktig pms nu efter Letrozolen. Mår illa, har värk i både bröst och mage, är otroligt trött och uppblåst. Tog ett test idag som var negativt. Kan inte direkt säga att jag är förvånad, de är ju alltid negativa för mig. Har tappat hoppet. 

• Villblimamma96
    Cinapuffen skrev 2022-03-11 10:04:43 följande:

Vet ni tjejer, jag tog gravtest imorse, testlagret och RFSU. Såg ett väldigt svagt streck på testlagret och inget på RFSU. Så chansade och tog ett CB digital early. BIM -1 idag och det stod gravid!!! Skrattande Hjärta Plus Jag och sambon tittade tillsammans och han blev så lycklig! Det blir hans första barn. Bifogar bilder på testen.

Stort grattis! Vad kul! 
Svar på tråden BIM mars 2022