• Emzor1

BIM mars 2022

Hoppar också in här :) 

Jag tog ut min spiral i januari, hade ÄL 26/2 (enligt våra beräkningar) och det var först nu i februari som vi började försöka på riktigt :) 

BIM bör vara 13/3, kunde inte hålla mig så tog ett tidigt test redan imorse vilket jag egentligen vet är för tidigt - givetvis var det negativt och jag blev så besviken..

Jag känner att alla på familjeliv verkar få positiva resultat så tidigt, känna symptom så tidigt - men inte jag.. har fått finnar och mensvärk redan nu så det är väl kört denna månaden..

Förlåt för ett långt inlägg, jag håller tummarna för alla er andra, hade varit så roligt att följas åt här :)

• Emzor1

Obs - detta är vårt första barn :) 

Inser att jag lät väldigt negativ i mitt förra inlägg, är bara så sjukt bebissugen och otroligt otålig! Ville inte dra ner stämningen Drömmer

• Emzor1

Usch, jag förstår dig flisan1989 :( Jag blir så glad för alla andras skull men samtidigt avundsjuk. Det värsta är att man får sådana förhoppningar för att sedan få typiska signaler att mensen är på ingång... 10/3 är fortfarande några dagar bort, jag håller alla tummar och tår för dig!

flisan1989 skrev 2022-03-06 18:44:17 följande:

Emzor1 jag har likadant just nu! Känns som början på mensvärk och finnar suck. BIM nu på torsdag 10/3 negativt än så länge. mina närmaste vänner har precis plussat och man blir så orolig o otålig.  

• Emzor1

Flisan1989 - nu kan jag inte citera heller, tröttsamt.. ja det är verkligen skönt att ha ett forum att ventilera med andra i samma situation, går det inte vägen nu så kanske det är nästa månad som är vår istället Hjärta

• Emzor1
    ems1991 skrev 2022-03-07 12:41:43 följande:

Bim på lördag 12/3 och det känns som vilken annan månad som helst här Rynkar på näsan

Jag har BIM en dag efter dig, känner exakt likadant... Haft lite mensvärk till och från under helgen dock vilket jag inte brukar få så tidigt, men min mens kan vara ganska oregelbunden så den kanske kommer lite tidigare den här månaden bara Rynkar på näsan
  • Emzor1

Hej tjejer, jag har skrivit här för några dagar sedan men skrev aldrig in mig i listan BIM 13/3 (tror jag?)

Detta är mitt och min mans första försök, jag har inte riktigt stenkoll på min cykel efter att jag tog ut min spiral men nu senast var den 29 dagar. 

Till saken hör - jag tog ett tidigt test igår som var så blankt som det bara kan bli, jag förklarade för min man att jag tyvärr inte tror det blir någon bebis den här månaden. 

Jag fick de typiska mensfinnarna, och mensvärken började i söndags (vilket är märkligt då den brukar börja 2 dagar innan min mens?), Men min man tror inte på testet jag tog igår utan är supersäker på att jag faktiskt är gravid.

Jag känner att jag kommer göra honom så besviken.. jag letar desperat efter symptom men tror tyvärr inte det tagit sig. Samtidigt känner jag mig så dum som mår dåligt över detta samtidigt som andra kämpat hur länge som helst och verkligen förtjänar en bebis!

Hur hade ni tänkt?

• Emzor1

Stort grattis till alla som testat positivt!!! Hjärta

Jag förväntade mig min mens igår alt. Idag men den lyser med sin frånvaro.. vi tog ett RFSU testa tidigt igår men det var så blankt som det kan bli.. 

När jag var ute med hunden idag trodde jag att jag fick mens då jag kände hur det blev blött (ursäkta för tmi), men det var bara väldigt rika flytningar vilket jag inte är van vid. När jag och min man satt i bilen förut bröt jag ut i tårar och storgrät i 1h helt utan anledning. 

Men testerna visar ju negativt, är jag skengravid? Har någon annan erfarenhet av det?

Just nu vill jag bara att mensen ska komma så att man kan börja om på nytt, testerna ljuger ju inte..

• Emzor1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-13 22:10:19 följande:
    Vad frustrerande det måste vara, men hoppet är verkligen inte ute bara för att du testat negativt idag. Testa imorgon igen med annat märke eller om två dagar ifall du lyckas hålla dig. Håller tummarna! <3
    Tack snälla för peppen Hjärta ska testa imorgon bitti med abblo tidigt test Glad
  • Emzor1

Testade imorse med abblo tidigt test, det ska ju mäta från 5 mui (?), Men det var tokblankt Rynkar på näsan får nog bara acceptera att mensen är sen för att jag så hemskt gärna vill vara gravid

• Emzor1

Kiiwii: kunde inte citera, fy vad jobbigt.. har du haft utebliven äl just den här månaden? Jag håller verkligen med dig, när det har gått såpass långt i cykeln så att man förstår att det inte blivit någon graviditet så längtar man bara efter mensen.

Jag hoppas verkligen det kommer igång för dig snart och att det blir ett plus för dig inom en snar framtid, helst igår!

• Emzor1
    Leopard91 skrev 2022-03-16 09:34:27 följande:

Bim idag men ingen mens i sikte inte heller ett positivt graviditetstest..
    Hoppet är inte borta förens mensen har kommit.. hur går det för er andra? 

Håller tummarna för dig!

Min mens kom idag, 5 dagar sent.. så jag har hoppat över till april tråden. Jag hoppas att alla ni andra får ett plus, det förtjänar ni Glad
Svar på tråden BIM mars 2022