• ems1991

BIM mars 2022

Hoppar in och gör er sällskap på vårt sjunde försök. Börjar bli lite deppigt nu när mensen kommer månad efter månad. Trodde verkligen vi skulle få till det sista ägglossning men mensen kom i måndags så vi fortsätter att ligga :) Min mens är fortfarande lite oregelbunden men BIM borde vara 12/3. Ska bli kul att få följas åt tillsammans med alla er :)

• ems1991
    Melsson skrev 2022-02-16 15:58:22 följande:
    Håller med dig, blir vårt 6:e försök och jag trodde typ jag skulle vara gravid efter första försöket......Tiden efter ägglossning går man ju verkligen och känner efter minsta lilla symptom med..Man blir galen :P har du ätit preventivmedel innan så det är därför du har oregelbunden mens?
    Samma här, jag trodde jag skulle typ bli gravid direkt jag slutade med mina neovletta piller och trots ägglossningstest så trodde jag att men nu har det väl tagit sig men nej, tyvärr inte än. Men visst är det så att man efter ägglossning går och känner efter symtom :) Har ätit Neovletta i 15 år och ja, mensen kommer ibland på dag 25 till dag 29. Så det är svårt att veta när jag har ägglossning tycker jag eftersom jag inte känner något speciellt då heller :)
  • ems1991
    MommyA skrev 2022-02-22 10:22:26 följande:

Äl för mig idag, fick två tydliga streck på äl testet igår. Så äl blev senare denna månad. Har ingen koll alls känns det som. Ibland är cykeln regelbunden och ibland inte. Tycker det ändras varje månad. Orkar inte ligga mer denna månad. Men får bli idag såklart och imon med. Flört äl borde väl ske om man känner av det? Blir fundersam om jag ens släpper nåt ägg. Men är väl jag som tänker för mycket.. 8 försöket nu! 

Tänker precis som du då vi har haft mycket samlag när jag har smiley på cb ägglossningstest och inget verkar hända.. försöker väl ännu en gång!
  • ems1991
    Stinajohannas skrev 2022-02-27 19:04:58 följande:

Hej alla! Har hängt i februari tråden innan men mensen sa hej imorse :?( så nu blir det ett försök till i mars . Är de någon här som också har slutat med p-piller efter många år som är inne på försök 2 nu ? <3

Jag slutade med p piller i augusti efter 15 år och ännu har det inte hänt så mycket hos oss. Min mens är oregelbunden och kommer allt från dag 25-29 så jag har inte så jätte bra koll på ägglossning men hoppas det ska ta sig snart :)
  • ems1991
    Stinajohannas skrev 2022-02-28 09:58:53 följande:
    Ja okej , nej precis man har Ju hört att de kan ta tid för ägglossningen att komma tillbaka. Jag fick en blödning efter avslut med p-piller som Höll sig i 7 dagar men var inte som mens utan blödde pytte lite . Nu igår precis 28 dagar efter kom en riktig mens. Så jag håller tummarna att kroppen är på g och ägglossning sätter i gång haha . Har du använt dig av ägglossningstest?
    Ja jag har provat cb digitala ägglossningstest med glad gubbe men förstår inte så mycket av ägglossningstest om jag ska vara ärlig. Det jag har läst är att mensen kommer 14 dagar efter ägglossning men det stämmer inte på min cykel. Dom två senaste månaderna när jag har fått glad gubbe på test så har mensen kommit 11-12 dagar efter det. Men då har det ju inte gått 14 dagar... och då brukar jag testa 5-6 dagar innan glad gubbe kommer också. Tycker det är lite svårt det där :)
  • ems1991
    Butembobaby skrev 2022-02-28 10:27:44 följande:
    Längden mellan ägglossning och mens skiljer sig från person till person. 14 dagar är ett riktmärke beräknat på en standardcykel. Om du har 11-12 dagar är det helt normalt. 

Tiden mellan  ägglossning och mens kallas lutealfasen, och den brukar alltid vara lika lång. Det vill säga att din lutealfas är alltid 11-12 dagar, och du kan således räkna med att din mens kommer 11-12 dagar efter din ägglossning. 

Hoppas min förklaring hjälpte :) 
    Okej ja men tack. Då förstår jag nog lite mer. Har hela tiden trott att ägglossningstestet har ljugit och att jag inte alls haft ägglossning när glad gubbe menas eftersom det aldrig har gått 14 dagar till mensen kommer. Men tack för bra info :) 
  • ems1991
    Stinajohannas skrev 2022-02-28 10:30:00 följande:
    Nej jag har inte heller förstått mig på dedär.. blir Ju också som dyrt att hålla på att köpa ägglossningstest hela tiden. jag använder mig av en app där jag Trackat min mens och den ger ett ungefär på ägglosning och fertila dagar. så har bara kört på på dom dagarna haha Cool hur ser det ut för dig denna månad då ? 
    Okej ja jag har också en app men tycker inte den stämmer in riktigt. Har lagt in dom senaste menserna och då ska den ju bli ett snitt när den räknar ut nästa mens och ägglossning. Enligt den appen hade jag ägglossning i fredags 25/2 men har kollat ägglossningtest sedan i torsdags och glad gubbe kom först igår kväll. Så enligt testen har jag ägglossning i detta nu. Synd bara att både jag och sambon ligger i covid, haha 
    Hut ser din månad ut? :)
  • ems1991
    MAKL skrev 2022-02-28 10:34:48 följande:

Ems1991: (kan inte citera) när du får glad gubbe på ägglossnings testen så släpper ägget 24-36 timmar efter det så bara för att du har ett positivt test (glad gubbe) så betyder inte det att du har ägglossning just då utan som sagt några timmar framåt. Då har du säkerligen ännu kortare tid mellan ägglossning och mens än 11-12 dagar. Mellan 10-16 dagar från ägglossning till mens tror jag anses normalt, men är den kortare än det så kan det bli svårt att lyckas bli gravid då äggen inte har mycket tid på sig att hinna fästa.

Okej, ja det är lite olika det där när min mens kommer. I december kom mensen på dag 26, i januari på dag 29 och nu i februari på dag 27. Är det fler som har det så?
  • ems1991
    Stinajohannas skrev 2022-02-28 10:54:48 följande:

Ems1991-  ne de stämmer ju verkligen inte med appen då.. kanske värt att prova ägglossningtest haha . på Mig har dock appen stämt väldigt bra med när jag ska få mens! Men Huvva.. ni får krya <3  ja jag är på dag 2 av mens nu.. så längtar bara tills de är över haha , sen är de bara att köra igång :))) 

Tack så mycket :) Det har iaf vänt för oss nu för nu är vi feberfria iaf :) Det känns som lite mensvärk i magen idag så det kan nog stämma att jag har ägglossning idag eftersom glad gubbe kom igår. Får se om vi är så pass pigga att det händer något haha :) <3 Känner igen den där känslan när man har mens, man vill bara sluta blöda så man kan börja :) 
  • ems1991
    MAKL skrev 2022-02-28 11:04:12 följande:

Ems1991: Att cyklerna variera med någon dag hit eller dit som det verkar för dig räknas som en regelbunden menscykel. Min cykel är oftast på 27 dagar men det har hänt att den ibland är en dag tidigare eller senare. Så det är helt normalt.
    Det som då händer är att du har ägglossning någon dag tidigare eller senare vilket gör att det inte är tillförlitligt att gå efter en app för att veta när du har ägglossning, utan appen förmodar att din cykel är prick likadan varje cykel.

Tack för bra svar. Har nu lärt mig vad en lutealfas är för något. Har inte varit så insatt i cykel innan :) Men då stämmer cb digitala test då glad gubbe kom igår och nu känns det som lite mensvärk vilket då betyder att ägget släpper eller är på väg att släppa? När är bäst att ha samlag då? :)
  • ems1991

Bim på lördag 12/3 och det känns som vilken annan månad som helst här Rynkar på näsan

• ems1991
    Cinapuffen skrev 2022-03-07 12:44:47 följande:
    Samma här. Vissa dagar är jag säker på att jag är gravid och vissa dagar är jag säker på att jag inte är det. Känns som att tiden går sååå sakta! Skrikandes
    åh ja. Och jag vågar inte börja testa heller för då blir jag bara ledsen Rynkar på näsan
  • ems1991

BIM-4 tog precis ett gravtest från testlagret som var negativt såklart. Vet inte om man ska fortsätta hoppas denna månad eller ge upp

• ems1991
    Dalkulla17 skrev 2022-03-08 17:52:44 följande:

Hej!

Ny på familjeliv med Bim någongång mellan 18-25 mars (oregelbunden cykel) och har troligtvis haft ägglossning någon av de senaste dagarna.

Kör ägglossningstester både via clearblue digitalt och RFSU senaste dagarna bara för att få koll på min cykel. Har haft glad gubbe/positivt fem dagar i rad nu med clearblue digitalt medan RFSU har visat två tydliga sträck hela veckan men ingen av gångerna har streck nummer två varit minst lika starkt som det första. Alltså visar rfsu bara negativt. 
    Någon som har varit med om liknande? Blir galen hur jag ska tolka detta ????

Hej och välkommen! Jag har aldrig använt mig av RFSU utan jag har använt cb ägglossningstest dom senaste månaderna och har verkligen kört på när jag har fått glad gubbe och dagarna efter det. Hittills har det inte fungerat tyvärr. Tycker det är lite svårt att avgöra när ägglossningen kommer. Om den kommer dagen efter man har fått glad gubbe eller flera dagar efter. Tycker det där är svårt att veta när ägget verkligen släpper 
  • ems1991

Det börjar närma sig mens här. BIM-2 och tog ett gravtest från testlagret och hur mycket jag än vill leta så ser jag bara ett streck. Har aldrig använt mig av testlagrets stickor förut men kan ändå tänka mig att så här nära BIM skulle det väl ge utslag om det var något så blir säkert april tråden för mig också. Tänkte iaf prova apiforce till nästa cykel som jag läst gott om. Det lär ju inte kunna skada iaf :)

• ems1991
    Cinapuffen skrev 2022-03-11 10:04:43 följande:

Vet ni tjejer, jag tog gravtest imorse, testlagret och RFSU. Såg ett väldigt svagt streck på testlagret och inget på RFSU. Så chansade och tog ett CB digital early. BIM -1 idag och det stod gravid!!! Skrattande Hjärta Plus Jag och sambon tittade tillsammans och han blev så lycklig! Det blir hans första barn. Bifogar bilder på testen.

Stort grattis! :)
  • ems1991

Jag hoppar ur här då min mens kom igår på BIM dagen. Lycka till alla :)

Svar på tråden BIM mars 2022