• Melsson

BIM mars 2022

Lägger till mig också då mensen tyvärr kom idag....SUCK. Någon mer än jag som börjar få lite åldersnoja? (är 33 år)

1/3 PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )

5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 

6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )

6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 

7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
    23/3 flisan1988 (2a försöket, 1a barnet)

• Melsson
    Cinapuffen skrev 2022-02-15 12:50:32 följande:
    Nja, nojig vet jag inte om jag är. Men blev 40 år i januari och inser ju att det kanske inte kommer gå. Just pga min ålder som jag och pojkvännen "fick lite bråttom". Drömmer Han blir 28 i år, så han har egentligen inte bråttom. Tungan ute Men han är jättepepp och förväntansfull. Det blir hans första barn.
    Åh vad skönt att du är lite chill..Men du har barn sen innan? Gick det "smidigt" med dom? 

När vi började med "barngörandet" tänkte jag att jag inte alls skulle bli en sån där hysterisk person...men man blir ju helt besatt?? Jag har sånt sjukt kontrollbehov med och är ju såå jobbigt att man inte kan ha kontroll på detta!!
  • Melsson
    Cinapuffen skrev 2022-02-15 13:46:24 följande:
    Jag har två pojkar som blir 10 och 14 i år. Dom blev till på första försöket båda två. Jag och exet sa då att om det blir så blir det, och det blev det direkt. Men då var man ju en del år yngre. Tyst Att jag är chill nu kanske är just för att jag redan har barn. Men nu när vi bestämt oss för ett gemensamt barn så vill man ju verkligen att det ska gå vägen. Obestämd Min mamma fick min lillasyster utan att det var planerat när hon var 40, en liten sladdis. Så jag hoppas jag fått hennes gener. Hjärta

Jag känner verkligen igen mig i det du säger, är oxå kontrollfreak! Haha! Känns som att man vill testa varje dag! 
    Åh spännande att se om det blir första försöket nu med då???? 

ja jag kan tänka mig att man blir lite mer chill när man redan har barn på grund av att man vet att kroppen ?funkar?. En annan är ju lite orolig att man inte kan bli gravid osv! Sen blir det kanske lite extra nu såklart när du ska skaffa barn med en ny osv! låter ju som du har bra gener iaf;) 

ja herregud, tycker det är så jobbigt detta att inte kunna planera. Jag skulle ju liksom ha en bebis nu 2022, men det börjar se lite mörkt ut med det????
  • Melsson
    ems1991 skrev 2022-02-16 13:28:44 följande:

Hoppar in och gör er sällskap på vårt sjunde försök. Börjar bli lite deppigt nu när mensen kommer månad efter månad. Trodde verkligen vi skulle få till det sista ägglossning men mensen kom i måndags så vi fortsätter att ligga :) Min mens är fortfarande lite oregelbunden men BIM borde vara 12/3. Ska bli kul att få följas åt tillsammans med alla er :)

Håller med dig, blir vårt 6:e försök och jag trodde typ jag skulle vara gravid efter första försöket......Tiden efter ägglossning går man ju verkligen och känner efter minsta lilla symptom med..Man blir galen :P har du ätit preventivmedel innan så det är därför du har oregelbunden mens?
Svar på tråden BIM mars 2022