Inlägg från: Kanelkringla |Visa alla inlägg
  • Kanelkringla

BIM mars 2022

2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )

3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet) 

hoppar in här också! Jag är osäker på när min mens är beräknad.. beror lite på när min ägglossning kommer! Jag testar bidrottningsgele denna månaden! får se om de hjälper nåt ;) 

• Kanelkringla

alltså FL är så dåligt kan knappt Aldrig citera någon av er. Men en varm kram till dig pico! Förstår att du undrar och funderar om det påverkade missfallet men som du säger, lika bra att inte grotta ner sig i det utan blicka framåt <3 kan ju ha varit något helt annat som inte går att påverka! <3 

hörni, jag äter två stycken tabletter Av  mitt val kvinna. Räcker folsyran som är där i?

• Kanelkringla

Jag lever med som vanligt men försöker tänka på att äta mer frukt och grönt. Jag är rätt enformig i min kost. Jag har dragit ned kaffet lite också. dricker Ingen alkohol. jag käkar mitt val kvinna, bidrottningsgele, d-vitamin samt omega 3. jag äter inte fisk så behöver lite extra tillskott! 

• Kanelkringla
    MariaNathalie skrev 2022-02-08 11:43:22 följande:

Hej tjejer 

vilken pepp och läsa alla inlägg. 
    vi är på försök 4 nu. Jag är smått stressad då jag fyller 40 i maj. Har 2 barn sen tidigare födda -10 och -13 och blev gravid på första försöket med dem.

Nu har jag en ny man och vi vill ha barn tillsammans.
    vi fick missfall i nov och det va första Försöket då. Vi har blivit gravida för 2 år sen men gjorde abort Då för det va inte rätt läge då. Så att vi kan bli gravida är gott att veta iaf.

Förra månaden så körde jag På bidrottninggele men den gjorde att jag fick mellanblödningar som jag aldrig haft tidigare. och min äl Kom eN vecka senare. så slutade med dem. 

Den här månaden har jag laddat upp med rosenrot, folsyra, b12, b6, magnesium och zink. Min man får samma coktail fast utan folsyra. 
    vi har boostat med ännu nyttigare kost mer proteiner och  promenerar 30 min varje dag. 

har tagit rosenrot 2 dagar nu och jösses vilken mirakel tablett. känner mig lugn harmonisk skärpt och pigg . Sen att veta att den boostar fertiliteten Oxå är ju bara ett stort hurra. 

Nu håller vi tummarna tjejer att vi plussar massor i mars 

Hej! jag Håller tummarna nu för ditt fjärde besök! Det blir försök nummer fyra för mig också! 

synd att bidrottningsgele påverkade så att du fick mellanblödningar och senare ägglossning. Hoppas inte det blir samma för mig! Ville ju ha tidigare ägglossning haha! 

• Kanelkringla
    Kanelkringla skrev 2022-02-08 13:23:50 följande:

Hej! jag Håller tummarna nu för ditt fjärde besök! Det blir försök nummer fyra för mig också! 

synd att bidrottningsgele påverkade så att du fick mellanblödningar och senare ägglossning. Hoppas inte det blir samma för mig! Ville ju ha tidigare ägglossning haha! 

Inte besök utan försök ska de stå haha
  • Kanelkringla
    MariaNathalie skrev 2022-02-08 13:47:20 följande:

Kanelkringla. 

tack 

ja det va min förhoppning också att få tidigare ägglossning. Blev tvärtom. 

håller tummarna att det blir tvärtom för dig. 

i mars plussar vi <3

Ja vi håller tummar och tår <3 hur har ni andra gjort med kaffe om ni dricker det? Dragit ner på kaffedrickandet eller slutat helt? Morgonkoppen är ju så god ;)
  • Kanelkringla

Typiskt nu har sambon här hemma fått covid! Han har hög feber, hosta och förkylning! Så nu blir det inte mycket liggande! men som tur är jag bara på cykeldag 8! Äl lär inte komma riktigt än! :) 

• Kanelkringla

Cykeldag 14 idag inga tecken på ägglossning ännu! Dock fick jag ju äl cd 22 förra gången! Testar bidrottningsgele för att se om cykeln blir kortare men troligtvis inte:) hoppas inte den blir längre bara! Den här månaden är vi på gång med att köpa ett hus så har Inte haft så mycket tankar på att bli gravid. Ganska skönt att fokus varit på något annat någon vecka haha! 

• Kanelkringla
    flisan1989 skrev 2022-02-20 11:34:25 följande:
    Ja! Ser ut som det är på gång, härligt! Har fortfarande inget utslag på mina men väntar tålmodigt. När på dagen tar du dina?
    vilken dag är du på cykeln? den Kommer snart för dig också! Jag brukar ta mellan 10 och framåt kvällen sen!
  • Kanelkringla

Cinapuffen: jag har med kört med clearblue ägglossningstest men jag fick blinkande smiley i fleera dagar men aldrig fast gubbe. så trodde det var kört den månaden! Men det visade sig att min äl kom mycket senare! kanske samma för dig?:)

• Kanelkringla

Flisan1989: då kommer det säkert snart ska du se! Jag har de senaste månaderna fått längre Cykler. så idag är jag på cd 18! Förra månaden fick jag äl på cd 22 och månaden innan det på cd 24:)

• Kanelkringla
    Kiiwii skrev 2022-02-21 18:16:26 följande:

Cd 15 och ingen äl än, så denna månad kommer det inte gå nåt vidare känns det som :/ Måste beställa hem fler ÄL-test för nu är snart stickorna slut. Jag blir så less, ena månaden får jag tidig äl och massa symtom och nästa månad noll känningar. Tråkigt att gå o vänta på den förbaskade ägglossningen haha. Har mkt flytningar, blir blött och fuktigt men inga ÄL-flytningar än, kom igen kroppen. 

Den kommer Håll ut! Jag fick positivt ägglossningstest idag på cykeldag 19!! testat Bidrottningsgelé denna månaden. har fått positivt utslag på cd 21 och 24 månaderna innan. Så lite kortare denna gången! :) så på Cd 15 är det inte kört än!
  • Kanelkringla

Äl + 6 idag! bim på söndag! Känner inga symtom, möjligen lite ömma bröst men kan va inbillning också för jag går och klämmer på dom hela tiden för att se om de är ömma haha! Skrattande

• Kanelkringla

Äl + 8 idag, 4 dagar till bim! Inga symtom ännu förutom inbillningssymtom Haha! Hur tidigt brukar ni börja testa? Två senaste cyklerna har jag väntat till bim men är otålig som tusan nu!! 

• Kanelkringla

Testade imorse men det var negativt! men ska inte ha mens förens söndag/måndag så lever på hoppet om att det är tidigt än:)

• Kanelkringla
    Kiiwii skrev 2022-03-03 13:16:25 följande:

Jag räknar alltid ut BIM utefter när jag hade ÄL. Jag får alltid mens 12 dagar efter ÄL, när jag inte varit gravid förstås, haha. 

Om du är på ÄL+10 idag skulle jag räkna BIM 7/3 om du har 14 dagars lutealfas (standard). Men det beror ju på vilken dag du fick ÄL? 

Jag får också alltid mens 12 dagar efter äl! Jag är på äl + 9 och testade negativt imorse! :( men är ju fortfarande lite tidigt så lever på det! ;)
  • Kanelkringla
    Laktrisens skrev 2022-03-03 18:17:47 följande:

bim På lördag. Mår konstigt. Huvudvärk, trött o känns som jag håller på att bli sjuk. hade samma symptom förra graviditeten. Men vågar inte hoppas ngt.
    kommer nog iaf testa ikväll eller imorgon..

Låter lovande!!! håller tummarna <3
Svar på tråden BIM mars 2022