Baconpie skrev 2022-03-26 08:36:29 följande:
Hej!
Förstår känslan, snart 2 år för oss med. Varför behövde du pausa?
Jobbigt med så oregelbunden cykel, framförallt när man är så beroende av att veta när ägglossning sker. Hur gör du för att hålla koll?
Oj vilken lång väntetid på IVF! Var i landet är detta?
Ja det är riktigt tråkigt när tiden går och inget händer, men jag försöker leva på och göra roliga grejer, har lovat mig själv att inte ?sluta leva? bara för att jag går igenom det här, ibland Är det ju svårt dock?
Vet egentligen inte varför jag skulle pausa men min läkare sa att jag ska ta Letrozol totalt 6 ggr och nu de sista två gångerna ska jag bara ta dem varannan cykel, antagligen på grund av att det kan blir ?överstimulans? eller vad man ska kalla det.
För att hålla koll på ÄL tar jag ägglossningstester, vet inte hur många hundra tester jag tagit dessa två år haha, men jag måste ju ta dem för det är helt omöjligt att ha koll annars. Det har dock hänt kanske 4-5 ggr att de inte visat fullt positivt utslag de senaste 2 åren och då har jag ju inte mens lika ofta som andra med tanke på mina långa cykler?
Angående IVF:en så blev jag också helt chockad över den långa väntetiden så jag tog upp vårdgarantin men de hänvisade till Corona och att de inte kunde göra något, känns förjävligt? Vi har ingen IVF-klinik i vår stad så vårt närmsta är Göteborg.