Inlägg från: Butembobaby |Visa alla inlägg
  • Butembobaby

BIM mars 2022

Hej alla fina!
    Nu är det min tur att hoppa över från februaritråden. 

Tredje försöket nu på 2a barnet. 
    Hade MF första försöket, och förra cykeln var lite kaos. 

Hade sen ägglossning och sedan kom mensen bara 11 dagar efter. Jag brukar ha 14 dagar luteal fas.  Den var kort och liten till mängden, så hade förhoppningar om implantationsblödning. Men så verkar inte vara fallet då jag testar negativt fortfarande en vecka senare. 

Det positiva är väll då att jag har ägglossning snart igen :) 

BIM denna månad blir 10/3. 

• Butembobaby
    1/3 PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )
    5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )
    6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 
    7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    10/3 flisan89 (2a försöket första barnet)
    10/3 butembobaby (3e försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
  • Butembobaby
    evelinagra1 skrev 2022-02-19 11:40:05 följande:

hej på er,  jag har en fråga // Tungan ute när jag och min sambo har sex och han kommer i mig så känns det som att allt åker ut? Det gör det säkert inte men hur är det för er?

Jag vet att det antagligen bara är myt detdär med att ligga kvar en stund efter , men jag kör alltid på det ändå för att det känns som att det kanske ger sperman en större chans att komma fram. 

Jag brukar lägga lite papper mellan benen medan han drar ut den, och så ligger jag en stund efter och chillarGlad 
  • Butembobaby

Börjar känna att ÄL är på gång :) inget positivt test ännu, men äggviteflytningar och värk I äggstockarna gör mig hoppfull Glad brukade ha ÄL på dag 14, men de senaste 2 cyklarna har den kommit ett par tre dagar sent. Är på dag 13 idag. 

Tempar också, så kommer kunna se när det har skett iaf :) 

Spännande!

• Butembobaby

Fick glad gubbe i morse Glad

Vi fick till det igår, så känns bra. Vi kör på idag också och kanske i morgon beroende på om lusten finns. 

Har haft ÄL symptom i 2 dagar nu, så tänkte att det nog var på gång.

Hoppas på tredje gången gillt denhär månaden! 

• Butembobaby

Kul att vi är så många som verkar ha ÄL nu :) 

Det blir 2 spännande veckor i tråden nu!!

• Butembobaby

Känner mig lite nere nu.. fick ju positivt ÄL test igår på morgonen, hade sex på kvällen, och tempade fortsatt lågt i morse. Tror därför att själva ägglossningen varit idag. Jag hade hoppats på att vi skulle hinna ligga idag också, men hela dagen har gått till att köra bil. Och nu när vi kom fram till vårt hotell så sa mannen nej för att han var för trött. 

Jag är egentligen också för trött, för jag har kört bil i 5 timmar idag, men det känns så trist att missa äl dagen Rynkar på näsan

Han sade att vi kan ligga i morgon, men har svårt att se när vi ska hinna det med tanke på att vi bor på hotell med en tvååring och ska umgås med mina föräldrar hela dagen. Kanske på kvällen i så fall, men då har det ju gått typ 60 h sen positivt test. 

Hur som helst så vill jag ju såklart inte ligga med någon som inte vill, så nu får vi hålla alla tummar att ligget igår räckte. 

• Butembobaby
    evelinagra1 skrev 2022-02-26 10:14:36 följande:

jag förstår precis hur du känner. Några månader har min sambo inte heller orkat när man faktiskt ?behövt? ha sex.. och säger vi kan ta det imorgon har blivit så ledsen då och ja det känns ju också dumt för man vill ju såklart inte ligga med någon som inte vill men där o stunden känns det som att det är nu eller aldrig.. jag håller tummarna att det räcker att ni låg igår <3 spermierna ska ju leva flera dagar säger dom ju :) 

Tack
    Hjärta

Känns så skönt att höra att man inte är ensam. 
    Det är ju just detdär som gör att man känner sig lite ensam i hela bebisverkstan. Känns som lite bortkastad tid och pengar med alla ältest och tempnng när mannen sen endå inte vill ligga på äl dagen. 

Hur som helst så låg vi nyss iaf. Hade inte temphöjning i morse, så vem vet, äl kanske var idag i stället. 

Hoppas på både livskraftiga spermier och ägg för oss båda :) 
  • Butembobaby
    ems1991 skrev 2022-02-28 10:19:01 följande:
    Ja jag har provat cb digitala ägglossningstest med glad gubbe men förstår inte så mycket av ägglossningstest om jag ska vara ärlig. Det jag har läst är att mensen kommer 14 dagar efter ägglossning men det stämmer inte på min cykel. Dom två senaste månaderna när jag har fått glad gubbe på test så har mensen kommit 11-12 dagar efter det. Men då har det ju inte gått 14 dagar... och då brukar jag testa 5-6 dagar innan glad gubbe kommer också. Tycker det är lite svårt det där :)
    Längden mellan ägglossning och mens skiljer sig från person till person. 14 dagar är ett riktmärke beräknat på en standardcykel. Om du har 11-12 dagar är det helt normalt. 

Tiden mellan  ägglossning och mens kallas lutealfasen, och den brukar alltid vara lika lång. Det vill säga att din lutealfas är alltid 11-12 dagar, och du kan således räkna med att din mens kommer 11-12 dagar efter din ägglossning. 

Hoppas min förklaring hjälpte :) 
  • Butembobaby

Är så hormonell idag, det är verkligen sjukt hur mycket hormonerna kan påverka en. 

Min syster skickade en bild på min dotter som nyfödd, och jag började gråta när jag tänkte på hur skrynklig hon var precis i början Drömmer

Är på ÄL+ 3 idag, så det är på tok för tidigt för att vara graviditetsrelaterat, men endå spännande att veta att hormonerna funkar Oskyldig

Svar på tråden BIM mars 2022