• tovikan

BIM mars 2022

Hoppar in här :) Detta blir fjärde försöket för oss. Vi har en 2 årig son sedan innan. Är 32 år. Kört med lite ägglossningstester men vet inte om jag orkar denna gången. Det tog hårt när mensen kom då jag var säker på att jag var gravid så känns tungt. 

• tovikan

1/3 PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    1/3 Grodan90 (1:a försöket, 3:e barnet)
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )
    5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )
    6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 
    7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    10/3 flisan89 (2a försöket första barnet)
    10/3 butembobaby (3e försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    14/3 tovikan (4:e försöket, andra barnet)
     16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
    22/3 Loppster (2 försöket efter missfall, första barnet)
    26/3 Sarah90 (4:e försöket, andra barnet)

• tovikan

Jag tycker det ar sa jobbigt att halla pa och tanka pa nar agglossningen ar. Ar det bara jag som aldrig kanner for att ligga nar man "maste"? Kanns sa stressigt och allt jag tanker pa ar att nu far det fan bli barn har! Haha. 

Med min son (2 ar) gick det nar vi egentligen inte "ville". Tankte att vi hoppar over mars for vi inte ville ha barn i december, men sa lag vi en gang anda, och saklart sa blev han till. Nu i efterhand kanns det saklart lojligt att inte vilja ha ett decemberbarn! Det ar verkligen en san mysig manad att fa barn i och fylla ar (tycker jag hehe). Manaden innan han blev till sa lag vi nastan varje dag i 2 veckor innan och efter agglossning, men det blev inget for det. Kroppen kanner nog av stressen tror jag! 

Nu ar vi pa fjarde forsoket, andra barnet! Forsoker "chilla" och tanka att jag fan inte vill ha ett till barn sent pa aret, for da kanske det satter sig en liten goding ;) 

Haller tummarna for alla! 

• tovikan
    Laktrisens skrev 2022-03-05 06:49:59 följande:
    Är i chock!!! 
    Stort grattis!!! 
  • tovikan
    Fagelfri skrev 2022-03-06 08:36:50 följande:

Skulle önska lite hjälp, är mer brydd nu än nånsin :/

så: testade ett testa tidigt idag. 10 dagar efter ÄL, mens på onsdag. Kan dock vara en till två dagar senare pga oregelbunden cykel.

läste testet efter rekommenderade 3 minuter. Ser ingenting. En halv minut senare ska jag slänga det och ser då en SVAG skugga som inte var där förr. Det är absolut inte ett positivt resultat för det var så svagt att det inte gick att fånga på kameran. Ibland syntes det på skärmen men så fokuserade den och då försvann strecket. Detta var såklart med god marginal inom de 10 min som är maxgräns för avläsning.

är det ett sånt spökstreck man hör om? KAN det vara för låga nivåer såhär nära mens? Eller ska jag tänka att det bara är ett späkstreck och fokusera på nästa mens?

bifogar också en bild på mitt negativa test för att ja. jag har blivit knäpp tror jag haha.där ser man då den svaga svaga skuggan?

See absolut en skugga! Håller med ovan, testa digitalt! 
  • tovikan
    Loppster skrev 2022-03-08 23:43:34 följande:

Kiiwi: jag tror som dig, det blev nog ingen ägglossning häromdagen så därför försöker kroppen igen. Min mens och ägglossning är ju helt knäpp sen missfallet så antar att det kanske är därför men det är ju väldigt svårt att veta när man har bim nu. haft känningar I höger äggstock och ljumske ikväll så hoppas det är pågång iallafall. Blir ju väldigt mycket sex när äl sekretet aldrig vill ta slut. haha 

Jag hade likadant denna cykeln! Runt agglossning sa fick jag aggvite-flytningar som holl i sig ett par dagar. Sa vi korde pa de 3 dagarna. Sen kom de tillbaka efter 2 dagar! Sa da korde vi pa lite till haha. Vet inte vad det beror pa! Men aldrig hant innan.
  • tovikan
    Kiiwii skrev 2022-03-09 21:19:14 följande:

Nä jag har tidigare gånger inte testat förrän mensen varit sen men är väldigt otålig den här gången, hahah. Kanske beror på att det är sista bebisen och jag känner att jag måste bli gravid snart. 

Den här månaden har min cykel  betett sig så konstigt. Kanske är på äl+12 eller så blev det senare äl eller ingen alls Obestämd 

Kunde inte låta bli så gjorde ett gravtest nu ikväll efter att ha hållit mig några timmar, får ett väldigt svagt streck typiskt nog. Så nu får man ju lite hopp om att man kanske är gravid, haha. Men jag har fått supersvaga streck förut utan att vara gravid så jag håller hoppet nere ;)

Blir att somna tidigt för mig med och kanske våga testa imorgon, har dock bara ett digitalt test som jag hade tänkt spara till den dagen jag får ett streck jag känner jag kan lita på.. jaja. 

lycka till :)

Spannande!! Lycka till, och uppdatera oss garna nar du tagit digitalt. 

Sa roligt att folja alla! Grattis till alla som fatt pluss hittills. Jag har inte BIM forran pa tisdag nasta vecka sa ett tag till. Blev valdigt besviken nar det inte gick sist (och gangerna innan) sa forsoker inte att hoppas (eller kanna efter) for mycket denna gangen... lattare sagt an gjort!

• tovikan
    Cinapuffen skrev 2022-03-11 10:04:43 följande:

Vet ni tjejer, jag tog gravtest imorse, testlagret och RFSU. Såg ett väldigt svagt streck på testlagret och inget på RFSU. Så chansade och tog ett CB digital early. BIM -1 idag och det stod gravid!!! Skrattande Hjärta Plus Jag och sambon tittade tillsammans och han blev så lycklig! Det blir hans första barn. Bifogar bilder på testen.

Stort grattis!! Hade du några tidiga symtom? 
  • tovikan
    Loppster skrev 2022-03-12 11:47:27 följande:

Äl+ 6 idag. Känner ändå lite hopp denna Månaden. Brukar bara ha molvärk innan ägglossning och sen samma dag som mens men denna månaden så har jag haft lite molvärk varje dag sen ägglossning. Brösten är fylligare och ömma Bröstvårtor. tempen håller sig på 0.4-0.5 över varje dag. Även haft yrsel igår när jag reste mig upp för snabbt. 

hur går det för er andra? Hjärta

Det låter ju lovande! Jag har inga symtom alls och har bim-2 så antar att det inte tog sig denna gången (vart fjärde försök). Med sonen hade jag tydliga symtom redan en vecka innan bim, med onda brostvartor, humörsvängningar och molvark. 
  • tovikan
    Sophiee92 skrev 2022-03-13 11:05:11 följande:
    Tovika: hur går det för dig? Har du testat något eller väntar du tills BIM? Vi är nästan helt tajmade, jag är på BIM +2 idag.
    Jag har inte testat än! Är iväg tills imorgon så om inte mensen kommit då så testar jag. Hela dagen har jag haft som mensvärk, och varje gång jag gått på toa så har jag forvantat mig att se blod, men inte än. Men känns verkligen som mensen är på G. Hade jag haft andra symtom än molvark så hade jag nog vart mer hoppfull, men känns verkligen som innan mens. Iof kände jag mig gravid förra månaden så vem vet haha. Har du testat något? Så du hade Bim för två dagar sen? Eller om två dagar? 
  • tovikan
    Hoppas 2012 skrev 2022-03-13 23:49:05 följande:

Borde man kunna se plus på ÄLL+10 som norm? Eller vad är vanligast tror ni? Kört om man inte ser på ÄL+10-12 typ?

grattis till alla plus!!

Tror det ar pa gransen! Men beror nog mest pa hur lang din cykel ar. Jag plussade pa bim-3 med min son, vilket var AL+11. Min cykel ar oftast 28 dagar. Vissa plussar dock inte forran efter BIM, sa det ar valdigt individuellt, och tror definitivt inte att det ar kort om du inte ser ett strack pa AL+10-12! 
  • tovikan
    Sophiee92 skrev 2022-03-14 06:47:20 följande:
    Håller tummarna att det inte är mensen som är på g utan något annat! Jag har haft samma symtom som förra månaden , dvs mensvärk sen ca 1 vecka + trötthet och ömma bröst, men det visade sig ju bara vara PMS sist så jag vågar absolut inte hoppas på något annat denna månad... :( Inte testat än, vågar inte men kommer nog att testa imorgon om mensen inte dykt upp. Menade förstås BIM -2 igår haha, skrev fel. Du är BIM idag då väl? 
    Åh, hoppas på ett pluss för dig! Vilket försök är detta? För oss är det fjärde, så inte särskilt länge, men känns såklart som en evighet.

Det är så jobbigt att pms har samma symtom som innan man blir gravid. Det gör en tokig!

Jag har BIM idag eller imorgon. Hade en 27 dagars cykel förra månaden men brukar ha 28. Jag är livrädd för att testa haha, så tänker nog försöka vänta. Skriv om du tar ett test! 
  • tovikan
    Loppster skrev 2022-03-14 14:05:07 följande:

Tovikan och sophiee92: har ni några symtom? 

BIM idag men inga symtom förutom mensvärk. Så förmodligen mensen som är på G men håller hoppet uppe såklart :)

När har du BIM? 
  • tovikan
    Sophiee92 skrev 2022-03-14 13:21:32 följande:
    Men tack vad gullig du är! Jag hoppas så innerligt på ett pluss denna gång men avfärdar tanken hela tiden med ?varför skulle hända mig...? speciellt efter förra månadens stora besvikelse. Minns att vi pratade då också då vi verkar ha BIM precis samtidigt. Vi är på försök nr 6, inga barn sen innan och det känns som en hel evighet även här :(( 

Jaaa hur kan naturen ha bestämt att det ska vara så liksom! Blir så otroligt påfrestande varje månad,

Ah förstår! Ja nu såhär nära BIM är det verkligen läskigt att ta test, man vet liksom att det borde synas om man var gravid. Absolut det gör jag! Detsamma till dig! Jag kommer att testa imorgon bitti om mensen inte dykt upp innan.
    Usch ja förra månaden var tuffast :( förhoppningsvis är det vår tur snart och vi slipper denna jobbiga väntan! 
  • tovikan
    Loppster skrev 2022-03-15 16:43:50 följande:

äl+9 idag. Hade molvärk sent igårkväll. Nästan som små hugg? Idag har jag haft dovt illamående sen jag steg upp och öm i ryggen. Försöker tänka att jag inbillar mig och att det inte är symtom så jag inte blir besviken. tänker nog hålla mig ifrån att testa tills dagen efter Bim. 

Spännande! Hur länge har ni försökt? Hoppas på pluss!
    Jag har Bim+1 idag och ännu ingen mens. Har ibland lite oregelbunden mens så kommer den inte imorn så testar jag på torsdag (bim+3)
  • tovikan
    Sophiee92 skrev 2022-03-16 19:40:37 följande:
    Yes jag testade igår morse, tokblankt, och någon timme senare kom mensen med buller och bång... :( orkar inte logga in alls igår men känns lättare nu igen.
    Hur har det gått för dig?? 
    Nej vad trakigt :( Forstar att det ar jobbigt, det finns inget varre. 
    Jag har inte testat an. Vantar pa mensen och det kanns som att den ar pa vag, men man lever ju pa hoppet sa klart.
  • tovikan
    Sophiee92 skrev 2022-03-16 20:21:12 följande:
    Ja verkligen :( tillslut efter tillräckligt många misslyckade försök känns det som att det aldrig kommer att gå... Försöker dock tänka positivt och fokusera på nästa månad igen <3 Men guuud det låter ju super hoppfullt! När tänkte du testa? 

Usch, jag vet precis :( Snart ar det er tur!!

Jag tankte vanta att testa till fredag morgon (bim +4). Har lite oregelbunden cykel, oftast 27-28 dagar men ibland 30, sa tanker att om mensen inte kommer pa fredag sa finns det en chans i alla fall.

• tovikan
    Sophiee92 skrev 2022-03-17 06:46:53 följande:
    Tack <3
    Ah okej :) så himla starkt att du klarat att vänta såhär länge tycker jag. Skriv när du testat imorgon! 
    Där kom mensen även för mig! Tråkigt såklart men Känns ändå ok denna gången, och hoppar så småningom över till april-tråden. 
  • tovikan
    Loppster skrev 2022-03-17 15:04:21 följande:
    Åh så tråkigt Hjärta hoppas nästa månad är er. 
    Tack! Hoppas du far ditt pluss denna manaden!
Svar på tråden BIM mars 2022