Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Anonym (Uppdelat igen) skrev 2022-02-08 23:44:29 följande:
    Nyss hade ni ju förspel och det var då du fick orgasm. 
    Jag svarade att förspel är också sex. Samlag är också sex. 
    En annan sa (kanske i den andra tråden som tillslut bara handlade om dig)- om du säger samlag istället för sex kanske det blir lättare för oss att förstå att du inte kommer under själva samlaget. För du kommer ju under "förspelet" som .....också är sex! 

Nu tror jag att du bara driver med oss eller helt enkelt vägrar att ta till dig att en hel hög människor försöker förstå och komma med råd. 

vi har långt förspel ibland, typ ett par gånger per år och då har jag fått orgasm. jag förstår inte varför du tänker att jag skulle driva med folk? 

• Anonym (Undrar)

Ni säger jag ska se till att ha långa förspel? Men ska jag tvinga min partner till långa förspel? Han är inte så förtjust i just förspel 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Mens?) skrev 2022-02-09 09:46:11 följande:
    Men om alternativet är inget sex alls mer än 1 gång i månaden tror jag nog han omvärderar det.
    Jag vet inte, han verkar inte ta illa upp av att jag inte vill ha sex oftare
  • Anonym (Undrar)

Fejkar orgasm har jag bara gjort några gånger, men annars så är jag rätt tyst under sexet, han har aldrig sagt något om det? 

• Anonym (Undrar)

Självklart kan jag fråga om han vill ha längre förspel, troligtvis vill han inte det. Jag vet inte heller om jag vill ha det då jag uppskattar att sexet går fort. Jag ska ta upp att jag inte vill att han byter ställning hela tiden och att det inte gör något för mig om han får orgasm fort. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (lina) skrev 2022-02-09 12:06:57 följande:

Säger att jag mår illa. En gång tjatade han till sej ändå så jag körde fingrarna i halsen när han inte såg och spydde på honom för att sedan gå och lägga mej i soffan.
    Han har aldrig ens frågat två gånger efter det:)

Haha helt underbart ju! 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Nils) skrev 2022-02-09 13:57:25 följande:

Nu är jag kanske naiv men jag inbillar mig att de flesta av oss har ett sexliv som inbegriper båda, man har sex eftersom båda har någon slags behållning av det.

Närhet, bekräftelse, tillfälle att visa ömhet eller bara njuta hejdlöst av varandra.
    Grundar sig på en omtanke om sin partner men också att båda förstår och vet vad partnern vill/tycker om. Där finns kommunikation.

När jag läser ditt svar så får jag snarare intrycket att han är helt okänslig och bara vill tömma och du tycker det är helt okej men att han håller på för länge.
    Är det korrekt uppfattat?
    Är det så han också uppfattar ert sexliv?

Han är inte helt okänslig. Jag ska ta upp med honom att jag inte vill att han byter ställning hela tiden för jag tycker som sagt det är obehagligt/jobbigt. Jag vill ju gärna att vi bara kör en ställning och att han inte byter ställning så fort han är nära att komma. 
  • Anonym (Undrar)

Har pratat med honom, frågade varför han byter ställning hela tiden och det är för att han inte vill komma för fort. Men jag sa att det inte gör något om han kommer fort och hellre bara att vi kör en eller två ställningar. Så jag tror sexet blir bättre nu. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Kommunicera!) skrev 2022-02-10 15:13:26 följande:
    Bra att ni börjar prata, men har du framfört att du vill ha mer förspel?

Det ligger väl även i ditt intresse att det ska bli bra, inte bara att få det överstökat så snabbt som möjligt? 

jag är nöjd med om sexet går så snabbt som möjligt 

• Anonym (Undrar)

Jag har ju aldrig fått orgasm eller tyckt sex varit särskilt skönt. Därför vill jag gärna att sexet är avklarat snabbt. Min partner kan ju komma fort men han har valt att inte göra det, men pratade med honom och han sa att han gärna kan komma fortare än vad han har gjort tidigare 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-11 12:51:20 följande:
    TS, du har ju startat flera tidigare trådar om din kille och er relation. I några har du skrivit att du inte är attraherad av din kille och inte heller är kär i honom och att han vet om detta, men att du vill fortsätta vara tillsammans med honom för att få trygghet. Det verkar vara där skon klämmer. I många trådar har du fått råd om hur du kan förbättra ert sexliv, genom t.ex. att prata med honom eller smeka dig själv till orgasm, men genom dina svar så blir det alltid uppenbart att du är helt ointresserad av att förbättra ert sexliv. Och det är ju inte så konstigt om problemet är att du inte är vare sig attraherad av honom eller kär i honom.

Du och din kille har en väldigt märklig relation. Du vill fortsätta vara tillsammans med honom trots att du saknar känslor för honom, och han vill fortsätta vara tillsammans med dig trots att han vet att du inte är kär i honom. Men detta har ni ju valt själva. Jag tror att ni få fortsätta som ni gör med sexet - en gång i månaden och att du inte njuter utan bara ställer upp för att behålla honom.
    Va? Jag är kär i min kille. vart har du fått allt ifrån? Har du förväxlat mig med någon annan ts kanske? 
  • Anonym (Undrar)

Jag är kär i min kille. Jag är inte jättetänd på honom, men han är en otroligt snäll och fin kille. Jag är hellre tillsammans med en snäll och gullig kille jag inte är jättetänd på än en elak kille som jag är sjukt attraherad av. 

• Anonym (Undrar)

Ja jag har alltid känt att jag vill ha sex överstökat. Har liksom aldrig tyckt att sex varit skönt. Därför jag tycker om när en kille kommer fort för då är sex snabbt överstökat 

• Anonym (Undrar)

Jag är kär i honom och kanske lite attraherad, men jag är sällan sugen på sex. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Kommunicera!) skrev 2022-02-11 13:43:56 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 13:41:25 följande:

Jag är kär i honom och kanske lite attraherad, men jag är sällan sugen på sex. 

Det kanske kan vara så att du är asexuell? 

Ja kanske, jag är ju sugen på att onanera men inte ha sex. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-11 14:25:59 följande:
    Du kallade dig asexuell i en av dina andra trådar. Varför försöker du inte hitta en kille som också är asexuell? Och varför tror du att alla attraktiva killar är elaka?
    Så fort jag har träffat en attraktiv kille så har han haft en dålig personlighet. Nu går jag mer på personlighet och sen om jag tänder på killen eller inte är sekundärt
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 15:07:47 följande:
    Förstår dig fullständigt och jag tycker också det är konstigt varför vi som kanske inte gillar sex inte ska kunna få ha ett förhållande? Jag har sagt till min kille att det är okej om han vill ha någon vid sidan om, bara för själva sexet då.

Men vill såklart inte att han ska bli kär i nån annan. Svårt  // Obestämd

Ja killar har ju ett behov av att ha sex. men han vill inte ha sex med någon annan eller vad? 
Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?