• Fagelfri

BIM mars 2022

2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )

5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )

6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 

7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)

• Fagelfri

Är det bara för mig som familjeliv Plötsligt funkar skitdåligt!? Går ju inte citera något och sidan bara hakar sig när man försöker scrolla. Inte nog med att man inte blir grqvid, skitsidan funkar inte heller Obestämd

så nu fick jag nog ur mig all frustration efter den dumma mensen hehe.

ni som kämpat ett litet tag: hur gör ni för att hålla humöret uppe och inte bli besatta? Jag börjar bli knäpp. Vet att jag inte försökt så länge, detta är 6e försöket men är så nojig att jag och mannen kanske inte kan få barn ihop eller något annat hemskt haha. 

såg att du Kiiwii också stressade lite? Känne samma sak, åldern gör en nojig med?

• Fagelfri

MAKL och Cinapuffen det är skönt att ha någonstans att ventilera! förra månaden var jag lite mer off och jag tror kanske jag gör samma denna månad när ÄL passerat. Då mår jag bäst av att inte läsa alla andra som får plus utan försöker göra med min grej typ.

jag var innan pepp på att få komma igång med träning så varje icke gravid månad såg jag fyra veckors mer pigghet och träning att klämma ur kroppen. Men sen fick jag covid och blev sjukt trott en månad. men nu är det nya tag och våren närmar sig :) snart är det våran tur för oss alla. 

• Fagelfri

Grattis Lakritsen! 

denna månaden har jag försökt släppa hela grejen och bara se vad som händer. Men jag är sjukt pms-ig/hormonell och jag har fått väldigt känsligt luktsinne. Var på bio igår vilket var sjukt äckligt för allt luktade så starkt. Detta var ett tidigt tecken för mig i tidigare graviditet. så hoppet har tyvärr tänts :( och mina spotting som jag alltid har innan mens är tyvärr här precis som vanligt. Känner mig bara helt depp idag. Sjukt många dagar kvar till BIM (onsdag) men tar nog ett testa tidigt imorgon.

tror ni det är lönt att ta ett testa tidigt imorgon?

• Fagelfri
    flisan1989 skrev 2022-03-05 11:30:45 följande:

GRATTIS LAKRITSENS! {#emotions_dlg.flower}

Här är jag på ÄL +10, BIM-6 och negativt imorse.. väldigt tidigt dock. Lär väl säkert testa hela vägen fram till BIM om jag känner mig själv rätt

När har du BIM? Jag är på ÄL+9 och har BIM på onsdag men tänkte testa imorgon. Pendlar mellan hopp och förtvivlan :( testar du med sådana testa tidigt då? Jag har dem liggandes i skåpet och väntar :)
  • Fagelfri
    flisan1989 skrev 2022-03-05 11:51:23 följande:
    BIM på torsdag så dagen efter dig! Testade med test från gravidkollen vet helt ärligt inte om det är testa tidigt men de skulle kunna upptäcka rätt tidigt.. Förstår hur du känner! Och så är man inbillningssjuk också och känner av allt! Jag tror inte vi lyckades denna månad tycker mig ha för mycket pms känningar precis som förra månaden men hoppet är ju kvar ändå..

hur många testa tidigt har du? Tänker att morgonurinen imorgon kanske är något? Jag tänker lite att det är lite skönt att få ett negativt ganska tidigt så blir man mer inställd på det och mindre besviken samtidigt som positivt överraskad om det tar sig ändå!
    Hah ja sjukt vad man inbillar sig saker, helt hopplöst hehe. Oh tråkigt. Men pms-känningar KAN ju vara gravidhormoner också inbillar jag mig så jag håller tummarna :) ja jag har två testa tidigt så tänker att jag testar imorgon på morgonen. jag tänker precis som du att ett negativt testa tidigt mjukt förbereder en för besvikelsen när mensen kommer. Så man inte hinner bygga upp för mkt förväntningar?
  • Fagelfri

Skulle önska lite hjälp, är mer brydd nu än nånsin :/

så: testade ett testa tidigt idag. 10 dagar efter ÄL, mens på onsdag. Kan dock vara en till två dagar senare pga oregelbunden cykel.

läste testet efter rekommenderade 3 minuter. Ser ingenting. En halv minut senare ska jag slänga det och ser då en SVAG skugga som inte var där förr. Det är absolut inte ett positivt resultat för det var så svagt att det inte gick att fånga på kameran. Ibland syntes det på skärmen men så fokuserade den och då försvann strecket. Detta var såklart med god marginal inom de 10 min som är maxgräns för avläsning.

är det ett sånt spökstreck man hör om? KAN det vara för låga nivåer såhär nära mens? Eller ska jag tänka att det bara är ett späkstreck och fokusera på nästa mens?

bifogar också en bild på mitt negativa test för att ja. jag har blivit knäpp tror jag haha.där ser man då den svaga svaga skuggan?

• Fagelfri
    Cinapuffen skrev 2022-03-06 08:51:22 följande:
    Jag tycker mig ana en svag skugga. Är så svårt med de där testen tycker jag, just för att det så ofta blir spökstreck. Du kanske skulle testa ett sånt där CB digitalt early imorgon? Men som du säger, du har några dagar kvar till BIM, så hoppet finns kvar. Solig
    Men eller hur en skugga som är så sjukt svag. Och what!? Finns det digitala testa tidigt!?
  • Fagelfri
    MommyA skrev 2022-03-06 09:30:19 följande:

Bim-3 idag och negativt test. Är väl kört denna gången med. Förstår inte vad det är för fel Rynkar på näsan

Känner som du, man blir ju så ledsen. Och nu fick jag förhoppningar över en dum skugga som säkert inte betydde någonting blää. Men nån gång blir det vår tid! Hur länge har ni försökt?
  • Fagelfri

Pico: jag får spottings 5-9 dagar innan mens. Så jäkla segt och oroar mig också för att det ska betyda att något är fel men gyn menar att det inte är det :/

• Fagelfri

MommyA: 6e försöket nu. Vad tråkigt att höra om din avbrutna graviditet, måste varit tufft för er <3 nej man tröttnar ju på denna väntan :(

pico: hehe japp man hoppas in i det sista. så segt att småblöda så länge också. MEN jag minns sonens graviditet och då småblödde jag också precis som vanligt ända fram till mens men mensen uteblev. Småblödde några dagar till innan kroppen fattade att jag var gravid och då avtog det :)

• Fagelfri
    tovikan skrev 2022-03-06 16:45:10 följande:
    See absolut en skugga! Håller med ovan, testa digitalt! 
    Alltså jag kikar på bilderna nu och jag ser fortfarande en skugga, skönt fler ser den haha! Kan inte hålla mig så imorgon testar jag nog med ett till testa tidigt ej digitalt, (det är det jag har hemma). Visar det negativt inväntar jag snällt mens eller BIM innan jag kör ett vanligt digitalt. Alternativt så jagar jag imorgon runt på alla apotek för att hitta ett tidigt digitalt, lämnar inga garantier haha!

pico jag är en oerfaren testare så kan tyvärr inte ge svar men generellt ska man ju aldrig kolla på ett test efter utgången testtid då det kan bli falskt positivt samt att streck försvinner. Så ta ett nytt imorgon röstar jag för! håller tummar och tår :)
  • Fagelfri

Jag verkar ha fått min mens idag (lite oklart för småblöder ju så mycket hela tiden men mest troligt) två dagar för tidigt  samt ett ytterligare spökstreck på stickan. Och sänkt temp så mitt hopp är ute för denna månad :( lycka till alla ni andra <3

• Fagelfri

Flisan: nu blöder jag inte ändå Så kanske mensen inte kommit riktigt än. Inatt var tempen låg men när jag mätte imorse var den hög igen. Kan lägga in dagens test med. Får leta upp ett digitalt sen.

annars ses vi i april-tråden kanske, tråkigt det inte verkar tagit sig för dig!

• Fagelfri
    flisan1989 skrev 2022-03-07 14:47:22 följande:
    Är detta ett vanligt eller testa tidigt förresten?{#emotions_dlg.flower}
    Ett testa tidigt så därför känns det hopplöst. Syntes inte på bilden jag la upp av nån anledning men är ett grått svagt spökstreck. Utgår från att ett tidigt test ändå borde gett riktigt utslag om jag ska ha mens på onsdag-fredag. :( enda gravidsymtomet (som också inte kan vara pms lika väl liksom) är mitt känsliga luktsinne och att mat smakar konstigt?
  • Fagelfri

jag hänger kvar i gruppe än för min mens kom visst inte alls och tempen steg igen idag haha. Fattar ingenting. Men vad tror ni? Kan man ha fått negativt alt spökstreck/svaga positiva på ett sånt testa tidigt gravidtest två dagar innan BIM och ändå vara gravid?

symtom: kaffe är äckligt och känsligt luktsinne. Väldigt trött sen i fredags och la mig liksom 20.00 igår och sov hela natten haha. 

så min fråga är: eftersom testa tidigt inte gav starkare resultat två dagar innan BIM- är det kört då?please, blir knäpp haha! 

vill egentligen bara förinta hoppet så besvikelsen blir mindre när mensen kommer. men hoppet finns ju där och fladdrar :(

bifogar min troliga spökstreck från i söndags. det igår hade ett likadant spökstreck, varken svagare eller starkare.

• Fagelfri
    Pico skrev 2022-03-09 05:20:30 följande:

Jag tror att jag dör - är detta på riktigt? Gråter

Grattis Pico! Vad fantastiskt:)
Svar på tråden BIM mars 2022