• Holy93

BIM mars 2022

Jag klippte och klistrade lite bland datumen, så hoppas jag inte råkade ta bort någon, ber om ursäkt i så fall Glad
    Har ett barn sedan tidigare plus två bonusbarn. Min man vill gärna ha en fjärde innan han känner sig "klar", och jag vill gärna ha två egna dessutom

På något vis känns det som att något är tokigt efter förlossningen med mitt förra barn, då det gick på första försöket och nu är man inne på fjärde. Jag förstår ju att fyra månader inte är någonting alls egentligen.. Var nog bara tur första gången!
    Min man börjar bli till åren och han vill helst skynda på det hela innan han känner sig för gammal. Yngsta barnet är 6 månader nu så förstår att min kropp säkert vill vila lite, men vem har tid med sånt haha Drömmer

2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet 
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )
    7/3 Holy93 (4:e försöket, andra barnet)

• Holy93
    Cinapuffen skrev 2022-02-07 20:54:05 följande:

Uppdaterar listan. Glad

5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket )
    13/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )

Hann svara för långsamt haha
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket )
    7/3 Holy93 (4:e försöket, andra barnet)
    13/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
  • Holy93
    evelinagra1 skrev 2022-02-07 21:39:19 följande:

Blir så irriterad när det inte går att citera? lakritsen : jag skulle ljuga om jag säger att jag lever som vanligt även fast jag önskar att jag kunde göra det.. på dessa 14 månader vi försökt har jag inte druckit någon alkohol för tänk om jag skulle vara gravid eller tänk om det stör ägglossningen.. ja så har jag varit med allting som man inte ska göra/äta som gravid tyvärr och det är nog en stor del till varför det inte tar sig för oss.. jag är för stressad och tänker för mycket, men jag ska verkligen försöka denna månaden att leva mer som vanligt och inte tänka lika mycket trots att jag tar ägglossningstest och tempar. Jag köpte zink idag som jag och min sambo ska ta och utöver det så tar jag folsyra och även bidrottninggele denna månaden så vi får väl se om det ger något resultat.

En fråga till er alla, hur gör ni för att maxa chanserna? när och hur ofta ligger ni?

Jag själv lever på som vanligt. Med småbarn så stressar man mycket och vill hinna med mycket på dagarna. En kväll i veckan unnar jag mig själv ett eller två glas vin när mannen tar "ansvaret" över barnet på kvällen och natten (min egentid med lite vin och mitt intresse). 
    Sen säger jag oftast bara till när jag känner att ägglossning är på gång, t.ex att jag får ont i äggstockarna. Mer ligga blir det absolut då, min man förstår ändå hur våra kroppar fungerar.
    Utöver det tar jag bara folsyra extra och d-vitamin (på grund av vintern). Tänker att folsyra är bra OM man blir gravid :)
    Jag misstänker dock att på grund av att jag själv är väldigt lättstressad av mitt barn att det ställer till det. Vissa dagar vaknar den 4-8 gånger per natt och har tappat nappen etc, så jag sover dåligt nu på senaste tiden då jag 6 dagar i veckan tar barnet på natten. Skulle absolut behöva sova typ ett år i sträck men det är sånt man får ta ikapp sen tänker jag haha
  • Holy93

Ändrar min bim då mensen hoppade igång mycket senare, hoppas ingen försvann nu haha

5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )

5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 

7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)

• Holy93

Nu på eftermiddagen har jag riktigt ont i äggstockarna, oklart om det är höger eller vänster sida då det gör ont över hela nedre delen haha. Hoppas på ägglossning snart, nu blir det ligga av Tungan ute

• Holy93
    Pico skrev 2022-03-06 07:42:08 följande:

GRATTIS Holy93 Solig vilken dag är du på? har du haft några symtom?

Bim-4 så är tidigt, vart förstoppad de senaste dagarna och var förstoppad hela graviditeten med förra, så chansade och tog ett haha! Annars inga symptom än Drömmer
    Sambon sover så vet inte hur jag ska berätta än
Svar på tråden BIM mars 2022